EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

חרבות ברזל 56: למה פוצץ בימ”ש עליון עזה במקום להשתמש בו להעמיד לדין בו את מחבלי הנוחבה?

הרצי הלוי רמטכל קרן ווקסנר והפגנות קפלן

לפני ימים ספורים מייד עם תום עסקאות החטופים צה”ל פרסם שפוצצו את בית המשפט העליון של עזה שהקים החמאס.

לא הצלחנו להבין למה?  מה היה שם?  מנהרות?  מפקדות?  כני שיגור של טילים?  כי אם לא היו שם ממצאים מפלילים לפשעי איבה ומלחמה, לא היתה סיבה לפיצוץ. 3/12/2023.

 

הרצי הלוי רמטכל קרן ווקסנר והפגנות קפלן
הרצי הלוי רמטכל קרן ווקסנר והפגנות קפלן

“מקדישים את הפיצוץ לזכר כל הנרצחים והקורבנות שנפלו בטבח 7 באוקטובר, לא נשכח ולא נסלח, עם ישראל חי”, אמר הלוחם רגעים לפני שנתן את ההוראה על השמדת המקום.  כלומר ההפצצה היתה סימבולית ולא מוצדקת מבצעית.

לפי עיקרון הפרופורציונליות של יצחק עמית האם לעזתים מותר להפציץ את בימ”ש העליון בירושלים?

 

אולי מישהו בצה”ל חשב שהתמונה של פיצוץ בימ”ש עליון בעזה טובה להעלאת המורל, אבל לפי עיקרון התגובה הפרופורציונלית של הדין הבינלאומי, (שהשופט יצחק עמית עצמו ציטט ונופף בו) זה מקנה לפלסטינים זכות לדרוש את פיצוץ בית המשפט העליון הישראלי בירושלים.

 

אלון גלרט החכמולוג של פיקוד העורף איפה היה 8 שעות ב 7 לאוקטובר
אלון גלרט החכמולוג של פיקוד העורף איפה היה 8 שעות ב 7 לאוקטובר

 

 

אוליבייה רפוביץ דובר צהל בצרפתית
אוליבייה רפוביץ דובר צהל בצרפתית

 

אם זה אי פעם ייצא לפועל, נקווה שיצחק עמית ישהה בבנין בזמן מימוש זכות התגובה הפרופורציונלית – שזה עיקרון שהוא עצמו תמיד דגל בו כאשר הפריע לצה”ל לעשות את פעולותיו.

 

 

למה לא הסבו את בית המשפט בעזה לשפוט בו את מחבלי הנוחבה?

 

אבל, וזה ברצינות, אם כבר יש בית משפט ריק ופנוי, גדול וגרדיוזי, ובתי המשפט בישראל עמוסים ומלאים בתיקי הסרק של הפרקליטות (קנביס, אלימות במשפחה, שיחה בדיבורית, ריקוד על עמוד, וכו’….), ניתן היה להשתמש בו להעמיד לדין את המחבלים וסייעניהם באותו מבנה!

לא חבל שהרסו את הבנין?  הרי העמדה לדין של מחבלי הנוחבה בבית משפט על אדמת עזה, עם שופטים ישראלים צבאיים, היה יכול להיות הדבר הכי טוב.

קודם כל מהבחינה שאם המשפט לא על אדמת מדינת ישראל, אז תקנות סדר דין פלילי, פקודת הראיות, תקהות שב”ס, וחוק העונשין לא ממש חלות שם, בעזה.

כמו שבגוונטנמו לא חל הדין האמריקאי כי בסיס גוונטנמו נמצא על אדמת קובה.

שנית, המבנה ממש מרשים ויכול לשמש תפאורה מאוד טובה למשפטים האלה.  על פניו נראה שהוא מרווח וגדול להבדיל מבתי המשפט הישראלים שבכוונה האולמות קטנים וצפופים, בקושי אפשר להכניס 20 צופים לחדר אחד, וכמעט ואין בישראל אולמות שיפוט גדולים שיכולים להכיל את כל העיתונאים והאזרחים שמעוניינים לצפות במשפטים הראווה האלה.

שלישית, זה רחוק ממדינת ישראל, מה שאומר שפחות אוכלוסיה ישראלית צריכה לבוא במגע עם הטיפוסים הדוחים והמגעילים האלה.  היום כאשר המחבלים עושים עצמם חולים, מביאים אותם לבתי חולים ישראלים ורופאים ישראלים צריכים לבוא במגע איתם.

אם ישפטו אותם בעזה, אפשר להקים להם מרפאה של הצלב האדום, ושרופאי צלב אדום יטפלו בהם.

 

 

 

https://www.inn.co.il/news/622000

https://www.kikar.co.il/security-news/s54x1n

Views: 13

2 Comments

  1. הפציצו כי זה סמל שלטון
    עדיין אפשר לשפוט אותם אפילו בבית חב״ד בעזה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *