EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

משטרת הבבונים השוטרים יגאל בן שלום ודנית גואטה: כשאביחי מנדלבליט מפחד ש”יתלו אותו בכיכר” אנו עושים פרופיילינג לצייצני הימין (כפיר מאמו)

יגאל בן שלום שוטר שאוסף ידיעות מודיעיניות זבליות

אדם בשם כפיר מאמו שמכנה עצמו “צייצן בוטיק” בטוויטר עם 1,000 עוקבים צייץ על מנדלבליט שצריך לתלות אותו.  מנדלבליט צילם את המסך והעביר לשוטר יגאל בן שלום ממחלקת האבטחה של המשטרה.  יגאל העביר הטיפול לרפקית דנית גואטה שעשתה על כפיר פרופיילינג, וכתבה עליו דו”ח התנהגות ואישיות מחומרים שאספה מהאינטרנט.  ת”פ 60439-10-20.

דנית גואטה היא ראש ענף המודיעין הגלוי, כלומר איסוף מידע על אנשים מהאינטרנט והרשתות, וכתיבת פרופיילינג (ניתוח אופי).

דו”ח פרופיילינג נקרא דו”ח העשרת מודיעין גלוי

 

 

אביחי מנדלבליט מפחד שיתלו אותו בכיכר העיר
אביחי מנדלבליט מפחד שיתלו אותו בכיכר העיר

 

 

יגאל בן שלום שוטר שאוסף ידיעות מודיעיניות זבליות
יגאל בן שלום שוטר שאוסף ידיעות מודיעיניות זבליות

דנית גואטה רו’ הערכה טקטית ופח”ע כתבה שהפוסט של כפיר קיבל 2 לייקים, ויש לו 1,053 עוקבים. הוא מצטט מפרסומים של שפי פז ומשפט נתניהו בגוון פוליטי בוטה, אך לא אלים, והוא מהצד הימני של המפה. הוא אוהב ספורט ורואה הישרדות וצריך לפנות למחלקת סייבר להוציא צו לטווייטר כדי להגיע אל זהותו.

 

 

הנה דו”ח פרופיילינג של דנית גואטה המיועד לשוטרת רחל אפריאט:

דנית גוואטה דוח העשרת מודיעין פרופיילינג על תומכי ליכוד בענין כפיר מאמו 1
דנית גוואטה דוח העשרת מודיעין פרופיילינג על תומכי ליכוד בענין כפיר מאמו 1

 

דנית גוואטה דוח העשרת מודיעין פרופיילינג על תומכי ליכוד בענין כפיר מאמו 2
דנית גוואטה דוח העשרת מודיעין פרופיילינג על תומכי ליכוד בענין כפיר מאמו 2

עלאא מסארווה הרשעה על ציוץ בוטיק “לתלות את מנדלבליט”  

עלאא מסארווה, השופט הערבי הנשוי לסנגורית היהודיה ענבל מטס, הרשיע את כפיר מאמו באיומים על מנדלבליט כאילו שהוא באמת התכוון לתפוס את מנדלבליט ולשים אותו על עמוד תליה.  ראו כמה זמן ומשאבים מסארווה הקדיש להכרעת הדין הזו, עם כל מיני פילוסופיות, פלפולים וקשקושים.

האם זה בכלל שווה את כל הזמן השיפוטי… ציוץ קטן שברור שלא היתה שום כוונה לממש את “האיומים לתלות את מנדלבליט”?  ממש לא.

 

עלאא מסארווה ב 2010 עם אחת הבנות שעשה לאשתו מהסנגוריה ענבל מטס
עלאא מסארווה ב 2010 עם אחת הבנות שעשה לאשתו מהסנגוריה ענבל מטס

 

ראו פה את הכרעת הדין של עלאא מסארווה על כפיר מאמו:

מדי נ כפיר מאמו הכרעת דין עלא מסארווה איומים לתלות את מנדלבליט 60439-10-20

וראו פה את עדות מנדלבליט שהבן שלו “הביא לידיעתו” שיש הסתה נגדו ע”י ציייצן   לדבריו זה התחיל כחקירת “הסתה” אבל יגאל בן שלום הפך את זה לחקירה על איומים.

פרוטוקול עדות מנדלבליט באישום נגד צייצן כפיר מאמו שצייץ שצריך לתלות את מדלבליט 60439-10-20

דנית גוואטה: אנו מפיקים דו”ח מודיעין פרופיילנג לפעילי ימין

 

ב-2022 הכתב נטאעל בנדל חשף את הסיפור ב”ישראל היום” (כאן, או כאן) תחת הכותרת: “‘מצטט פרסומים של משפחת נתניהו: קצינת משטרה סיווגה חשוד לפי דעה פוליטית”.

במהלך המשפט התברר, כי משטרת ישראל אח”מ הפיקה ב-8.7.20 דו”ח מסוג “דו”ח העשרת מודיעיןהמצביע על שיטת עבודה מדהימה ובלתי מתקבלת על הדעת, של המשטרה, בגיבוי הפרקליטות, כנגד צייצני הימין.

 

ימני

 

בדו”ח החשוד קוטלג כאיש ימין המצטט פרסומים של שפי פז ומשפחת נתניהו ושאר פנינים. את הדו”ח הזה השיג עורך הדין משה סרוגוביץ, שמונה עבור הנאשם מהסנגוריה הציבורית (איפה שאשתו של השופט עובדת).  הדו”ח נחשף בשלב המקדים של המשפט רק לאחר הגשת בקשה לחומרי חקירה סודיים.

הקצינה רפ”ק דנית גואטה שחיברה את הדו”ח העידה בבית המשפט לאחר שההגנה הזמינה אותה, ונשאלה בחקירה ראשית ונגדית מדוע כתבה את הפרופיילינג הזה.  היא התחמקה ולא נתנה תשובה רצינית, ואמרה שהייתה קצינה חדשה וניסתה לאסוף “כמה שיותר מידע על הבנאדם בכדי לזהות אותו ולהבין במי מדובר”.  לדעתה חיבובים ל”משפחת נתניהו” מעידה על היותו של כפיר על הצד הימני של המפה, ולדעתה זה חשוב.

יודגש, שהדו”ח הזה הופק עוד טרם החשוד נקרא לחקירה וטרם נעשתה איזו פעולת חקירה של ממש. כלומר, לפני שבכלל בוצעה חקירה והוסבר לחשוד שהוא חשוד בעבירה, הוא קוטלג כאיש ימין וחובב משפחת נתניהו.

מה שזה אומר זה שציוצים גבוליים של אנשים מהצד הנכון של המפה הפוליטית (מרכז ושמאל), לא מתממשים בכלל לידי מודיעין וחקירה או כתב אישום.  אבל אם מישהו מתוייג כאיש ימין, זה סימן לכל השוטרים לתת “טיפול אישי” ולזרום לכתב אישום.

 

אבי וייס פנה למשטרת ישראל וזו תגובת משטרת ישראל:

“משטרת ישראל אמונה על אכיפת החוק, הסדר הציבורי ובטחון הפנים של מדינת ישראל ולשם כך מבצעת ניתוח והערכה של האיומים לצורך סיכול ומניעת עבירות ולצורך הפקת תמונת מודיעין עדכנית בתחומים אלה.

לא ניתן להרחיב על דרכי הפעולה מטעמים של חשש לפגיעה בחקירה, חשיפת שיטות ואמצעים וצנעת הפרט.

חשוב להדגיש כי המשטרה מכירה בחשיבות הגדולה של הזכות לחופש ביטוי ולכן, בניגוד לנטען בכתבה, המשטרה פועלת במנותק לחלוטין משיוך פוליטי זה או אחר ורק בהתקיים חשד לביצוע עבירה פלילית ואך ורק לצורך איסוף ראיות לעבירות שהתרחשו או עתידות להתרחש ובהתאם לחוק ולהנחיות משרד המשפטים והפרקליטות.

משטרת ישראל אינה מתייגת לפי שייכות פוליטית או דעה כזו או אחרת ותמשיך לפעול כך גם בעתיד.”

https://www.telecomnews.co.il/%D7%A6%D7%99%D7%99%D7%A6%D7%AA%D7%9D-%D7%A0%D7%92%D7%93-%D7%94%D7%99%D7%95%D7%A2%D7%9E-%D7%A9-%D7%90%D7%9B%D7%9C%D7%AA%D7%9D-%D7%90%D7%95%D7%AA%D7%94-%D7%95%D7%AA%D7%A7%D7%91%D7%9C%D7%95-%D7%98%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%9C-%D7%9E%D7%95%D7%93%D7%99%D7%A2%D7%99%D7%A0%D7%99-%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%97%D7%93-%D7%9E%D7%94%D7%9E%D7%A9%D7%98%D7%A8%D7%94.html

 

החלטת ירון גת בדבר העדר אישורי יועמ”ש ואכיפה בררנית 14/7/2021

הסנגר הגיש בקשה להגנה מן הצדק וביטול כתב האישום מ 2 סיבות.  הראשונה היא שנדרש אישור יועמ”ש לפתוח בחקירה אם מדובר בעבירות חופש ביטוי (מה שנקרא עבירות רגישות מיוחדת) והשנייה היא אכיפה בררנית.

הביאו המון מקרים של ציוצים שבהם או שלא נעשה כלום או שזה נגמר בהסדר מותנה (חתימה על קשקוש במשטרה שלא לצייץ יותר בנושא).

השופט ירון גת קבע שנכון שצריך אישור יועמ”ש לעבירות של ביטוי (ובוודאי ביטוי פוליטי) אבל “איומים” זה לא ביטוי.  לדבריו על איומים לא צריך אישור מיוחד.  למרות זאת בגלל הזהות של מנדלבליט השופט מצא לנכון לבקש, לפנים משורת הדין, מהתביעה שבכל זאת תתייעץ ותחשוב פעם נוספת מדוע לא לסגור את התיק ולהחתים את מאמו על הסדר מותנה.

השופט ירון גת קבע שאין מסה קריטית לדוגמאות של אכיפה בררנית, ושבכלל עומדת למשטרה חזקת התקינות (כלומר האמונה שהמשטרה לא טועה ולא נגועה במניע להזיק לאזרחים).  לא ברור לנו כמה דוגמאות הוא היה צריך כי הוא לא נקב במספרים.

לטענתו של ירון גת אין ממש בזהות המתלונן אביחי מנדלבליט שבגלל מעמדו הוא קיבל יחס מועדף.  לטענת השופט זו תחושה סובייקטיבית…   ממש בדיחה.

השופט ירון גת חושב שזה תיק להדר מותנה ושלא צריך בכלל לנהל משפט, אבל הוא כל כך מפחד מהמשטרה ומאביחי מנדלבליט בעצמו, שהוא מפחד לשפוט ומעדיף “להמליץ” למשטרה לבטל את האישום.  זה מראה שהשופטים לא באמת שופטים.  הם בובות על חוט שמוחזקים באשכים ע”י המשטרה והפרקליטים.

השופט ירון גת גדל בלי אבא כי צה”ל לקח ממנו את אביו בגיל צעיר לעולם של מעלה. הוא נחשב שופט טוב.

 

השופט ירון גת גדל כבן שכול לאב שנפל בשירות הצבאי
השופט ירון גת גדל כבן שכול לאב שנפל בשירות הצבאי
מדי נ כפיר מאמו החלטה ירון גת על העדר אישור לפתוח בחקירה 14-7-2021

האחראית להעמדה לדין ועל ההתעקשות לדרוש מאסר בפועל היא רקפת גלעד

 

רקפת גלעד התובעת המשטרתית שאחראית על משפחת אבו לטיף
רקפת גלעד התובעת המשטרתית שאחראית על משפחת אבו לטיף

החלטת ירון גת אחרי הודעה שהמדינה רוצה עונש מאסר 1/9/2021

מסתבר שהתובע הודיע לירון גת שאין בכוונתו לבצע את ההתייעצות והשקילה מחדש.  לאחר שירון גת נזף בהם שהם עושים דין לעצמם הם הודיעו שהתייעצו והחליטו שזה תיק מתאים לעונש מאסר בפועל ולא להסדר מותנה.

כמו כן הראו לו שיש נוהל מיוחד לאישורי העמדה לדין בעבירות איומים שהוא נפרד מנוהל אישורים לעבירות התבטאות.

ירון גל קבע שחזקת התקינות המנהלית עומדת למדינה.

 

 

מדי נ כפיר מאמו החלטה ירון גת על התייעצות עם המשנה לפרקליט המדינה 1-9-2021
Views: 6

2 Comments

  1. דנית גואטה עוד זנזונת שהביאה מאפריקה שיטות מעקב של קדאפי אחר נתיניו.

  2. דנית גואטה-זנזונת שהביאה אלינו את שיטות המעקב של קדאפי אחרי נתיניו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *