EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

השוטר זידאן מוכתאר ביצע 7 עבירות הפרת פרטיות. בב”ד של המשטרה גלעד בהט קבע קנס 107 ש”ח לכל הפרה

גלעד בהט יעוץ משפטי פמיניסטי משטרת ישראל

שוטר בשם זידאן מוכתאר התבקש ע”י ידידה שלו לחטט במערכת המידע של המשטרה “שירת הסירנה” על מישהו שחי בג’וליס שהיא מתעסקת איתו מינית…..  הוא נענה לבקשתה של “האזרחית” וביצע 7 בדיקות במערכת “שירת הסירנה” ושלח לה את התוצאות בווצאפ.

בקיצור, טיפש. אבל אילו היה אזרח היה יכול לחטוף 7 עונשים של 5 שנים בכלא על אותו דבר ממש!  השופטים בבית הדין של המשטרה הענישו אותו ב 107 ש”ח לכל חיטוט במסופים של המשטרה.

7 הפרות פרטיות בשווי 107 ש”ח כל אחת

אילו זידאן היה אזרח אפשר היה להעמיד אותו לדין על הפרת פרטיות, עבירה של עד 5 שנים בכלא.  אבל הבחור שוטר ואותו מעמידים לדין בבית משפא משעתי של המשטרה.  הוא הודה והורשע, וחטף קנס של 750 ש”ח.

ואנו שואלים, למה שוטרים מקבלים פריבילגיה כזו שבמקום להגיש עליהם כתב אישום פלילי, מסווגים את העבירה שביצעו כעבירה משמעתית, ומחטיפים להם קנסות מצחיקולים…  750 ש”ח.

במקום להעמיד אותו לדין על הפרת פרטיות שזה מה שהוא עשה, כתבו עליו בכתב האישום שהוא “עשה שימוט שלרגעה בסמכות שניתנה לו לצורך מילוי תפקידו (עבירה לפי סע’ 4 לתוספת הראשונה לחוק המשטרה 2006, וכן “גילה או מסר, בלא קבלת רשות כדין, מידע לאדם בלתי מוסמך ” (עבירה לפי סע’ 14 לאותה תוספת), וכתוב במפורש “ויש בו כדי לפגוע בפרטיות של אדם”.

למה אזרח עומד לדין פלילי ושוטר לדין משמעתי על אותו דבר????

אם כן מה ההבדל בין הפרת פרטיות שמבצע אזרח שיכול לחטוף כתב אישום בבית משפט פלילי ולהיכנס לכלא ל 5 שנים, לבין עבירת משמעת לפי התוספת לחוק המשטרה, שאז הקנס הוא 750 ש”ח ל 7 עבירות – כלומר 107 ש”ח על כל עבירה של חדירה למסוף המשטרתי והוצאת תדפיס (הוא עשה זאת 7 פעמים).

 

בתמונה:  גלעד בהט – אחד משלושת השופטים בתיק של זידאן החטטן.

 

גלעד בהט יעוץ משפטי פמיניסטי משטרת ישראל
גלעד בהט יעוץ משפטי פמיניסטי משטרת ישראל

PDF

גזר דין משמעתי לשוטר זידאן מוכתר שיפר פרטיות ובדק פרטים במסוף 750 שח בידם 37-21

הנה עוד שוטר אשראף דאהר הפשיט אזרחים והסתכל על הבולבול – 500 ש”ח קנס

השוטר אשראף דאהר עצר רכה סתם בסמוך למחלף הכפר הירוק ב 5 בבוקר.  הוא טען שהוא מריח גראס.  הוא ביקש שנהרזרחים יוציאו מה שיש להם בכיסים וראה נייר גלגול RIZLA.  לאחר מכן דרש שהאזרחים יתפשטו ויראו לו את הבולבול כדי לוודא שלא החביאו גראס מתחת לביצים.  כל זה באמצע הרחוב.

כל אדם אחר היה מועמד לדין על עבירת מין חמורה.  אבל בגלל שאשראף שוטר סידרו לו קנס של 500 ש”ח.

 

אשראף דאהר שוטר שמחפש לאזרחים גראס בביצים
אשראף דאהר שוטר שמחפש לאזרחים גראס בביצים

 

בד למשמעת השוטרים השוטר אשראף דאהר ביקש מאזרח להתפשט ולהראות ו בולבול לחפש ג'וינט

ועוד אחד לידור סרי נתן דו”ח תנועה לשוטרת ושכב איתה

השוטר הזה לידור סרי נתן דו”ח תנועה לאיזה מישהי צעירה שעכורה.  אחר כך התכתב איתה שהוא יסדר לה קצין שלא יפסול לה את הרישיון. הוא נכנס להתחנן בפני הקצין שלא יפסול לה את הרישיון כי היא “נהגת נורמטיבית”.  הקצין אמר לו לא להיות בקשר עם הבחורה הזו.

בסוף היא קיבלה שימוע אצל קצין אחר.  הוא התקשר לשאול איך היה.  היא הזמינה אותו לבית חברה שלה.  סיימו להתקשקש אצל החברה ואז היא ביקשה שייקח אותה אליו הביתה, כי לא בא לה לראות את אבא שלה שהוא עצבני…..

אצלו בבית היא שכבה איתו מרצונה וביוזמתה. היא לא התלוננה.  מי שהתלוננו הם הקצינים שאיתם הוא דיבר בשבחה.

טענות ההגנה היו שהוא שוטר טוב שעובר משבר גירושין קשה והוטלו עליו מזונות מאוד גבוהים, ולמרות זאת הוא מצליח לתפקד ולהגיע להשגיות באכיפת דו”חות תנועה  בגלל הגירושין הוא התפתה לקשר הרומנטי עם הנהגת.

העונש:  נזיפה חמורה והורדה בדרגה למשך שנה מתוך זה רק חודש בפועל.

 

לידור סרי נתן דוח לנהגת ואחר כך שכב איתה
לידור סרי נתן דוח לנהגת ואחר כך שכב איתה – להגנתו טען שהוא סובל מגרושתו בגירושין

 

פסד בד משמעתי של שוטרים לידור סרי עצר נהגת שיכורה ושכב איתה - נזיפה

עוד שוטר חרמן זיד ברקאת שהטריד מינית שוטרת ויצא בלי כלום

וככה מטפלים בשוטרים חרמנים…..  אילו זה היה קורה באזרחות, היה נתפר פה תיק של לפחות 3-4 שנים בכלא, עם מעצר עד תום ההליכים ואח”כ מעצר בית סגור והמשך כליאה.

אבל זה שוטר והסיווג הוא משמעתי ולא פלילי.  כל ההבדל הוא שהוא לובש מדים.

קוראים לו זיד ברקאת והוא נשוי עם 2 ילדים בן 40 שהתחיל להתעסק עם שוטרת בשירות חובה בת 19.  היתה להם משמרת עבודה משותפת שהסתיימה בשעה 23:00.  היא הסיעה אותו לדירה עם שותף שהוא גר בה בשבוע העבודה.  הגיעו לדירה.  הוא הציעה חלה לעלות לאכול פיצה.  הוא שיחק לה בשיער ואמר שהוא רוצה להתמזמז.  היא אמרה שלא רוצה, אבל השעינה את הגב שלה על החזה שלו.. הוא נישק לה את הראש והלחי, ואחרי שעה נסעה לבית שלה.

להגנתו הוא טען רק שהוא מסכן, כי אשתו לא עבדה בגלל הקורונה הרבה זמן, יש לו משכנתא לשלם, וילד נכה.

העונש:  נזיפה חמורה והורדה בדרגה ל 12 חודש מתוך זה 3 בפועל.

השאלה הגדולה פה זה מי הלשין עליו???

פסד בד למשמעת שוטרים זיד בראכאת הציע לשוטרת בת 19 להתמזמז

 

ולא מדובר במקרים בודדים – הנה כתבה על הנושא בפוסטה מ 2019

בית הדין של המשטרה: “שוטרים שולפים מידע לצרכים פרטיים וגורמים נזק עצום”

שתף כתבה עם חברים

שוטרת שבדקה מידע פלילי על המאהבת של בעלה, שוטר שחקר על ילד שאושפז כדי להשיג מס’ טלפון של אמו, שוטר שבדה ניסיון התנקשות כדי לשפר תנאי שירות. וגם שוטר שתקף עצור בתחנת לב תל אביב. מקבץ פסקי דין

 

שוטר תקף עצור בדיזנגוף בזמן שעצור אחר התאבד בתחנה

בית הדין למשמעת של המשטרה הרשיע לאחרונה שוטר בתקיפת עצור בתחנת לב תל אביב (דיזנגוף), אך הטיל עליו עונש קל, תוך התחשבות בכך שבזמן האירוע טיפל השוטר בעצור אחר שהתאבד בתחנה.

האירוע היה ביולי 2017. רס”ר בן מלצר, שוטר ביחידת הסיור, שהשתתף בעבר בסדרת הדוקו “כחולים” של קשת, שימש באותה עת כיומנאי-כלאי בתחנה, והיה אחראי על תא העצורים. במהלך המשמרת אירע מחוץ לתא העצורים מקרה טראגי, כשעצור אחר, דר רחוב שנעצר בחשד שתקף מתרחצים בחוף הים, שם קץ לחייו.

רס”ר מלצר היה שותף לטיפול הראשוני ולניסיונות ההחייאה.

עצור בתא, בן 21, שהבחין באירוע, נלחץ והחל לקלל ולצעוק. השוטר הודיע לו שאם ימשיך “זה יעלה לו ביוקר”, אבל העצור לא חדל.

אז פתח השוטר את מנעול התא, משך את העצור בידו השמאלית, הטיח את ראשו פעמיים בארונית שעמדה מחוץ לתא, והיכה אותו בראשו עם וו המנעול.

 

בן מלצר שוטר אלים ותוקפני יצא בזול בתלונה משמעתית על תקיפה
בן מלצר שוטר אלים ותוקפני יצא בזול בתלונה משמעתית על תקיפה

רס”ר בן מלצר הורשע בשימוש בכוח מעבר למידה הנדרשת. לדבריו, היה שרוי בסערת רגשות ופעל כדי למנוע הפרעה בניסיון הצלת חיים. במשך שנה היה מושעה וישב בביתו. שופטי בית הדין, סנ”צ תמר עמית, סנ”צ קלוד גוגנהיים ועו”ד אוריאל דרייפוס כתבו כי “גם במצבי לחץ ובמקרי קיצון מצופה משוטר מקצועי לשמור על קור רוח, להפעיל שיקול דעת באשר להפעלת שימוש בכוח ומידתו, ולעמוד במבחן הריסון העצמי”.

בצד הדגשת חומרת המעשה, ציינו השופטים שיקולים, “שיסודם בנתוניו האישיים הטובים ובנסיבות המקרה”, והטילו עליו קנס של 750 שקל, לצד נזיפה חמורה.

שוטר מטמרה צלצל לאישה נשואה שפגש בבית חולים

באירוע מסוג אחר לגמרי, הגיע לבית הדין למשמעת שוטר ותיק מהצפון, שהיה בבית החולים בנהריה לצורך טיפול משטרתי בחשודה שטופלה שם. בזמן זה הוא נדלק על אישה אחרת שהיתה במקום עם בעלה, לצורך טיפול רפואי בבנם.

השוטר לקח את פרטי הילד ומספר הזהות שלו ממדבקת האשפוז של בית החולים, ועוד באותו ערב הריץ שאילתות ובדיקות במסוף המשטרתי, עד שהצליח להגיע לפרטי האם ולמספר הטלפון שלה. אחרי שבוע, החל לשלוח לה מסרונים. “פעם ראשונה ראיתי אותך בבית החולים עם הבן שלך”, כתב לה, ציין את שמו ואפילו הוסיף שהוא שוטר. “אני רוצה להכיר אותך”.

האישה כתבה לו: “בבקשה תכבד את עצמך, אל תשלח לי שוב הודעה. אני אישה נשואה ויש לי ילדים, מאיפה הבאת את המספר שלי??”. השוטר השיב: “מי שרוצה משהו, יעשה את הבלתי אפשרי…סליחה אם הצקתי. בטוח שאת נשואה, גם אני”. לאחר שהמתלוננת כתבה לו: “אני אשלח את אבא שלך לעזאזל אם אתה שולח שוב הודעות. כבד את עצמך, ומספיק ודי”, השיב השוטר: “תודה. ביי ביי”. השוטר, בעל ותק של 27 שנים, הודה בעבירה של שימוש לרעה בסמכות ובהתנהגות שאינה הולמת.

מפקדו של השוטר, השייך לתחנת טמרה, העיד כי הנאשם משרת “ביישוב לאומני המונה 18 אלף איש, ומזוהה עם התנועה האסלאמית שאינה מאוהדות המדינה, ויש לו תפקיד חשוב: הוא מרגיע את הרוחות, מטפל בתושבים ומחובר לקהילה”.

הסנגור, עו”ד עופר סבו, ציין שהנאשם נשוי, אב לשישה וסב לשלושה נכדים, והוא אף שירת בצה”ל.

 

עופר סבו מייצג שוטרים עבריינים בבית דין למשמעת של שוטרים
עופר סבו מייצג שוטרים עבריינים בבית דין למשמעת של שוטרים

בהחלטת בית הדין נכתב כי “מקוממת המחשבה ששוטר מגיע לבית חולים כדי לבצע משימה משטרתית, מבחין באישה המטפלת בבנה, והוגה רעיון כיצד להשיג את מספר הטלפון שלה…לא יעלה על הדעת שמערכות המידע המסווגות של המשטרה, בהן מצוי מידע אישי על אזרחי המדינה, ישמשו שוטר לתועלתו האישית, והמקרה שבפנינו מכוער במיוחד”. אל מול אלה שקל בית הדין את “שנות השירות הארוכות והטובות”, והוריד את הנאשם  בדרגה לשישה חודשים, מהם רק חודש אחד בפועל והיתרה על תנאי.

בית הדין התייחס לריבוי המקרים בהם שוטרים מנצלים את הגישה למערכות המסווגות. “לצערנו עדיין מובאים בפני בית הדין מקרים של שליפת מידע ממערכות המידע לצרכים פרטיים של שוטרים. כל מקרה כזה מכרסם באמון הציבור במשטרה וגורם נזק עצום”, כתבו נשיאת בית הדין, תת ניצב לילי באומהקר ועמיתיה.

בתמונה:  לילי באומהקר – כל מה שמעניין אותה זה החפצת נשים.  על כל שאר העבירות שמבצעים שוטרים זה ממש לא עניין אותה.

לילי באומהקר אפשר להחפיץ אישה בלי שהיא מרגישה מוחפצת
לילי באומהקר אפשר להחפיץ אישה בלי שהיא מרגישה מוחפצת

 

שוטרת תנועה חיטטה במסוף על האהבת של בעלה

בפסק דין נוסף מהשבועות האחרונים, שוטרת מהיחידה לפניות נהגים באגף התנועה הורשעה בשימוש לרעה בסמכות עקב ביצוע עשרות בדיקות, במשך שנים, אודות אנשים שונים. השוטרת חיפשה בין היתר מידע על עבר פלילי ותעבורתי של המאהבת של בעלה, לאחר שגילתה כי הוא מנהל רומן. בנוסף, חיפשה מידע דומה על בעלה של אותה מאהבת.

 

במקרים אחרים חילצה השוטרת מידע על בני משפחתה, ובסך הכל על שמונה אנשים. גם כאן מדובר בשוטרת בעלת ותק של עשרים שנים.

“נראה כי הנאשמת הפכה את ביצוע הבדיקות לצרכיה הפרטיים להרגל”, כתבו השופטים, והזכירו כי “שליפת מידע ממערכת המידע הפלילי שלא לשם ביצוע תפקיד, בנוסף להיותה עבירת משמעת, מהווה גם עבירה פלילית שעונש מאסר של שנה בצידה”. בית הדין הביע חוסר שביעות רצון מהסדר הטיעון הקל עם השוטרת, הורדה בדרגה לעשרה חודשים, מהם רק חודשיים בפועל, אך החליט לכבד אותו.

שוטרת חיטטה על הגרוש שלה וחטפה 1,000 ש”ח קנס

במקרה אחר, שוטרת שערכה בדיקות במסוף המשטרתי על הגרוש שלה לצורך ניהול הליכים משפטיים מולו, נשפטה לנזיפה חמורה וקנס של אלף שקל בלבד.

סנגורה של השוטרת, עו”ד יוסי פלסיוס-קליין, הדגיש את שירותה הטוב לאורך כ-25 שנים.

 

יוסי פלסיוס קליין מומחה בייצוג שוטרות חרמניות שמעלילות על הבעל
יוסי פלסיוס קליין מומחה בייצוג שוטרות חרמניות שמעלילות על הבעל

 

 

מרבית המקרים בהם מבצעים שוטרים עבירות דומות כלל לא מובאים בפני בית הדין למשמעת, שמקיים הליך פומבי בהרכב שלושה שופטים (רובם קציני משטרה בכירים).

מבקר המדינה כתב בדוח לפני שנתיים כי רוב העבירות נסגרות ביחידות, באמצעי משמעת קלים. בפוסטה פורסם בשנה האחרונה אודות שוטר בתפקיד קצין חילוט בימ”ר שנחקר בחשד כי ביצע חיפושים במערכות המסווגות כדי להוציא מידע על אדם הנמצא בסכסוך משפטי עם אביו. התיק הפלילי נסגר ומח”ש העבירה את התיק לטיפול משמעתי.

בסופו של דבר קויים לשוטר “ראיון הדרכה” עם מפקדו, האמצעי הקל ביותר בנמצא.

 

 

שני שי שוטרת במשטרת הבבונים של ישראל
שני שי שוטרת במשטרת הבבונים של ישראל

שוטר שיקר שירו עליו כדי לעבור תחנה

על המקרה הבא ניתן לומר שהמציאות עולה על כל דמיון. שוטר ביחידה במרכז הארץ מסר דיווח שקרי על ירי שביצעו לעברו אלמונים, כשמטרתו היתה שיוגדר כשוטר מאוים, וכך יאשרו לו לעבור לשרת בסמוך למקום מגוריו, בצפון הארץ.

ב-16 ביוני 2018 הגיע השוטר, ששימש בתפקיד סיור, לתחנת משטרה ומסר תלונה לפיה בשעות הבוקר, כשהיה בדרכו לביתו לאחר משמרת לילה, התעכב במקום שאין בו קליטה סלולרית. לדבריו, כשיצא מהרכב עבר במקום קטנוע ועליו שני רוכבים, וצרור יריות נורה לעברו. בדרך פלא הוא לא נפגע, והקטנוע המשיך בנסיעתו.

בעקבות התלונה יצא חוקר לזירה עם השוטר. בזמן שהשניים היו בדרכם, התוודה השוטר כי בדה את האירוע כדי שיזרזו את העברתו למקום שירות בצפון.

התובע בבית הדין למשמעת השווה את המקרה לזה של האזרח ניב אסרף, שביים חטיפה על ידי פלסטינים והקפיץ את כוחות הביטחון, רק שאסרף נשפט בדין פלילי למאסר.

השוטר פוטר, אך המשטרה החליטה משום מה לחסות את שמו. השוטר לשעבר סירב להשלים עם הפסקת עבודתו, והגיש עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי.

בינתיים, בדיון בבית הדין למשמעת, הוא הביע תקוה שיחזור לארגון ו”יתקדם בסולם הדרגות”. בית הדין לא הסתפק בפיטורין (שבוצעו בהליך אחר), והטיל עליו גם סנקציה כלכלית בסך אלפיים שקלים.

בית הדין של המשטרה: “שוטרים שולפים מידע לצרכים פרטיים וגורמים נזק עצום”-פוסטה (posta.co.il)

https://posta.co.il/article/387402/

 

 

Views: 8

One Comment

  1. עדנה יקרה
    משטרת ישראל זה תאגיד פרטי,זה לא גוף בסמכות המדינה.
    כך שהוא פועל בהונאה וחוסר סמכות.
    תושבים מצייטים לשוטר כי אינם יודעים שהוא פועל בהונאה.
    ולראייה דין אדם שאינו שוטר תאגיד אינו אותו דין של עבירה שביצע שוטר מהתאגיד.
    תמשיכי בעבודה הטובה
    ההצעה שלי להזמנה לדייט עומדת בעינה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *