EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

חדשות עדנה קרנבל: פעילות דיפלומטית באו”ם נגד ירדן שלא תחזיר לישראל מי שחוצה ברגל את הגבול ולאפשר הגשת בקשת פליטות בירדן חרף קיום צו עיכוב יציאה

פיליפו גראנדי נציב האום להגנה על פליטים

התנועה למען איכות השפיטה בראשות היו”ר יוני קפאח פועלת בצינורות דיפלומטיים נגד ממשלת ירדן באו”ם על מנת לפתוח נתיבי מילוט (יציאה רגלית) מישראל לירדן לכל מי שנרדף בישראל על רקע היותו גבר או אבא גרוש, נרדף פוליטית על רקע הבעת סיאוב מהחונטה שחולבת ועושקת את המדינה, וכל אלה הקורסים תחת ריביות הרצח של ההוצל”פ ואין להם שום סיכוי להיפטר מהחובות.

המכתב נשלח למר פיליפו גראנדי, נציב האו”ם להגנה על פליטים.

פיליפו גראנדי נציב האום להגנה על פליטים
פיליפו גראנדי נציב האום להגנה על פליטים

כידוע על הגבול עם ירדן בערבה ישנם “חורים” ללא גדר שדרכם אפשר לעבור את הגבול בהליכה מבלי להיתקל בסוכני המשטרה הציונית.  אלא שמי שעובר את הגבול נתפש מיד ע”י הירדנים ומוחזר לישראל תוך 24 שעות ללא כל אפשרות להגיש בירדן בקשה להגנה כפליט לפי אמנות האו”ם להגנה על פליטים, ולהמשיך משם לנמל התעופה ולטוס למדינה שלישית אל החופש המיוחל.

הסיבה לכך היא שאמנת השלום עם ירדן מחייבת את ירדן להחזיר לישראל את כל מי שחוצה את הגבול.  אלא שבדיקה משפטית של הנושא מגלה שאמנת האו”ם להגנה על פליטים גוברת על הסכם השלום הבינלאומי עם ירדן.  פירושו של דבר שהממלכה הירדנית מפרה את החוק הבינלאומי, בכך שהיא מחזירה פליטים ישראלים ויהודים למדינת היהודים בעל כורחם.

להערכתנו בכל שנה יוצאים לירדן באופן זה מעל 100 אנשים, אולם כולם נתפסים ומוחזרים.  גם כאלה עם דרכונים זרים אינם מקבלים את האפשרות לסיוע קונסולרי מהקונסוליות שלהם בירדן.

אנו יודעים בדיוק איפה נמצאים ה”חורים” בגבול שדרכם אפשר לעבור ברגל לירדן, ונסייע לכל מי שזקוק להדרכה.

מכתב תלונה נגד הממלכה הירדנית כבר נשלח לנציב האו”ם הממונה על פליטים ולמקבץ נבחר של בכירים באו”ם על מנת להפעיל לחץ דיפלומטי לפתוח נתיבי עזיבה מוגנים מישראל לירדן עבור האבות המופלים והנרדפים, לפעילים הפוליטיים ולכל מי שההוצל”פ הוציאה לו עיכוב יציאה.

נדרשים מתנדבים לצורך משלוח מיילים אחת לשבוע לכל הנציגויות הדיפלומטיות של כל 200 המדינות החברות באו”ם אחת לשבוע, עד שנצליח לשנות את רוע הגזירה בירדן.  נא לפנות ל [email protected].

 

Ltr PROOFED-to UN Refugee Com Jordan 20-8-2022
Views: 6

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *