EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

קרב חתולות חן קוגל נגד דסי פורר: “את עצלנית ותפסיקי לשלוח לי מאות גוויות בלי לבדוק אם יש צורך בניתוח פתולוגי”

הדס דסי פורר גפני נפש שחורה משחור פרקליטה עם לב שחור

לפני שנה בפברואר 2023 התחולל קרב חתולות בין הפרקליטה מת”א דסי פורר לבין מנהל המכון הפתולוגי לניתוח גוויות חן קוגל.

פורר שלחה אליו מכתב נוזף וטענה שהמכון עובד מאוד איטי ולא מספק תפוקה בזמן, ושפרקליטים ממתינים חודשים לדו”ח.  מדובר בעשרות גוויות של אנשים שמתו בתאונות דרכים כל שנה.  פורר רוצה שהוא ימצא לה איזה סיבה לפתוח תיק פלילי נגד המעורב בתאונה שנשאר בחיים.

קוגל עונה לה שאם היתה קוראת חומר לפני שהיא שולחת אליו את הגוויות, היתה רואה שאין כל סיבה לבצע ניתוחים כדי לחפש מישהו אשם כדי להלביש עליו תיק המתה.

בתגובה ענה לה חן קוגל שכנראה היא התרגלה לימים של יהודה היס, שהמכון היה פס ייצור לחוות דעת בהזמנה של 2-3 שורות בדיוק לפי מה שהפרקליטות מזמינה.

קוגל מסביר לה שהיא זו שיוצרת את העומס כי היא שולחת לו מאות גופות ללא סיבה, ואם הפרקליט היה קורא את החומר הוא היה מבין שאין שום חשש לעבירה פלילית, ושהמנוח/ה לא מת/ה, בנסיבות עברייניות.

מה שעולה מחליפת המכתבים זה שהפרקליטה דסי פורר התרגלה לכך שתמיד אם מישהו מת, אפשר למצוא מישהו לפתוח עליו תיק של המתה ברשלנות או גרם מוות.  מבחינתה של דסי פורר, תעשיית הגופות מתאונות דרכים היא מכרה זהב לתעסוקה לפרקליטים.  זו הסיבה שהיא לא מבסוטה מקצב העבודה של חן קוגל.  היא (פורר) זקוקה לליטרת הדם שיהיה לה את מי להאשים ולפתוח תיקים.  קוגל אומר לה, סורי מתוקה, תנוחי.  אין לך כלום ביד.

שימו לב מה הוא כותב לה:

“אני חושב שאם הפרקליטות מעוניינת בהוצאת חוות הדעת בזמן סביר, כדאי שתעשה סינון טוב יותר של התיקים שהיא מעבירה אלינו. אני נתקל בעשרות רבות של תיקים שלא היה צורך להעבירם, והרושם שמתעורר בי כשאני קורא את החומר הרפואי הוא שמטרת העברת החומר למכון היא רק “כיסוי….” או אבטחה מזערית של איזו פינה שולית. כך לדוגמה, בתיק שאת מלינה עליו (המנוח סלמן גבאי – תיק מס’ 7 בטבלה שבמכתבך), לאחר שנכתבה חוות דעת מפורטת מאוד אך חלק מהחומר הרפואי לא
הועבר, הועברו הרישומים היומיים של מהלך כל האשפוז – וכך, מצאתי את עצמי אני, מנהל המכון, יושב וקורא דפי רישום יומיים של אחיות ורופאים ובדיקות מעבדה של יום ביומו ממהלך האשפוז, ובזבזתי יותר מ 6 שעות עבודה רק על השלמה לתיק אחד. כמובן שזה לא שינה ממסקנות חוות הדעת המפורטת הקודמת”.

 

 

דסי פורר זונת פרקליטות מומחית בתפירת תיקים עם תעודת חיסיון
דסי פורר זונת פרקליטות מומחית בתפירת תיקים עם תעודת חיסיון

אגב, שם המשפחה שלה הוא פיהרר FUHRER (כמו אדולף) אבל בגלל שהיא מתביישת בזה היא מאייתת FOORER.  איזה בידור.  הרי פיהרר יותר מחמיא לה מאשר FOORER. FOORER זה יותר כמו FOOYA.

הנה מכתב התלונה של דסי פורר לחן קוגל 15/2/2023

 

שימו לב:  את התלונה דסי פורר שולחת כיו”ר פורום התעבורה.  כלומר אלה גוויות של אנשים שמתו בתאונות דרכים.

מדינת ישראל

משרד המשפטים

פרקליטות מחוז ת”א (פלילי)

 

תאריך :         ‏‏‏‏‏‏‏כ”ד בשבט תשפ”ג

                                                                                                              ‏‏‏15 בפברואר 2023

לכבוד

ד”ר חן קוגל

ראש המכון לרפואה משפטית

בפקס. 03-5184002.

 

חן שלום רב,

הנדון: תיקים הממתינים זמן רב לחוות דעת המכון

סימוכין: תשובתך אלינו מיום 12.2.23

  1. בתשובה למכתבך אלינו, ובעיקר בתשובה לסעיף 6 למכתבך שבסימוכין, הרי שנראה שנפלה טעות או שיש אי הבנה לגבי חלק מהתיקים והבקשות מהמכון, הכול כפי שיפורט מטה.
  2. נציין כי עם כל הכבוד הראוי למשטרת ישראל, הרי שגם אם המחוז לא נותן תיעדוף לתיק כזה או אחר, לטעמינו חלוף הזמן הוא תיעדוף, לכל דבר ולכל ענין ובטוחה שגם לטעמכם.
  3. לשם הנוחות מצורפת הטבלה המלאה (נספח א’ מטה) שהעברתי בזמנו למכון ובה פרטים מלאים גם של הנפטרים כך שגם אם יש טעות במספר תיק, ניתן לאתר את התיק באמצעות ת.ז. של המנוח (כך למשל לגבי מספרים 4 ו-8 לטבלה).
  4. לגבי מספר 6 בטבלה – אכן הגיעה חוות דעת של המכון בפברואר 2021 אך בנובמבר 2021 התבקשה השלמה מינורית קטנה שלא בוצעה עד היום!
  5. לגבי מספר 7 בטבלה – בקשת ההשלמה אליה אתה מתייחס כללה חומר רפואי ש-99% ממנו כבר עמד בפני המכון, וכל שנתבקשתם היה לחוות דעתם אם יש בחומר הכולל דבר שיכול לשנות מחוות דעתם (וגם זה היה כבר ביום 26.5.21).
  6. לגבי חלק מהתיקים לא מצאנו את התייחסותך לבקשתנו (כמו למשל האם בכלל הגיעה עם בקשה לחוות דעת ואם כן, מה התחזית לגביה) – ראה את התיקים המופיעים בטבלה – מס’ 1, 5, 9 ו-10.
  7. נשמח לקבל הבהרות לגבי התיקים הנ”ל גם לידע שלנו וגם לצורך העברת מידע מדויק למשפחות המנוחים.

 

                                                                                              בכבוד רב,

                                                                                     הדס פורר גפניעו”ד

                                                                    ראש פורום תעבורה ארצי בפרקליטות המדינה

נספח א’

תיקים הממתינים לחוות דעת המכון לרפואה משפטית

 

מס’ פלא שם המנוח/ה פרקליטות הערות
1 526829/21 לוי צבי

ת.ז. 1038530-0

תל אביב ממתינים לחוו”ד מעל שנה וחצי
2 185223/22 סוזאן פרץ- ת.ז 067905232 מרכז דחוף
3 828283/21 רוזה פרומן – ת.ז.

308754241

מרכז דחוף
4 397050/21 ירון סינואני – ת.ז. 059074492 מרכז  
5 309193/21 שולץ אדוארד ת.ז 324672351 צפון ממתינים לחוו”ד מעל שנה וחצי
6 149046/21 פוטנין אלכסיי מס’ דרכון (רוסיה) 72-0605412 צפון נדרשת התייחסות קצרה בלבד
7 106297/19 סלמן גבאי – ת.ז 047277918 צפון מאז העברת המסמכים האחרונים ממתינים לחוו”ד מעל שנה וחצי
8 864673/21 שושנה סטריזו – ת.ז. 054728746 ירושלים ממתינים לחוו”ד מעל שנה
9 993501/20 בוגדנוב פנינה, ת.ז.

313051922

דרום ממתינים לחוו”ד כשנה
10 796710/21 איימן קבוע, ת.ז.

318693801

דרום ממתינים לחוו”ד כ-8 ח’

סימוכין ה.פ. 044791/2023

 

PDF

תלונה של דסי פורר לחן קוגל שהוא מעכב לה דוחות פתולוגיים 15-2-2023

הנה מכתב התשובה של חן קוגל לדסי פורר 22/2/2023

 

לכבוד:
עו”ד הדס פורר
פרקליטות מחוז תל אביב – פלילי

הנדון: תיקים הממתינים זמן רב לחוות דעת

סימוכין : תשובתך אלינו מיום 15.2.23

1. מאשר את קבלת מכתבך.

2. אני מבין את המצוקה שאת מציגה במכתבך ואת הצורך בזירוז וייעול ההליך המשפטי.

אבל לצערי אין ביכולתי לסייע בעניין זה. נוכח מצב הרפואה המשפטית בישראל, המצב יישאר כפי שהוא ואף יחמיר.

3. מה שנראה לי שאינו מובן ואני מבקש שוב ושוב להבהיר שלמכון לרפואה יש כושר קיבולת והספק. לא הגיוני לחשוב שהמכון שגודלו כ 10-15% ממה שהיה צריך להיות, יכול לקבל כמות לא מוגבלת של בקשות לחוות דעת ולתת מענה לכל הדרישות הללו במהירות, לאורך זמן ותוך שמירה על איכות גבוהה. אין אנו רוצים להיות במצב בו חוות דעת נכתבות במהירות גדולה אך תוכנן הוא ירוד, מרושל ולא מבוסס. אין אנו רוצים להפיק חוות דעת כלאחר יד, שמסתכמות בשני משפטים לקוניים, וכל מטרתן היא עצם הוצאתן (אולי זה מזכיר לך תקופות מסוימות). אני בטוח שגם הפרקליטות לא מעוניינת בכך.

4. במדינת ישראל יש מכון אחד לרפואה משפטית והוא זערורי וננסי ביחס לסטנדרטים של העולם המערבי. כזכור, את אותה אוכלוסייה משרתים ששה מחוזות של פרקליטות ועשרות תחנות משטרה, שכולם מפנים מקרים למכון, וכולם רוצים תשובה כאן ועכשיו.

הדבר פשוט בלתי אפשרי. אני מניח שאם בפרקליטות תל אביב היו רק 9 פרקליטים, גם אתם לא הייתם עומדים בעומס. ממכתבך עולה הרושם שרופאי המכון יושבים בטלים ממעש ופשוט מחכים לחלוף הזמן או לטפיחת זירוז כדי להפסיק להתבטל ולשבת ולכתוב
חוות דעת. הדבר רחוק מהאמת. אנחנו עובדים קשה מאוד! הרופאים ואנשי צוות אחרים במכון קורסים, רופאים עוזבים אותנו, כי נקעה נפשם מהעומס הבלתי סביר והלחץ המתמיד.

אז מה ניתן לעשות? אני חושב שאם הפרקליטות מעוניינת בהוצאת חוות הדעת בזמן סביר, כדאי שתעשה סינון טוב יותר של התיקים שהיא מעבירה אלינו. אני נתקל בעשרות רבות של תיקים שלא היה צורך להעבירם, והרושם שמתעורר בי כשאני קורא את החומר
הרפואי הוא שמטרת העברת החומר למכון היא רק “כיסוי….” או אבטחה מזערית של איזו פינה שולית.

 

כך לדוגמה, בתיק שאת מלינה עליו (המנוח סלמן גבאי – תיק מס’ 7 בטבלה שבמכתבך), לאחר שנכתבה חוות דעת מפורטת מאוד אך חלק מהחומר הרפואי לא הועבר, הועברו הרישומים היומיים של מהלך כל האשפוז – וכך, מצאתי את עצמי אני, מנהל המכון, יושב וקורא דפי רישום יומיים של אחיות ורופאים ובדיקות מעבדה של יום ביומו ממהלך האשפוז, ובזבזתי יותר מ 6 שעות עבודה רק על השלמה לתיק אחד. כמובן שזה לא שינה ממסקנות חוות הדעת המפורטת הקודמת.

ודרך אגב, בניגוד לאמור במכתבך לא נשלח 99% מהחומר בפעם הקודמת – הרוב הגדול של החומר נשלח בפעם הזו.

יש תיקים רבים כאלה. האם זה היה שווה את המחיר? האם לא כדאי שתעשו סינון גם אתם לפני שאתם מטילים על המכון עבודות רס”ר שגוזלות זמן?

5. כך גם בעניין של גופות מנוחים שמגיעות למכון וגוזלות זמן עבודה יקר, בשעה שברור לכל כי לא הייתה שום סיבה להעבירן למכון. גופות מועברות מבלי שנעשתה שום פעולה חקירתית משמעותית אחרת. פעמים רבות הפעולה המשמעותית הראשונית שמבוקשת
היא עבודת המכון – וממנה אם יש צורך מתחילה החקירה. תשומות המכון הן בין היקרות ביותר מכל האמצעים החקירתיים. בדיקות המעבדה, זמן העבודה של הצוות, ובעיקר השעות היקרות שהולכות לאיבוד.

6. אני מציע לפרקליטות להפעיל את הלחץ בכיוון הנכון – לא על המכון שעובדיו אינם עומדים עוד בעומס המתגבר, אלא על מקבלי ההחלטות בפרקליטות ובמשטרה בהפעלת שיקול דעת במקרים בהם מתבקשת חוות דעת או הוחלט על העברת גופה למכון. אציין כי
לאחרונה משרד הבריאות נרתם לנושא ובכוונתו לבחון צעדים שיסייעו בידינו למשוך רופאים מתמחים ובכך להגדיל את כוח האדם שיאפשר לעמוד במשימות. מטבע הדברים, מהלך זה עשוי לקחת זמן ואין בו כדי לתת פתרון לזמן הקרוב.

 

7. חוות הדעת שתצאנה תחת ידי המכון תמיד תהיינה יסודיות, מעמיקות, מנומקות הוגנות, וישרות. מצפוננו המקצועי לא מאפשר לרדת ברמת חוות הדעת רק כדי לסיימן במהירות.

במצב הנוכחי, כל עוד לא יקטן מספר ההפניות או יגדל מספר אנשי הצוות, אין באפשרותנו לספק את כל חוות הדעת הנדרשות בזמן קצר.

8. לעניין סטטוס התיקים המוזכרים בטבלה שבמכתבך: מספר 4 – התיק לא אותר לפי מס’ פלא או ת.ז. כלומר, לא התקבלה בקשה לחוות דעת; מספר 6 – חוות הדעת נמסרה למשטרה בחודש פברואר 2021 ובניגוד לאמור במכתבך לא התבקשה כל השלמה בתיק;
מספר 7 – חוות הדעת נמסרה למשטרה ביום 19.2.23 ; מספר 8 – בקשה למתן חוות דעת התקבלה במכון רק בינואר 2023 , כלומר לפני חודש ימים, ובניגוד לאמור במכתבך התיק 10 – בוצעו פניות לרופאים האחראים ,9 ,5 , לא ממתין שנה במכון; באשר למספרים 1-3 והטיפול בתיקים אלו יבוצע לפי סדר בשים לב לתיקים דחופים נוספים ממחוזות אחרים.

בברכה,

ד”ר חן קוגל, מנהל המכון הלאומי לרפואה משפטית

MINISTRY OF HEALTH משרד הבריאות
The National Center of Forensic Medicine המרכז הלאומי לרפואה משפטית
Affiliated to the Sackler Faculty of Medicine מסונף לפקולטה לרפואה ע”ש סאקלר
Tel Aviv University אוניברסיטת תל אביב
67 Ben Zvi Rd., P.O.Box 8495, 61085 Tel-Aviv 61085 דרך בן -צבי 67 , ת.ד. 8495 , תל-אביב

טל. 03-5127856 , פקס 03-5127836

PDF

מכתב חן קוגל להדס פורר שמתלוננת על עיכובים את העצלנית 22-2-2023

 

Views: 136

One Comment

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *