EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

נפוטיזם בדרכי השפיטה – מאמר מ 2015: קשרי המשפחה של השופטים זה עם זו ושל השופטים עם בני המשפחה שלהם שעובדים בפרקליטות

אלכסדרה קרא פרקליטה צמאה לדם חשודים הבת של גורג' קרא החרא מהעליון

אתמול הועדה למינוי שופטים מינתה 65 שופטים חדשים שקיבלו את אישורו של שר המשפטים אבי ניסנקורן ושל הנשיאה אסתר חיות, ושל עדנה ארבל מי שמסננת שופטים דרך ועדת השתיים. נציגות הכנסת בוועדה, מירי רגב ואוסנת מארק החרימו את הועדה, והיא כונסה בלעדיהן.

בהזדמנות זו נשפוך אור על האופן שבו שופטים מצליחים להחדיר למערכת את בני המשפחה שלהם. גבר מביא את אשתו. אישה מביאה את הבת שלה. כולם לוקחים חלק בחגיגה.

שרה ליבוביץ דר:  בימ”ש עליון חינגה של נפוטיזם ומשפחתיות במינויים   

לפניכם מאמר של שרה ליבוביץ דר מ 2015 על קשרי המשפחה של השופטים. פורסם במעריב. https://קשרי משפחה בין שופטים. מ 2020: https://”גלובס” ביקש: לפרסם גם את קשרי המשפחה בין שופטים לפרקליטים. מ 2020: https://קשרי משפחה וחברות: רשימת הגופים ועורכי הדין ששופטי העליון.

רוב הכתבות שפורסמו בנושא אינן מתייחסות לקשרי המשפחה בין שופטים לפרקליטים שמגישים כתבי אישום. אלו קשרי המשפחה הכי מסוכנים והכי הרסניים.

רק באתר גלובס העיז חן מענית לטפל בקשרים האלה: https://עוד 6 פרקליטים עם קרובים שופטים. למשל שופט העליון ג’ורג’ קרא (המכונה גור’ג’ קרא החרא) מטפח בת שעובדת בפרקליטות מחוז תל אביב בשם אלכסנדרה קרא. הוא איננו פוסל עצמו מתיקים של פרקליטות מחוז תל אביב גם כשהבת שלו מעורבת באופן ישיר בתיק שמגיע אליו- והתוצאה היא שהוא לעולם לא יפסוק נגד מקום העבודה של ביתו, כלומר אין סיכוי שהוא יפסוק נגד פמת”א.

בתמונה: הבת המטופחת של שופט העליון ג’ורג’ קרא החרא – אלכסנדרה קרא.

אלכסנדרא קרא ביתו של ג’ורג’ קרא עובדת בפרקליטות ואביהגורג’ לא פוסל עצמו מתיקי פמת”א

כדי לחשוף את קשרי המשפחה של השופטים עם הפרקליטים צריך להגיש בקשות לחופש מידע ולקוות לרצון טוב של משרד המשפטים לענות לבקשה. כך ב 2017 נחשפו 6 קשרי משפחה כאלה, כמפורט בכתבתו של חן מענית בגלובס 11/1/2017.

ג'ורג'ט קרא קוקסי ערבי שהמליט את הפרחה אלכסנדרה קרא
ג’ורג’ט קרא קוקסי ערבי שהמליט את הפרחה אלכסנדרה קרא

ג’ורג’ קרא החרא נבלה שתופר תיקים רק רוצה הרשעות ולעולם לא ייתן זיכויים

עוד 6 פרקליטים עם קרובים שופטים

משרד המשפטים חשף השמות במסגרת עתירה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים לחשיפת קשרי המשפחה בין פרקליטים לבין שופטים▪  ▪  ▪משרד המשפטים חשף לאחרונה שמות של שישה פרקליטים נוספים שיש להם קרובי משפחה שהם שופטים. זאת, בנוסף על רשימה ארוכה של פרקליטים שלהם קרובי משפחה שופטים שפורסמה בעבר.

שמות הפרקליטים פורסמו במסגרת עתירה שהגיש עו”ד ד”ר חיים שטנגר לבית המשפט המחוזי בירושלים לחשיפת קשרי המשפחה בין פרקליטים לבין שופטים.

בדיון בעתירה של שטנגר בספטמבר האחרון, הוסכם על מתווה לסיום ההליך, שבמסגרתו נעשתה פנייה באמצעות דוא”ל לפרקליטים בפרקליטויות השונות ולסנגורים ציבוריים, עובדי משרד המשפטים, בבקשה כי ימסרו מידע על-אודות קשרי המשפחה שלהם לשופטים מכהנים.

 

הפנייה נעשתה על-ידי משרד המשפטים ל-20 פרקליטים וסנגורים ציבוריים שלא נכללו ברשימות קודמות שהוגשו במסגרת העתירה. בתשובה שהגישה עו”ד אחוה ברמן מפרקליטות מחוז ירושלים נאמר כי שבעה עובדים בלבד השיבו לפנייה, ושישה מתוכם הסכימו למסירת פרטיהם.

ששת הפרקליטים שהסכימו למסירת פרטיהם הם:

הפרקליטה עינת שטרמן כהן, כלתו של השופט יצחק כהן, סגן נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה;

הפרקליטה רחלי אהרן ששופט בית המשפט העליון, חנן מלצר, נשוי לדודתה;

הפרקליט אדם סרי, שהשופטת עדי ברק מבית המשפט המחוזי בחיפה נשואה לבן-הדוד של אשתו;

הפרקליט יובל לביא שהשופט ישעיהו שנלר מבית המשפט המחוזי בתל אביב נשוי לאמו (מנישואיה השניים);

הפרקליטה שירלי אנגלרד שהיא גיסתו של השופט שמואל בורנשטיין מביהמ”ש המחוזי בלוד;

 

שירלי אנגלרד מימין עם הזונה תופרת התיקים לביבי הילה קובו
שירלי אנגלרד מימין עם הזונה תופרת התיקים לביבי הילה קובו

והפרקליטה יעל בן-שמואל שהשופטת זהבה בוסתן מהמחוזי בלוד הייתה נשואה לדודה המנוח.

הפרקליטות ציינה בתשובתה לעתירה כי משרד המשפטים והממונה על חופש המידע במשרד מילאו בכך אחר המוטל עליהם לפי המתווה המוסכם לסיום ההליך, ולכן העתירה של שטנגר הגיעה לידי מיצוי ובית המשפט התבקש למחוק אותה.

היזהרו מרשימת השופטים המומלצים של אסתי חיות: רות רונן, יגאל מרזל, רון סוקול, משה סובל, נאוה בן אור.

 

והנה משהו קצת ישן על קשרי הנפוטיזם של אהרון ברק

 

 

קשרי-הנפוטיזם-של-אהרון-ברק
קשרי-הנפוטיזם-של-אהרון-ברק


הגבלת העסקה

בפברואר אשתקד (2014) עתר שטנגר, בסיוע עוה”ד אורי פנטילט וארנון שצמן ממשרדו, בבקשה להורות למשרד המשפטים להעביר לו רשימה שתפרט את קשרי המשפחה של עורכי-דין בפרקליטות ובמחלקות במשרד המשפטים עם שופטים ורשמים.

במאי 2016 העביר משרד המשפטים רשימה ראשונית וחלקית של 21 עובדים בפרקליטות ובמשרד המשפטים בהווה ובעבר, שהם בעלי קרבת משפחה לשופטים או לשופטים שפרשו לגמלאות. בהמשך, ביולי 2016, העביר משרד המשפטים עוד רשימה של עובדים בפרקליטות ובמשרד המשפטים שהם בעלי קרבה משחתית לשופטים או לשופטים שפרשו.

אחד מהשמות של עובדת פרקליטות שאביה הוא שופט בכיר הוא זה של עו”ד אלכסנדרה קרא, בתו של שופט בית המשפט המחוזי בת”א, ג’ורג’ קרא.

שם נוסף שהוזכר בעבר הוא של ליאב וינבאום, מנהל המחלקה המסחרית בפרקליטות מחוז ת”א, שאחותו, חדוה ויינבאום-וולצקי, היא שופטת בביהמ”ש המחוזי בתל אביב.

 

ליאב וינבאום עובד במחלקת תפירת תיקים בפרקליטות
ליאב וינבאום עובד במחלקת תפירת תיקים בפרקליטות

העסקה של קרובי משפחה במשרד המשפטים, שיש בו כמה עשרות יחידות שונות, נבחנת בהתאם לכללי שירות המדינה. המשרד אף מחיל נהלים מחמירים, ומנכ”לית המשרד, אמי פלמור, מפקחת אישית על אישור העסקת עובדים להם קרובי משפחה במערכת.

מעבר לכך – במדינת ישראל יש עשרות אלפי משפטנים, ומטבע הדברים יש ביניהם קרובי משפחה העובדים במערכת המשפט במגזר הציבורי. לדברי משרד המשפטים, “כללי שירות המדינה מקיימים איזון בין העיקרון החוקתי של חופש העיסוק וההתקדמות המקצועית, לבין הצורך בהבטחת אמון הציבור במערכת הציבורית. הכללים אינם קובעים איסור מוחלט על העסקת קרובי משפחה במערכת המשפט, אלא מגבילים העסקה רק במקרים של יחסי כפיפות וקשרי עבודה”. “בהתאם, המשרד נוקט בצעדים הנדרשים על-פי הכללים, כאשר במקרים מסוימים לא מאושרת העסקה, או מאושרת בתנאים המבטיחים מניעת ניגוד עניינים, דוגמת העברה למחוזות אחרים או בין יחידות מקצועיות”.

 רשימת המניעויות פורסמה ב 2020

בשנת 2020 החליטה אסתי חיות לפרסם “רשימת מניעויות” ועשתה לעמה יחסי ציבור כאילו היא אבירת השקיפות.

לקריאת הרשימה המלאה – לחצו כאן

הרשימה מלמדת על הקשרים של שופטי העליון עם עורכי הדין הבכירים במשק. כך למשל, הנשיאה אסתר חיות מנועה מלדון בתיקים של בעלה, עו”ד דוד חיות, ובתיקים של חברות ביטוח שמשרדו מייצג, בהן הראל, כלל, שלמה, WESURE (ווישור) ואיילון. השופטים יצחק עמית ואלכס שטיין מנועים מלדון בחברות אנרגיה כמו דור אלון אנרגיה וחברת נובל.

הרשימה מלמדת גם על מפת הקשרים החברתיים בין שופטי העליון. כך למשל, עו”ד אביגדור קלגסבלד מנוע להופיע אצל הנשיאה חיות, בפני חברתה הטובה ענת ברון ובפני השופט עוזי פוגלמן.

גם עו”ד ירון אלחנני מנוע מלהופיע בפני הנשיאה חיות ובפני השופטת ענת ברון.

גם עו”ד יחזקאל ביניש, בעלה של הנשיאה בדימוס דורית ביניש, מנוע מלהופיע בפני חיות לאור קשרי החברות בין השתיים.השופטים יוסף אלרון ודוד מינץ, שהגיעו מבתי המשפט המחוזי בחיפה וירושלים, היו בקשרי חברות עם עורכי דין מקומיים.

כך למשל, יו”ר מחוז חיפה בלשכת עורכי הדין עו”ד תמי אולמן מנועה להופיע בפני אלרון.

אפי נוה עם תמי אולמן שסידרה לו בנות בלילה באילת לפינוקים
אפי נוה עם תמי אולמן שסידרה לו בנות בלילה באילת לפינוקים

 

 

יוסף-אלרון-עם-מעריצה-תמי-אולמן-אחרי-שדפק-לה-לא-מעט-תיקים
יוסף-אלרון-עם-מעריצה-תמי-אולמן-אחרי-שדפק-לה-לא-מעט-תיקים

יו”ר מחוז ירושלים אשר אקסלרד מנוע מלהופיע בפני מינץ. 

השופט ג’ורג’ קרא מנוע מלדון בתיקים של הפטריארכיה היוונית אורתודוכסית והמועצה המוסלמית ביפו.

השופט ניל הנדל מנוע מלדון בענייני בית החולים סורוקה.

השופטת ענת ברון מנועה מלדון בעניינן של עיריית תל אביב ועיריית נתניה.

 

ענת ברון מסלול קידום פמיניסטי הישר ממזבלות פולניה לבית משפט עליון בישראל
ענת ברון מסלול קידום פמיניסטי הישר ממזבלות פולניה לבית משפט עליון בישראל

 

 

השופט נועם סולברג, שלאחרונה פסל את עצמו מלדון בעתירה נגד מינויו של דן אלדד לממלא מקום פרקליט המדינה מאחר שהמינוי עשוי להשפיע על מועמדותו של עו”ד שלמה (מומי) למברגר, המחותן שלו, אינו מנוע מלדון בעניינו של אף אדם או גוף, אך הוא הצהיר ש”על מניעות ספציפית בתיק מסוים, ככל שתיווצר, אודיע כמקובל, והתיק ינותב לשופט אחר”.

 

 

נעם סולברג מתנחל קוקסינל עם פטיש פמיניסטי רעיל ווגינלי
נעם סולברג מתנחל קוקסינל עם פטיש פמיניסטי רעיל ווגינלי

 

הפרקליט עומרי אפשטיין (מחלקת בגצים של הפרקליטות) מנוע מלהופיע אצל עוזי פוגלמן (שבעצמו היה פרקליט לפני שהיה שופט).

 

עומרי אפשטיין מחלקת בגצים של הפרקליטות שקרים זמינים לכל דיכפין
עומרי אפשטיין מחלקת בגצים של הפרקליטות שקרים זמינים לכל דיכפין

 

 

ראו רשימת מניעויות ל 2020

שופטים עורכי דין דין
הנשיאה אסתר חיות חיות חיים דוד, ירון אלחנני, אביגדור קלגסבלד, בנימין ברץ, יעל ברץ, ארדינסט גיורא, יחזקאל ביניש. משרדי עורכי דין: חיות, זילברברג ושות׳; ארדינסט, בן נתן ושות׳; משרד ד״ר א. קלגסבלד ושות׳. חברות הביטוח הראל, כלל, שלמה, WESURE (ווישור), איילון. קרנית כחליפת אבנר (בתביעות בהן תעודת החובה הוצאה ע״י הראל/כלל/איילון בשיתוף עם אבנר בפוליסות שהוצאו עד 31.12.2002).
חננית מלצר עו״ד מירון יצחק, עו״ד אינהורן-מלצר מרגלית, עו״ד זליכוב חיים, עו״ד משיח יוסף, עו״ד פדר דניאל, עו״ד סימון-וקסלר איילת, עו״ד בר שלום ברק, עו״ד מעוז שמואל, עו״ד מירון איתמר, עו״ד מלצר יוסף, עו״ד מלצר דניאל, עו״ד מלצר נועה, עו״ד אילן נאוה איילון חברה לביטוח בע״מ הועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב עיריית ת״א – יפו, חדשות ערוץ 12, חברת החדשות, עיריית ר״ג
נילה הנדל   בית חולים סורוקה
עוזית פוגלמן עו״ד אלרואי יורם עו״ד חיות חיים דוד עו״ד מנור אריאל עו״ד קלגסבלד אביגדור עו״ד כהן יעקב עו״ד קורין חנה עו״ד אנגלרד אביתר עו״ד רוזנפלד מרב עו״ד אפשטיין עומרי עו״ד אלון סיון  
יצחקית עמית עו״ד פוקס זיו, עו״ד שטרן דורון, עו״ד לנגה דורון, עו״ד טולצינסקי מנחם, עו״ד לויצקי אמיר דור אלון אנרגיה בע״מ, הבנק הבינלאומי         הראשון לישראל בע״מ, הריבוע הכחול בע״מ
נעמי סולברג אין מניעות קבועה. על מניעות ספציפית בתיק מסוים,      ככל שתיווצר, אודיע כמקובל, והתיק ינותב לשופט אחר. אין מניעות קבועה. על מניעות ספציפית בתיק מסוים, ככל שתיווצר, אודיע כמקובל, והתיק ינותב לשופט אחר.
דפנה ברק ארז עו״ד יוחאי שלף, וכל עורך דין אחר ממשרד מהולל שדות. עו״ד ארנה לין וכל עורך דין אחר ממשרדה. עו״ד יהושע דויטש, עו”ד דניאלה דויטש, עו״ד דוד חיות (הבעל של אסתי), עו״ד זיו נטע אוניברסיטת תל אביב מכבי שירותי בריאות (קופת חולים מכבי) קופת חולים לאומית ידיעות אחרונות / ידיעות ספרים (עודכן במהלך 2019)
מנינה מזוז עו״ד אברמוביץ אהרון עו״ד רוגל גילעד עו״ד זינגר שלום עו״ד שרית דנה קופת חולים לאומית
ענת ברון עו״ד ירון אלחנני עיריית תל אביב – יפו
  עו״ד דוד חיות, עו״ד תמר מורן ,עו״ד ישראל ציגנלאוב, עו״ד בן-ציון אדורם, עו״ד אביגדור קלגסבלד עיריית נתניה
גורג’ט קרא עו״ד פאנוס עיסאם, עו״ד פאנוס פאיז, עו״ד אלכסנדרה קרא, עו״ד ניסים שקר הפטריארכיה של הכנסייה היוונית אורתודוכסית, האגודה האורתודכסית לצדקה ביפו, הפטריארכיה היוונית (מלכיתית) קתולית בירושלים, המועצה המוסלמית ביפו
דודית מינץ עו״ד גבע אהרון, עו״ד אקסלרד אשר, עו״ד שטינמץ חיים, עו״ד הר-זהב אבי, עו״ד פיינברג שמעון, עו״ד וקסלר אברהם, עו״ד הרץ אביעד, עו״ד אלעד שפיגלמן, עו״ד זאב חפץ, עו״ד אברהם אברמן אין מניעות. חופשי לזמבר את מי שבא לו
יוספה אלרון עו״ד גלעד משה, עו״ד אולמן תמר, עו״ד לביא יאיר, עו״ד לביא אהוד, עו״ד גדות אברהם, עו״ד וולצקי אלי, עו״ד אלרון עפרי, עו״ד אלרון יוחאי רועי, עו״ד אלפריח מרדכי, עו״ד נדשי טומס מכבי שירותי בריאות (קופת חולים מכבי), השופטת חדוה וינבאום וולצקי, השופט בנימין ארנון. משרד עוה״ד עמית, פולק , מטלון ושות׳
  עו״ד עדי מיכלין  
יעל וילנר עו״ד שרון זייגר אלפונטה ממשרד ל.ד קומיסר, עו״ד מיכאל מאייר, עו״ד אפרת רנד אין מניעות. חופשיה לזמבר את מי שבא לה
עופר גרוסקופף עו״ד יואב מני, עו״ד יעקב שרביט, עו״ד רועי בלכר, עו״ד אייל רוזן, עו״ד טליה קונפינו, עו״ד רוית ארבל, עו״ד תמר מורן, עו״ד יוסף זלצמן, עו״ד עדי זלצמן, עו״ד שיר לכיש, עו״ד ליאור טומשין, עו״ד הלל איש שלום אוניברסיטת תל אביב המכללה למנהל המסלול האקדמי האוניברסיטה העברית ירושלים
אלכסנדרינה שטינה דורון רדעי (ת״א), גד ויסקינד (י״ם), טל מישר בן נתן (י״ם), ענת הורוויץ (י״ם), תמרה חורגס (ת״א), עדי לויט (ת״א), משרד עורכי דין שביט גלאון – מחלקת תכנון ובנייה Noble Energy Mediterranean, חברת נובל בע״מ חברת סוכני הדלק ושמנים בע״מ האוניברסיטה העברית בירושלים כפר מל״ל, אגודה שיתופית אזורים (1965) בע״מ
אפרת רנד במניעות של יעל וילנר
שרון זייגר אלפונטה במניעות של יעל וילנר
Views: 617

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *