EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

מה זה הוועדה למחיקת חובות מזונות לביטוח הלאומי בהוצל”פ? 40 בקשות בשנה (35 אושרו חלקית) הפחיתו בממוצע 395 ש”ח בכל תיק

ענת הר אבן יועמשית מזונות בהוצלפ אחראית לשואה חיסול והשמדה של גברים

לפניכם מידע שימושי לציבור על ועדה בהוצלפ להפחתת חובות שחייבים למדינה, למשל לביטוח הלאומי.  זו כתבת יחסי ציבור של איזה פוסטמה מידיעות אחרונות, ליטל דוברוביצקי.

 

ליטל דוברוביצקי יצנית ליקוקי תחת לשופטים
ליטל דוברוביצקי יצנית ליקוקי תחת לשופטים

 

אל תבנו על הוועדה הזו.  זה סתם עלה תאנה.  ב 2022 הוגשו 40 בקשות.  זה הכל.  אפילו לא מספרים לנו כמה כסף נמחק.  אומרים ש 35 בקשו אושרו או אושרו חלקית.  מה זה אושר חלקית?  הורידו למישהו 500 ש”ח וזה נקרא “אושר חלקית”?

הפוסטמה שהזמינה את הנותנים האלה, רעות כהן, מאיזה קליניקה אימפוטנטית בחיפה אפילו לא מציגה את המסמך שהיא קיבלה מההוצל”פ.

בקיצור, פתי מאמין לכל דבר.  זו כתבה ב”ידיעות אחרונות” ידיעות השקר והתעמולה של ישראל.  כל מה שכתוב שם אוטומטית חשוד בהנדסת תודעה ועבודות תדמית.

כתבה של ליטל דוברובינסקי פורסם 27/6/2023

יש לכם חובות של מזונות לביטוח הלאומי? כך תוכלו להפחית אותם

ברשות האכיפה והגבייה פועלת ועדה שבסמכותה לבטל או להפחית חובות של מזונות לביטוח הלאומי או למדינה, אך זו אינה מוכרת כל כך לציבור. מהם הקריטריונים לזכאות ואיך ניתן להגיש בקשה?

לידיעת חייבים שיש להם חוב כלפי המדינה: ועדה ברשות האכיפה והגבייה תוכל להפחית או למחוק חובות מזונות למוסד לביטוח לאומי. מדובר במזונות ששילם ביטוח לאומי במקום מי שהיה אמור לשלם את המזונות – ולמעשה נותר לחייב חוב למדינה. כמו כן, במקרים מתאימים בלבד, הוועדה תוכל למחוק או להפחית חובות נוספים של חייבים למדינה.

הקריטריונים להיות זכאי להפחתת חוב או מחיקה הם רבים וקשורים בין היתר למצבו הפיננסי של הפונה ונכסיו. הרשות פרסמה באתר שלה כי “בהתאם לסמכויות שניתנו לרשות האכיפה והגבייה והמוסד לביטוח לאומי בתיקי מזונות בהם הזוכה (הנושה) הוא ביטוח לאומי, ניתן להגיש בקשה למחיקת חוב עבר או להפחתתו. הבקשה תדון על ידי הוועדה למחיקת חובות”. לבקשה לחצו כאן.

בקשה למחיקת חוב או הפחתת חוב עבר בתיקי מזונות ביטוח לאומי | רשות האכיפה והגבייה (www.gov.il)

https://www.gov.il/he/departments/general/alimony-bituakh-leumi-debts-erase

מי שזכאי להגיש בקשה הוא מי שתיק המזונות פתוח על חיובי עבר ואינו כולל חיובים שוטפים, לא רשומים על שמכם זכויות בנכס מקרקעין ואם הייתם בהליכי פשיטת רגל – חלפו 5 שנים מיום סיום ההליך.
ענת הר אבן יועמשית מזונות בהוצלפ אחראית לשואה חיסול והשמדה של גברים
ענת הר אבן יועמשית מזונות בהוצלפ אחראית לשואה חיסול והשמדה של גברים

רוב הבקשות אושרו במלואן או בחלקן

עו”ד רעות כהן, מנחת הקליניקה לזכויות אדם בהליך האזרחי של הפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה, ציינה כי “הציבור לא מודע לוועדה”. מנגד ברשות האכיפה והגבייה ציינו כי מנהל הרשות החליט לפני שלושה חודשים “להנגיש ולפרסם לידיעת הציבור את כל ועדות ההפחתה הקיימות”.
עו”ד כהן פנתה במאי, במסגרת בקשה לחוק חופש המידע, לרשות האכיפה והגבייה בנוגע לוועדה למחיקת חובות ברשות, שלטענתה הציבור לא מודע לה והיא לא מפורסמת ברבים. ב-7 במאי נמסרה תגובה מהרשות לעו”ד כהן כי החלטת חשכ”ל משנת 2014 הסמיכה את הרשות למחוק חובות מדינה.
עוד צוין בתשובה כי בשנת 2023 עד כה הוגשו 6 בקשות למחיקה של חובות למדינה ואושרו 5, כלומר רוב הבקשות. בשנת 2022 הוגשו 40 בקשות ו-35 בקשות התקבלו או התקבלו בחלקן לעומת 5 בלבד שנדחו.
בשנת 2021 הוגשו 56 בקשות למחיקת חוב ואושרו 14 ו-30 בקשות אושרו חלקית.
עו”ד כהן טוענת כי “במקרים רבים, ובעיקר במקרים של חובות למשרד הבריאות, מדובר בחובות שנצברים על ידי אנשים חסרי אמצעים ומצד שני מדובר בעיקר בחובות על אגרות מיון, חובות על אשפוזים, על אשפוזים גריאטריים או סיעודיים של ההורים וכדומה.
בהרבה מקרים מדובר בחובות שנצברו בעקבות שימוש הכרחי, כזה שאי אפשר היה לוותר או לדחות. זה יכול להיות חוב של כמה אלפי שקלים או כמה עשרות אלפי שקלים שלאותם אנשים פשוט אין את הכסף לשלם. לצערנו זוהי ועדה שאף אחד כמעט ולא מכיר אותה, כולל עורכי דין שעוסקים בתחום החובות”.
אביעד איגרא מחסל גברים מקצועי בהוצלפ ירושלים
אביעד איגרא מחסל גברים מקצועי בהוצלפ ירושלים
עו”ד כהן מבהירה כי המסלול המקובל והידוע יותר למחילת חובות הוא הכרזה על חדלות פירעון, כלומר “פשיטת רגל”. “זהו הסדר מורכב, שיש לו השלכות רחבות ומרחיקות לכת והוא לא מתאים לכל האנשים. הוועדה למחיקת חובות מדינה היא זו שאמורה לסייע לאותם אנשים בדיוק במקרים אלו. בסמכותה, למשל, למחוק או להפחית חובות ישנים לרשות השידור (שכידוע נסגרה לפני מספר שנים). הופתעתי שלא הכרתי את הוועדה והופתעתי עוד יותר שלא הצלחתי למצוא עליה שום מידע”.
מרשות האכיפה והגבייה נמסר בתגובה: “לפני כשלושה חודשים ניהלה רשות האכיפה והגבייה דיון בנושא ועדות המחיקה, בסיומו החליט מנהל הרשות, אורי ולרשטיין, להנגיש ולפרסם לידיעת הציבור את כל ועדות ההפחתה הקיימות, בין ברשות ובין מחוצה לה, לצד פירוט מלוא הקריטריונים הנדרשים לפנייה לוועדות ובחלוקה לסמכויות בין ועדות פנימיות ברשות לבין ועדות משותפות למוסד לביטוח לאומי או לחשב הכללי באוצר. יישום ההחלטה כבר החל וראשונה עלתה לאוויר באתר הרשות הוועדה למחיקת או להפחתת חובות מזונות למוסד לביטוח לאומי, לרבות פירוט התנאים לפנייה, דרכי הגשת הבקשה ותהליך הטיפול”.
אודליה ביטון אוחיון מחסלת גברים מדופלמת בהוצלפ באר שבע
אודליה ביטון אוחיון מחסלת גברים מדופלמת בהוצלפ באר שבע
הטופס להגשה בהוצלפ
דף מידע
Views: 4

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *