EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

חרבות ברזל 36: עו”ד סרי חורייה (שפרעם) קרא להשמדת הכובש ולמיזמורי הלל לחאמס שמכה בחזירים. השופט זיאד סלאח (עכו) הוציא צאפ איסור פרסום

סרי חורייה עורך דין משפרעם בעד החמאס ואונס נשים יהודיות

עו”ד סרי חוריה משפרעם נעצר על התבטאויות תומכות חמאס.  6/11/2023.  אנחנו לא מבינים למה העורכי דין הערבושים לא סותמים את הפה גם אם הם מזדהים עם חטיפת זקנות, שחיטת יהודים בחיים, עקירת עיינים, גדיעת צוואר במעדר, חילול גופן של נשים, ילדים ותינוקות והצתה פירומנית של בתים, רכוש ובני אדם.  לסרי חורייה יש טלפון: 052-4550020.

למה הם לא יכולים לסתום את פה?  האם האימפולס לצהול ולהתמוגג מנחת גובר על הידיעה שמחר המשטרה תבוא לקחת אותם לקלבוש?  הנחת שלהם ממה שעשו החברים הטרוריסטים שלהם, גוברת על השכל שלהם.

ואיך מסבירים את השופט זיאד סלאח מעכו שאסר לפרסם את שמו של המקלוב?????  בסוף דווקא החברים שלו במפלגה הקומוניסטית פרסמו כתבה עם השם שלו וחשפו את שמו.

עדכון:  אחרי פרסום בעדנה קרנבל בימ”ש מחוזי ביטל את איסור הפרסום.  עמ”י 12271-11-23. 

 

סרי חוריה עורך דין ערבושקי משפרעם תומך ברצח תינוקות יהודיים
סרי חוריה עורך דין ערבושקי משפרעם תומך ברצח תינוקות יהודיים

 

 

סרי חורייה עורך דין משפרעם בעד החמאס ואונס נשים יהודיות
סרי חורייה עורך דין משפרעם בעד החמאס ואונס נשים יהודיות

 

ב 2020 סרי חורייה התצטרף למכתב של גבי לסקי נגד אבי חימי בסוגיית פלסטין

 

בשנת 2020 הוא חתם על מכתב שניסחה גבי לסקי לאבי חימי ובו התלונן שךשכת עורכי הדין הגישה לבית הדין באג עמדה כידידת בית המשפט.  במכתב היה כתוב שעל אבי חימי לחזור בו מחוות הדעת שכן “הסוגיה בגינה מבקשת הלשכה להביע את עמדתה בפני בית הדין נוגעת לסמכותו לדון ב”סוגיית פלסטין” כאשר השאלה העיקרית הניצבת בפני בית הדין בשלב זה, הינה האם פלסטין הינה “מדינה”, אם לאו, וזאת לצורך בחינת סמכות בית הדין לדון בארועים המעלים חשש לפשעי מלחמה מצד מדינת
ישראל. לכל הדעות נושא זה אינו נופל במומחיות המיוחדת של הלשכה ועקב כך הלשכה מנועה מלהציג את עצמה בתור מומחית ובשל כך גם לא בתור “ידיד בית המשפט” בפני בית הדין”.

לפי המכתב עליו הוא חתם: הלשכה “אינה יכולה להתיימר ולהציג את עצמה כבעלת מומחיות מקצועית מיוחדת במישור הבינלאומי ואין כל ספק שהיא עושה זאת רק כדי לתמוך בעמדה פוליטית של הממשלה. הבעת עמדה כזו בנושא שאין ללשכה מומחיות רק מחזקת את החשש כי בקשת הלשכה אל בית הדין מונעת משיקולים זרים גרידא. לא במקרה כי עיון בבקשת “ידיד בית המשפט” שהוגשה על ידי הלשכה לבית הדין מעידה בבירור כי מטרת בקשת הלשכה היא אך ורק לייצג בעקיפין את עמדת הממשלה בישראל בסוגייה הנ”ל וזאת לאור ההחרמה של ממשלת ישראל להליך בפני בית הדין”.

“התערבות כזו הינה בלתי חוקית, שכן חוק לשכת עורכי הדין, התשכ”א – ,1961 מונה את סמכויות לשכת עורכי הדין ככלל וסמכות המועצה הארצית בפרט”.

 

פורסם במקור ראשון 6/11/2023 ע”י שילה פריד:

נעצר מזכ”ל חד”ש בשפרעם שקרא ל”השמדת הכובש”

עו”ד סרי חורייה נעצר ונחקר בחשד להסתה לטרור; במפלגת חד”ש גינו את דבריו אך טענו לרדיפה פוליטית

המשטרה עצרה אתמול את מזכיר סניף מפלגת חד”ש בשפרעם,  עו”ד סרי ח’ורייה, ופתחה נגדו בחקירה בחשד להסתה לטרור והבעת הזדהות עם ארגון טרור. מחומר החקירה עולה כי החשוד פרסם דברי שבח ותמיכה בארגון הטרור הרצחני “חמאס” תוך שהוא קורא ל”השמדת הכובש” וכן רשם כי “חמאס נתן מכה שתשכיח את ההפסדים הערביים”. אתמול הגיעו שוטרי המחוז הצפוני למשרד עורכי דין בעיר חיפה ועצרו את ח’ורייה בן 52 תושב שפרעם ולקחו אותו לחקירה.

על אף הציטוטים הקשים המיוחסים לו במפלגת חד”ש מתחו ביקורת על המשטרה וטענו לרדיפה פוליטית. ברשומה שעלתה לדף הפייסבוק של המפלגה נכתב “אנו מגנים את ההסלמה השלטונית, והרדיפה הפוליטית במטרה להפחיד ולדכא כל מחאה נגד המשך המלחמה. לפני מספר שעות, עצרה המשטרה את החבר עו”ד סרי ח’ורייה, מזכיר חד”ש בשפרעם. מספר שעות מוקדם יותר זימנה המשטרה את חבר הועד המרכזי של בנק”י, אמג’ד כיוואן לחקירה. אלה מצטרפים לעשרות מעצרים וחקירות נגד חברינו ובני החברה הערבית. המטרה כאן ברורה: הפחדה”, עוד ציינו כי “גלי המעצרים והדיכוי הפוליטי נעשים כביכול כמאבק בטרור. אך ברוב מוחלט של המקרים, אזרחים ערבים פשוט קראו לעצור את המלחמה והעלו מודעות לגבי המצב הקטסטרופלי בעזה. הזיהוי של השלטון בין התנגדות למלחמה לבין תמיכה בחמאס הוא שקרי ומסוכן – ועשוי להוביל להפללה של ציבורים גדולים בישראל – ערבים ויהודים”. לסיום כתבו בדף הפייסבוק “בשום אופן לא נוותר על הרמת הקול ההומני והפטריוטי לעצירת המלחמה, ומניעת הפשע המסוכן של פינוי העיר עזה מתושביה”.

נציין כי בית משפט השלום קיבל את עמדת המשטרה ואחרי שעורך הדין הובא הבוקר בפני שופט נקבע כי יש להאריך את מעצרו עד ליום 08/11/23.

מוקדם יותר היום קראו גם בארגון השמאל “זזים” להפסיק את מעצר האזרחים הערבים שנחקרו במשטרה על עבירות של הסתה ותמיכה בטרור וטענו, בדומה למפלגת חד”ש כי מדובר ברדיפה. בכרזה ששיתף גם יו”ר הרשימה המשותפת איימן עודה נכתב קראו בארגון השמאל הקיצוני “להפסיק את הרדיפות והדיכוי של פלסטינים אזרחי ישראל ושל מי שמביע סולידריות עם תושבי עזה והתנגדלות למלחמה. להפסיק את הפגיעה בזכויות בסיסיות ובניהן חופש הביטוי, חופש ההפגנה ועוד”.

נציין כי מתחילת המלחמה הוגשו למעלה מ-50 כתבי אישום נגד אזרחים ערבים-ישראלים אשר הביעו שמחה ותמיכה במעשי הרצח שביצעו מחבלי חמאס בדרום ביום שמחת תורה.

נעצר מזכ”ל חד”ש בשפרעם שקרא ל”השמדת הכובש” – מקור ראשון (makorrishon.co.il)

https://www.makorrishon.co.il/news/692927/

 

 

החלטת בית המשפט המחוזי בחיפה בעניין עוה”ד סרי ח’וריה.

החשוד/עצור ביקש למנוע את פרסום שמו מהטעמים הבאים:
“1. מדובר בעורך דין מזה 25 שנה שיש לו המון לקוחות, בין היתר יהודים כאשר בשלב זה החשד בראשיתו, הדבר עלול לפגוע בתדמיתו ושמו הטוב באופן קיצוני ולא מוצדק.
2. מהטעם שלאחרונה בעקבות מספר מעצרים באירועים דומים, נוצרה התנפלות, הסתה, ואיומים על כל מיני אנשים אם זמרים או שחקני טלוויזיה ולכן בסיטואציה הזו …איסור פרסום שמו עולה על אינטרס זכות הציבור לדעת. בסופו של דבר, גם אם ייוודע אני לא חושב שצריך ששמו יפורסם. זה לא מסוג העבירות שמצריכות פרסום שמו כדי לקצר החקירה”.
בדיון הוסיפו באי כוחו:
“תשומת ליבי הופנתה לכך, שכבר כעת מופנים דברי איום ואלימות כלפי המשיב עצמו וחמור מכך, כלפי בני משפחתו, רעייתו וילדיו, המתחנכים בבית ספר אורתודוקסי בחיפה. צוין כי על רקע התקופה הקשה העוברת על המדינה וההקצנה של גורמים שונים בציבור, הסיכון הכרוך בפרסום שמו של המשיב הוא ממשי, וסיכון זה הוא בגדר נזק חמור הצפוי למשפחתו, נזק שצריך בשלב הנוכחי, להכריע את העניין הציבורי שבפרסום, שמבטא לא יותר מאשר רגש מציצני ורכילותי.”
לאחר שבית משפט השלום הוציא צו איסור פרסום, ערערה המדינה בנימוק:
“העוררת סברה שהעובדה שהמשיב הוא עורך דין, מהווה טעם המגביר את עוצמת זכות הציבור לדעת שהוא חשוד בעבירות המפורטות לעיל. לדעת העוררת, האיזון בין זכות הציבור לדעת לבין שמירה על פרטיות המשיב מצביע במובהק על חיוב הפרסום. צורכי הפרסום עולים בקנה אחד עם כוונת רשויות האכיפה למגר את תופעת התמיכה בארגוני הטרור וההסתה לטרור. הפרסום מוצדק גם מאחר שהמשיב עצמו פרסם את הדברים בשמו ותחת תמונתו ולא חשש לעשות כן. ראוי לפיכך להגיב באקט הרתעתי תואם. הוסיפה העוררת והצביעה על כך שמפלגת חד”ש (שהמשיב הוא מזכיר סניף שפרעם שלה) היא עצמה פרסמה את דבר המעצר תוך מתיחת ביקורת על המשטרה ועל מניעיה – לפי הנטען – הפחדה.”
המעצר של הנבלה סרי חוריייה
סרי חורייה מכחיש מרחץ הדמים שניה אחרי ששמו עליו אזיקים
סרי חורייה מכחיש מרחץ הדמים שניה אחרי ששמו עליו אזיקים

החלטת בימ”ש מחוזי לביטול צא”פ אחרי פרסום שמו בעדנה קרנבל

בית המשפט המחוזי קיבל את ערעור המדינה, ביטל את איסור הפרסום תחת הקביעות הבאות:

האמור בעבירות בעלות אופי חמור, עבירות המכוונות נגד ביטחון המדינה וביטחון תושביה. נמצא, אפוא, כי האינטרס הציבורי הטמון בפרסום הליכים הקשורים באכיפת האיסורים הללו הוא ניכר. אינטרס זה כולל הן היבטים הרתעתיים(למען יידעו שרשויות האכיפה מטפלות בכגון דא וכך יירתעו מלבצעם) הן מניעתיים(להניא אחרים מלפרסם פרסומים מסוג זה). בתקופה הסוערת בה נתונה המדינה ואזרחיה, כאשר הרוחות רוגשות והדם גועש; כאשר ליבו של כל אדם שלו מצפון יוצא אל המשפחות השכולות, משפחות החטופים והפצועים הרבים, החשיבות לפרסם את העובדה שרשויות האכיפה מטפלות במעשים שכאלה רבה שבעתיים; כאשר מתקיים חשש שמחלוקות עלולות להביא לעימותים אלימים בין חלקים שונים בציבור; או אז הצורך למנוע ליבוי היצרים וקריאות לאלימות מתחדד ומתעצם והופך לעניין קיומי ממש.
יוצא, שהעניין הציבורי הכללי בפרסום חקירת חשדות כגון אלו הוא מהותי ומשמעותי.”
עיון בדברי הפרסום מלמד, כפי שקבע שופט הערכאה הראשונה, שמדובר לכאורה בפרסום (או פרסומים) בעלי פוטנציאל מסית, כאשר הם בגדר דברי שבח למעשי – טרור נפשעים. כינוי מעשים שכאלה במינוח “מכה אלוהית” איננו יכולה לטעמי להתפרש אלא כך; ויש בהם, באותם דברים תמיכה לכאורית במעשי טרור: לדוגמא קריאה ל”השמדת הכובש”.”
“המשיב פרסם את דבריו בריש גליי; לאלפי עוקביו; בשמו ובתמונתו. הוא לא התבייש מפני לקוחותיו בהביעו את דעותיו; הוא לא סבר שיהא בכך כדי לסכן את בריאותו או את בריאות בני משפחתו. דומה, שבכך, הוא חתר תחת יכולתו לטעון כי הנזק הטמון בפרסום שמו הוא נזק חמור ויוצא דופן במידה המחייבת שקילת הימנעות מפרסום שמו.”
אחרית דבר
פתחתי החלטה זו בתיאור “מצב האומה” בימים קשים אלה. אכן, אין אדם בעל מצפון בישראל שאינו דואב יום – יום ושעה – שעה את הנפגעים הרבים בפעולות – האימה שביצעו החברים הנפשעים בארגון הטרור חמאס. זוהי תקופה רגישה בחייו של עם ובחייה של אומה. אין היא מתפרקת מערכיה הדמוקרטיים בשל כך. אין היא מקריבה את זכויות האדם והאזרח על מזבח האינטרס הלאומי שלא לצורך.
דא עקא, שום עם המצוי בעיצומה של לחימה קשה, כאשר סכנה קיומית מרחפת מעל ראשו וחייליו, טובי בנינו הנלחמים יום – יום ושעה – שעה מעבר לקווי האויב כדי להשיב לכולנו את הביטחון שהוא כה חשוב למדינתנו, אינו יכול לסבול גילויי עידוד שבח או הסתה של האויב בתקופה שכזו ולהבליג.
שום עם איננו יכול לאפשר ליבוי היצרים והורדת המחסום בפני מלחמות פנימיות, הפגנות אלימות ופגיעה בחיי אדם או במרקם החברתי העדין המרכיב אותו.
לפיכך, חומרה מיוחדת נודעת למעשי שבח, עידוד או תמיכה בטרור בתקופה זו. חשיבות רבה נועדת לחקירת הדברים ובירורם עד תום. ככל שהמעשים מוכחים חשוב שעושיהם יובאו לדין. ההליכים המשפטיים בכגון דא חייבים להיות פומביים גם אם יש בכך אי – נוחות ואולי אף נזק למבצעי המעשים.
צר לי על שלא אוכל להיעתר לסנגורים ולפנים משורת הדין לעכב את פרסום שמו של המשיב.
במקרה ממין זה ייקוב הדין את ההר. חסד של לפנים משורת הדין ייעשה במקרים אחרים.
התוצאה היא שהערר מתקבל ואיסור פרסום שם המשיב מבוטל.
עמ”י 12271-11-23 יל”פ מרחב גליל נגד סרי ח’וריה
Views: 12

7 Comments

  1. ***עדנה שם רע***
    למה מחכת את תגובתי ?
    את תומכת באנסים ……

    הערת מערכת:
    יש לך פסק דין חלוט להראות שמישהו אנס עם ניתוח של ראיות?????
    תני לי לנחש….. את ליאת פרי פתאל בכבודה ובעצמה שפינטזה שיואב אבן אנס אותה?
    בקרוב נוציא כתבה האם הלכתית מותר לקוקסית לנתח גופות.

  2. אתר מדהים פרשנות משפטית אמיתית . כל בוקר אני מתחיל עם עדנה. במדינה מתוקנת עדנה היתה זוכה בפרסי שראל לחקר המשפט. אבל פה החונטה תחלק לעצמה פרסים כל שנה לאחד מהחונטה

  3. הוא פשוט יודע שבניגוד לרוסיה/ירדן/מצריים/ תורקיה וכמובן עזה, כאן לא יעשו לו כלום . ולכן ראוי שיתכבד אחר כבוד ויעבור להתגורר שם כי אין לו ולשכמותו מקום במדינה דמוקרטית ויהודית .
    [email protected]

    הערת מערכת:
    שחר שוורץ היקר. האם בדקת גנטי שאתה באמת משתייך לעם היהודי? אולי איזה קוזק רומני השחיל את אמא שלך?
    נבקש את תשובתך על מה שעשית ליערה רשף….. האם שילמת לה את הפיצויים?

  4. לשלול את רישיון עורך הדין שלו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    לשלוח אותו ל”אחים שלו” בעזה.

    נראה כיצד יטפלו בערבי נוצרי שחי ומתפרנס מיהודים.

    בוגד

  5. העונש שיקבל אבא גרוש שרוצה לראות את ילדיו יהיה חמור פי כמה, הוא ישלם סכומי עתק בקנסות, הוא ישב במעצר עד תום ההליכים.

    היחס אל אבות גרושים גרוע ממחבלי ותומכי החמאס.

    הפגנה של חד”ש לא תפוזר באלימות. בהפגנה של אבות גרושים כולם יעצרו ולא יהיה דיווח.
    מעטים יודעים התעללות המערכתית של המדינה אבות גרושים.

    האבות הגרושים מוגדרים כאלימים ולא ראויים לידלהם. לכן אבות גרושים לא צריכים לעסוק בפעולה אלימה כמו מלחמה. הם צריכים להיות נגד אלימות ולעסוק בהגירה למדינה לא אלימה.
    החוזה בינם למדינה לא קיים מרגע שהתגרשו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *