EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

חרבות ברזל 110: חוק סגירת אל ג’זירה רעש וצלצולים – הרבה יותר קל לסגור אותם אם יכריזו עליהם בית בושת

שלמה קרעי אין לו מה להשוויץ בחוק לסגירת אל ג'זירה

אתמול פורסם שחוק הוראת שעה לסגירת ערוצי תקשורת שפוגעים בביטחון המדינה יוצא לדרך.  1/4/2024.  ביבי ושר התקשורת שלמה קרעי יצאו בתופים ומחולות. המטרה היא “לסגור את אל ג’זירה” בישראל.

שם החוק המלא: חוק מניעת פגיעת גוף שידורים זר בביטחון המדינה (הוראת שעה – חרבות ברזל), התשפ”ד-2024.

אבל החוק הוא דבילי, סתמי, חסר שיניים לא מביא שום תוצאות בשטח.  גרוע מכך, החוק גורם נזק דיפלומטי, ואפשר להשיג אותה תוצאה גם בלי חיקוק חוק.

אם מכריזים על אל ג’זירה בית זונות, אפשר לסגור אותם בלי חוות דעת בטחוניות-משפטיות ובלי שופט מחוזי.  בקלי קלות.

אפשר גם פשוט להציק להם כמו שהמשטרה יודעת לעשות לבתי זונות ולמועדוני לאפ דאנס.  ממררים להם את החיים בפשיטות משטרה, צווי סגירה ע”י מפקד תחנה, מעצרים מפה ועד להודעה חדשה, חילוטים, ביוש פומבי דרך מדליפנים, עד שהם מרימים ידיים וסוגרים….

 

שלמה קרעי אין לו מה להשוויץ בחוק לסגירת אל ג'זירה
שלמה קרעי אין לו מה להשוויץ בחוק לסגירת אל ג’זירה

 

בשביל מה לחוקק חוק בלי שיניים שמשרד המשפטים הוציא ממנו את כל הרוח מהמפרשים?

 

חוק אלג’זירה הוא חוק מיותר וסתמי.  פופוליסטי.  אין בו כלום ושום דבר.  לא הצלחנו להבין על מה ה”שישו ושמחו” של ביבי ושר התקשורת קרעי?

דבר ראשון, בשביל מה לחוקק חוק על שטויות, כאשר אפשר להשיג את אותה מטרה בלי לחוקק חוק.

במקום לתקן חוקים קיימים שהם בעייתים (למשל חוק המעצרים, החסד”פ, תקנות סדר דין אזרחי, דיני ההפליה נגד גברים בגירושין, החשבד”ר, חוק הנוער, דני הקבילות ופקודת הראיות), ממציאים חקיקה סתמית על פאלש….

אם לא רוצים את אל ג’זירה בישראל, אפשר לשלול להם תעודות עיתונות, לא להזמין אותם לאירועים, להחרים אותם, לשלול להם כניסה למדינת ישראל, להציק להם באמצעות פשיטות משטרה על סמך מידע מודיעיני מפוברק…. כמו שמשטרת ישראל יודעת לעשות היטב….

המשטרה יודעת למרר את החיים למי שהיא רוצה היטב, וגם לתפור תיקים.  מה הבעיה לתפור לאל ג’זירה תיק של בית זונות????

המוקשים בחוק:  חוות דעת ביטחונית והחלטה של שופט מחוזי

 

לא הצלחנו להבין מה הקשר של ביטחון ישראל לשידורי אל ג’זירה?  ממתי הביטחון של המדינה תלוי בשידורים של ערוץ תקשורת זר?

האם אל ג’זירה מעבירה מסרים סמויים למחבלים דרך השידורים מתי לצאת לפיגועים???  צאו לדרך?  תקיפה עכשיו???  ממש לא.

אל ג’זירה גם לא אחראית לשטיפת מוח של הציבור הערבי נגד המדינה.  את זה עושים האימאמים במסגדים (בהצלחה מרובה), וחברי הכנסת איימן עודה ואחמד טיבי וחברותיהן מהעבודה, מרצ ואין עתיד (נעמה לזימי, מירב מיכאלי, יאיר לפיד) .  מה איימן עודה ואחמד טיבי עושים שאל ג’זירה לא עושה בכל הקשור להסתה נגד מדינת ישראל?

מה שמעצבן באל ג’זירה זו התעמולה השטנית נגד ישראל, אבל בזה אל גז’ירה לא שונים מערוצים 11, 12, 13.  זו אותה תעמולה.

למעשה ערוצים 11, 12 ו 13 יותר מסוכנים לביטחון המדינה מאל ג’זירה כי אל ג’זירה סתם עושה תעמולה אנטי ישראלית, וערוצים 11, 12 ו 13 משפיעים על החלטות ממשלה בהתקפות פרסונליות נגד שרי הממשלה גם במחיר של תשלום מחירים בטחוניים.

למשל פמפום המסרים של “מטה החטופים”, שהם בעצם כניעה לחמאס ושחרור מבלים רצחניים שיכולים לפגוע בביטחון המדינה, אם ישוחררו.

זה הרבה יותר מסוכן מכל מה שאל ג’זירה עושה.  גם שידורי התעמולה הפוליטית של יאיר לפיד הקוראים לבחירות עכשיו ו”אתה הראש אתה אשם”…. זה הרבה יותר פוגע בביטחון המדינה ובחוסן הלאומי מכל מה שאל ג’זירה עושה.

נציין שאל ג’זירה, באנגלית לפחות, כן מביאה דוברים ישראלים בניסיון לאזן את התמונה.  ערוצים 11, 12, ו 13 לא עושים את זה, וגם לא מבצעים גילוי נאות כמה כסף הם מקבלים עבור שידורי התעמולה למען יאיר לפיד….

מדוע ששלמה קרעי לא יפנה לאל ג’זירה ויתראיין אצלם?  מדוע שביבי לא יתראיין אצל אל ג’זירה?

אנחנו בטוחים שאל ג’זירה ישמחו לראיין אותם ולהוציא מהם סקופים.

בדיונים בכנסת, יו”ר הוועדה, ח”כ פוגל, אמר כי יש אמצעי תקשורת המנצלים את חופש העיתונות לפגוע בביטחון כוחותינו ובביטחון אזרחי ישראל. “כאשר אמצעי תקשורת מדווח על איזה צירים ובאיזה הרכב נעים כוחות הביטחון או על הערכות אזרחית בהם מיקום מקלטים, איפה נפלו פגיעות ועוזר לכוון את האש של האויב, זו פגיעה בביטחון המדינה. נדאג שהחוק יחוקק כי הוא חשוב. הוא יגביר את בטחון כוחותינו ואזרחי ישראל וזו המטרה”.

מה הקשר בין דיווחים של אל ג’זירה על צירי תנועה של צה”ל בעזה, לבין הביטחון של מדינת ישראל?

נניח שזה נכון, הרי מי שצופה בערוץ בישראל לא יכול בכלל להגיע אל הצירים האלה שבעזה, ולתקוף טנקים של צה”ל.  זה הרי נועד למחבלים שבעזה, והם ממש לא צריכים את אל ג’זירה שתדווח להם על מיקומים של צה”ל.  יש למחבלים תצפיתנים משל עצמם, ומערכת קשר פנימית בינם לבין עצמם שעד היום צה”ל לא הצליח לפצח איך המחבלים מתקשרים בינם לבין עצמם.   כלומר, אלו נימוקי בלוף.

השר שלמה קרעי אמר בכנסת בהליכי החקיקה:

“מעבר למה שהוזכר בנוגע לענייני חשיפה מודיעינית על כוחותינו יש גם את הרובד שאותם גופי תקשורת מסיתים כנגד מדינת ישראל והם צינור ההזנה של אזרחי ישראל הערבים ואלה שנמצאים ברשות הפלשתינית שניזונים מאותם גופי תקשורת. התקנות כפי שנוסחו לטעמי הקפידו הקפדה יתרה על זכויות הגורמים העוינים למדינת ישראל. אנחנו דמוקרטיה שצריכה לדעת להגן על עצמה בשעת מלחמה. אני סומך על הודעה שתהפוך את החוק הזה לכלי אמיתי ויעיל נגד אויבינו”.

שוב פעם מדובר בשטויות.  או שהבעיה היא “חשיפה מודיעינית על כוחותינו” (ואז אין שום פתרון לזה כי צופים באל גז’ירה דרך לוויין), או שהבעיה היא הסתה, אבל הסתה יותר גרועה יש אצל האימאמים במסגדים, חברי הכנסת הערביים ובערוצי 11, 12 ו 13.

https://main.knesset.gov.il/news/pressreleases/pages/press20.02.24.aspx

 

איזה בידור: ברוריה מנדלסון היועמ”שית האישית של קרעי התנגדה

 

מה שמצחיק הוא ששלמה קרעי שר התקשורת נתקל בהתנגדות של היועמ”שית שלו משרד התקשורת, הדוסיה עו”ד ברוריה מנדלסון.  קרעי שונא אותה ונגעל ממנה.

היועמ”שית של קרעי ברוריה מנדלסון אמרה לו ש” “קיימים קשיים שמסתכמים למניעה חוקתית של התקנת התקנות”….”הצורך להתקנת התקנות לא הובהר דיו. בנוסף, קיים קושי שהסמכות מוענקת לשר משרי הממשלה שאינו אמון על ביטחון המדינה או על הסרת תכנים באינטרנט”….”התקנות מבקשות להטיל מגבלות משמעותיות על חופש הביטוי על שידוריו של ערוץ זר המשדר בישראל. מגבלות אלו יפגעו בחופש הביטוי של הישראלים, הכולל גם את הזכות לשמוע דעות שונות ולהיות חשופים למידע”.

האמת….  ברורה מנדלסון צודקת.

 

 

ברוריה מנדלסון יועמשית משרד התקשורת שאף אחד לא רוצה אותה סוסה טרויאנית
ברוריה מנדלסון יועמשית משרד התקשורת שאף אחד לא רוצה אותה סוסה טרויאנית

https://www.maariv.co.il/news/politics/Article-1045395

https://www.kan.org.il/content/kan-news/local/570987/

 

מחלקת יעוץ וחקיקה היא סוס טרויאני (השחילו אישור שופט מחוזי)

 

אנחנו היינו מפטרים את כל מחלקת יעוץ וחקיקה של משרד המשפטים.  הם הכי עוכרי ישראל.  הם אלה שכל חוק שהם מנסחים הופך עקר וחסר שיניים.  למשל כאשר גדעון סער התהדר בחיקוק חוק פרי העץ המורעל, מחלקת יעוץ וחקיקה שתלה בו “שיקול דעת” של שופט, וכך החוק הפך לבדיחה ולא יצא ממנו כלום.

מה הטעם לחוקק חוקים עם “שיקול דעת” של שופט, ואז אי אפשר לדעת מראש מה התוצאה המשפטית, כי אי אפשר לדעת על איזה שופט תיפול ואיזה שיקול דעת סובייקטיבי הוא ישקול עבורך.

במקום לנסח חוקים ברורים עם רזולוציות ברורות, כמה זמן, מתי לפעול כך או אחרת, האם הרשימה סגורה או פתוחה, הם בכוונה מנסחי חוקים עמומים ולא ברורים, משאירים פתח ל”פרשנות”, ואז כל שופט מפרש מה שבא לו.  אם היו מנסחים חוקים ברורים מראש עם כל הרזולוציות והווריאציות, לא היה צריך לפנות לשופט כדי שהוא “יפרש” את החוק.

 

נוי אפללו זונת פמיניזם בוועדת יעוץ וחקיקה לענייני כוס ווגינה
נוי אפללו זונת פמיניזם בוועדת יעוץ וחקיקה לענייני כוס ווגינה

 

דנה רוטשילד בהמת מגדר קלינית זנזונת מיעוץ וחקיקה פלילי במשרד המשפטים
דנה רוטשילד בהמת מגדר קלינית זנזונת מיעוץ וחקיקה פלילי במשרד המשפטים

 

 

לירון בנית ששון נבלה פמיניסטית ביעוץ וחקיקה משרד המשפטים
לירון בנית ששון נבלה פמיניסטית ביעוץ וחקיקה משרד המשפטים

 

 

נעמה פויכטונגר בהמת מגדר פמיניסטית יעוץ וחקיקה משרד המשפטים
נעמה פויכטונגר בהמת מגדר פמיניסטית יעוץ וחקיקה משרד המשפטים

 

וזה מה שקרה בחוק אל ג’זירה.  מחלקת יעוץ וחקיקה התערבה והוציאה ממנו כל עוקץ.  בשביל מה צריך “שופט מחוזי”?  סתם כדי להכניס את השופט למלכודת לבטים????

הסעיף הזה הושחל לחוק דרך מחלקת יעוץ וחקיקה של משרד המשפטים…..(שהם בעצם סוס טרויאני נגד הממשלה).

הרי כל מה ששופט מחוזי יחליט הוא יספוג רעל מכל הכיוונים ומכל המחנות.  די בזה שהשופט ינהל את הדיון בדלתיים סגורות, והוא כבר יחטוף על הראש שהוא שופט אנטי-דמוקרטי.  ואם בכלל השופט יסכים לסגור את אל ג’זירה, הוא יספוג על הראש פרסומים שהוא שופט פשיסטי. איזה שופט יסכים לקחת על עצמו “תיק” כזה כבד?

הסעדים בחוק דביליים וילדותיים (חסימת אינטרנט והחרמת ציוד)

 

שימו לב איזה סעדים החוק מקנה.   חסימה של הערוץ באינטרנט.  אבל מי שצופה באל ג’זירה צופה בו דרך צלחות לוויין.  אפשר גם לסגור את המשרד, אבל העיתונאים יכולים לשדר מהבית שלהם.  אפשר גם לתפוס להם ציוד, אבל לקטאר לא חסר כסף, וכל ציוד שהוחרם אפשר לקנות חדש.

אם הבעיה היא פגיעה בביטחון המדינה, למה לא להגיש כתבי אישום אישיים נגד מי שפוגע בביטחון המדינה?  ריגול.  קשר עם האוייב.  בפרקליטות הרי יודעים טוב מאוד איך להלביש סעיפי חוק על התנהגויות שאין להם שום קשר לסעיפי החוק ולתפור תיקים.

ולמה לא להכריז על אל ג’זירה כבית זונות? 

 

ויש גם פתרון אחר, הרבה יותר קל, והרבה יותר זריז.  להכריז על אל ג’זירה בית זונות.

במקרה כזה לא צריך חוות דעת ביטחונית, ולא צריך שופט מחוזי.  כל מפקד משטרה מוסמך להתלבש על המקום ולהוציא צוו סגירה.

כשהחליטו להתלבש על מועדוני ריקוד לאפ דאנס, שי ניצן חירטט איזה חוות דעת פסיכית ופוריטנית שריקוד עם בגדים הוא זנות, וזה הספיק לכל השופטים בישראל לצטט את שי ניצן כאילו הוא האורים ותומים לענייני זנות, ולסגור מועדונים..

גם אין שום בעיה לשלוח שוטרים לפעילות סמויה לאיסוף ראיות, כי כשמדובר בבית זונות, זהו הערך העליון של מדינת ישראל שצריך למגר זנות וכל האמצעים כשרים.

להלן כתבה מדגמית על חוק אל ג’זירה בידיעות אחרונות (שגם הוא לא שונה מאל ג’זירה)

 

 

פורסם ע”י מורן אזולאי ודניאל אדלסון בידיעות 1/4/2024.

שימו לב שגם ידיעות אחרונות הוא ערוץ תעמולה תבוסתני ושקרני שפוגע בביטחון המדינה.  אין שום סיבה שלא לסגור את ידיעות אחרונות ולתפוס להם את כל הציוד.

החוק לסגירת אל ג’זירה עבר: “לא יהיה חופש ביטוי לשופרות החמאס בישראל”

החוק של שר התקשורת, שעבר בקריאה שנייה ושלישית, קובע כי אם השתכנע ראש הממשלה שערוץ זר פוגע במדינה – יהיה ניתן לפעול נגדו באישור הממשלה או הקבינט. “הבאנו כלי יעיל ומהיר לפעולה כנגד אלו המשתמשים בחופש העיתונות כדי לפגוע בביטחון ישראל”, נמסר מטעם השר קרעי. ראש הממשלה נתניהו אמר בתגובה כי בכוונתו “לפעול מיידית כדי לעצור את פעילות הערוץ”, אך יחד עם זאת נשמעה ביקורת מטעם ח”כים בליכוד על ההצעה שאושרה. מטעם הבית הלבן נמסר כי הדיווחים על סגירת אל ג’זירה “מדאיגים מאוד”

 

חוק אל ג’זירה של שר התקשורת שלמה קרעי עבר סופית היום (ב’) במליאה ונכנס לספר החוקים של מדינת ישראל. בהודעה מטעם השר קרעי נמסר כי “לא יהיה חופש ביטוי לשופרות החמאס בישראל. אל ג’זירה תיסגר בימים הקרובים”.

החוק שקידמו ראש הממשלה ושר התקשורת לסגירת ערוצים זרים (אל ג’זירה, אל מיאדין ועוד) עבר כעת במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית. החוק קובע כי אם השתכנע ראש הממשלה שערוץ זר פוגע במדינה, יוכל שר התקשורת לפעול נגד ערוץ זר שפועל נגד המדינה, לאחר קבלת חוות דעת ביטחונית אחת לפחות ובאישור הממשלה או הקבינט.

הפעולות יאושרו בצווים שעליהם יחתום שר התקשורת, ויכללו בין היתר סגירת משרדי הערוץ בארץ, החרמת ציוד שידור, מניעת שידורי כתבי הערוץ, הסרת הערוץ מחברות הכבלים והלוויין, חסימת אתרי האינטרנט שלו ועוד.

“הבאנו כלי יעיל ומהיר לפעולה כנגד אלו המשתמשים בחופש העיתונות כדי לפגוע בביטחון ישראל ובלוחמי צה”ל ולהסית לטרור בשעת מלחמה”, נמסר בהודעה מטעם שר התקשורת לאחר אישור החוק במליאה. “אני מודה ליו”ר הוועדה, חבר הכנסת צביקה פוגל, ולחברי הוועדה על אישור החוק, כמו גם לייעוץ המשפטי של הוועדה ושל הכנסת על הליווי הצמוד, כך שהחוק יהיה קביל משפטית אך בעיקר יעיל וישים”.

ראש הממשלה נתניהו התייחס גם הוא לאישור החוק ברשתות החברתיות, וכתב: “אל ג׳זירה פגעו בביטחון ישראל, השתתפו באופן פעיל בטבח 7 באוקטובר, והסיתו נגד חיילי צה״ל. הגיע הזמן לסלק את השופר של החמאס מהמדינה שלנו. ערוץ הטרור אל ג׳זירה לא ישדר יותר מישראל. בכוונתי לפעול מיידית בהתאם לחוק החדש כדי לעצור את פעילות הערוץ. אני מברך על החוק שקידם שר התקשורת שלמה קרעי, בתמיכת חברי הקואליציה בראשות יו״ר הקואליציה אופיר כץ”.

על אף ברכתו של ראש הממשלה, בליכוד נשמעה ביקורת על הנוסח של הצעת החוק שאושרה, כאשר חברי הכנסת עמית הלוי אריאל קלנר פעלו מאחורי הקלעים כדי לשנותו. “הצעת החוק כפי שהוגשה על ידי שר התקשורת ועוצבה על ידי היועצת המשפטית היא גם חסרת תועלת וגם תמיט נזק נוסף”, אמר ל-ynet חבר הכנסת הלוי. “הזוי שהקואליציה שלנו תצביע בעד הצעת חוק כזו. משקף בעיקר חוסר שיקול דעת קיצוני, במטרה להשיג כותרת להמונים”.
על פי הלוי, החוק בגרסתו הנוכחית – שעיקרו שייאלץ את ספקי התכנים להפסיק לתת שירות – אינו אפקטיבי. “רוב מכריע של צרכני אל ג’זירה במגזר הערבי בישראל צופים בו דרך צלחות או באינטרנט, ולא דרך HOT או yes. גם המיעוט הקטן שצופה דרך הספקים יכול ויצפה בו בדרכים אחרות. לגבי האינטרנט והמשרדים – את השרתים בדקה וחצי ממקמים ברמאללה. גם את המשרדים שייסגרו יפתחו ברמאללה. מבחינת התועלת – חוץ מכותרת זה שום דבר של ממש”.
הלוי המשיך והתייחס למעורבות הייעוץ המשפטי בניסוח החוק ואמר: “קואליציית הימין, שעד אתמול נופפה ברפורמה משפטית, מקבלת על עצמה בחקיקה שממשלה לא יכולה לקבוע מדיניות ביטחון בלי אישור של האריסטוקרטיה המשפטית”.
חבר הכנסת גלעד קריב אמר לאחר אישור החוק: “מדובר בחוק פופוליסטי שנועד להסתיר את שיתוף הפעולה הדרמטי של נתניהו עם הקטארים. ייתכן בהחלט שנתניהו יסגור את משרדי הערוץ בישראל למספר שבועות, אבל סביר להניח שהדבר יעשה בהסכמה בשתיקה ובקריצת עין של קטאר. בסופו של יום אין גורם באזור שמעונין יותר מהם בהמשך שלטונו של נתניהו”.
דוברת הבית הלבן, קארין ז’אן-פייר, ביקרה את החוק ואמרה כי אם הדיווחים נכונים, “זהו צעד מדאיג. אנחנו מאמינים בחופש העיתונות וארצות הברית תומכת בעבודת עיתונאים ברחבי העולם כולל אלו שעובדים בעזה”. דובר מחלקת המדינה של ארצות הברית הצטרף לביקורת, ואמר: “אנחנו תומכים בעיתונות עצמאית בכל מקום בעולם. הרבה ממה שאנו יודעים שקורה בעזה מגיע מהדיוחים של התקשורת הזרה והרבה מאל ג’זירה בעצמה. אנחנו לא מסכימים איתם על הכול אבל זה ארגון שאנחנו מתנהלים מולו ומתראיינים אליו, ואנחנו ממשיכים לתמוך בעבודה של תקשורת חופשית”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Views: 134

3 Comments

  1. הפרקליטות תופרת תיקים רק נגד גברים גרושים. לאחרים לרבות מחבלים מהחמאס יש זכויות.

  2. מה שאמורים לעשות לא לאפשר להם לעשות עתונאות תקשורת בישראל לשלול תעודת עתונאי משדרים משרדים אולפנים
    הקטע של להסיר את השדורים שלהם בעיתי כי אתה יודע היכן זה מתחיל ואתה לא יודע היכן זה נגמר מעבר לכך שניתן לצפות במחשב

  3. לא התעמקתי ברור שאת ערוצי ההסתה אלגזירה אל מדין וכד יש לסגור במובן שלא לתת ל” כתבים ” שלהם לשדר ולהסתובב בא”י מכל מקם אני עוד לא רואה את ביבי סוגר ואתם . בוא נראה מה ילד יום?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *