EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

רווחה סוציונאצית 3: הדס יום טוב ואפרת פורשר מחרטטות ש”חסרים עובדים סוציאליים לטיפול בזקנים”

הדס יום טוב שופרית מפגרת של העובדים הסוציאלים הפרזיטיים

בכל הזדמנות שיש העובדים הסוציאליים ממציאים סיפור מהנדס תודעה שחסרים עובדים סוציאליים בתחום כזה וכזה.  כאילו שאם ממנים עובד סוציאלי העולם יהיה ורוד יותר וכל בעיות נפתרות.

בפועל אין לעובדים הסוציאלים שום כלים לטיפול באוכלוסיה נזקקת, ורוב מי שהוא נזקק פשוט סובל מזה שהגמלה מהביטוח הלאומי נמוכה מידי.

בתחום הגירושין ההתערבות של עובדות סוציאליות היא מזיקה ביותר כי הן פמיניסטיות שעוברות הכשרה בויצו ונעמת ורק מלבות יצרים ותומכות בניתוק האבות מילדיהם כדי שהנשים יוכלו לסחוט יותר כסף מהגברים.

הזקנים בישראל רוצים הגדלת גמלאות הזיקנה ולא טיפול של עו”ס

הנה פה השופרית של איגוד העובדים הסוציאלים בעיתון הקומוניסטי  “דבר”, הדס יום טוב מוכרת לוקשים שחסרים עובדים סוציאלים לטיפול בזקנים…..

 

מה שמצחיק זה שהזקנים לא רוצים טיפול של עובדים סוציאלים.  הם לא רוצים להיות תיק רווחה.  הזקנים רוצים שיגדילו להם את גמלאות הזקנה ויעזבו אותם במנוחה.

 

 

הדס יום טוב שופרית מפגרת של העובדים הסוציאלים הפרזיטיים
הדס יום טוב שופרית מפגרת של העובדים הסוציאלים הפרזיטיים

 

אבל במקום להגדיל את קצבאות הזקנה, העובדים הסוציאליים רוצים שהכסף יילך למשכורות שלהם והם יתנו “טיפול”.

הבעיה של הדס יום טוב היא שהיא לא יודעת להסביר איך תוספת עובדים סוציאליים יכולה לשפר את מצבו של זקן אחד.

הזקנים שזקוקים לעזרה לא זקוקים לעובדים סוציאליים.  הם זקוקים להגדלת קצבאות הביטוח הלאומי.  אם מגדלים את קצבאות הזיקנה, לא יהיה צריך אפילו עו”ס אחת לטיפול בקשישים!!!!

חסרים עובדים סוציאלים כדי להביא זקנים למועדוניות שישחקו דמקה? 

שימו לב איך העו”סים מנצלים דו”ח ביקורת של מבקר המדינה כדי ליילל שחסרים עו”סים לטיפול בזקנים. לדבריהם לא מיידעים את הזקנים שיש פעילויות במועדונים לזקנים שהם יכולים להגיע ולשחק דמקה עם זקנים אחרים.

אז אם ישלמו משכורות לעוד עו”סיות הם יילכו מדלת לדלת ויאספו זקנים שיגיעו למועדוניות הזקנים וישחקו דמקה אחד עם השני?  זה מה שאנו אמורים להבין מהמאמר?

ספק אם הזקנים מעוניינים לפעילויות פנאי לזקנים בלבד.  אם היה להם כסף פנוי הם היו מעדיפים לקנות כרטיסים להופעות לציבור הרחב.  הבעיה היא שאין להם כסף ולראות זקנם אחרים בגילם לא ממש מענין אותם.

בשביל מה צריך בכל עיריה יועץ לענייני זקנים?

ואם ימנו יועץ לעינני אזרחים וותיקים ברשויות המקומיות, זה מה שיוציא את הזקנים מבדידותם ומהמאבק שלהם על השרידות עם גמלאות זיקנה כה עלובות??  מה בדיוק יועץ כזה יכול לייעץ לראש העיר שאנחנו לא יודעים בעצמנו?

ומי ישלם ליועצים הללו??? ולמה צריך יועץ לענייני זקנים בכל עירייה?  יועץ ארצי אחד זה לא מספיק?

פורסם בביטאון מפלגת מרץ “דבר” ע”י פוסטמה הדס יום טוב בתאריך 4/7/2023

נשארים מאחור: הרשויות המקומיות לא מיידעות קשישים על פעילויות וזכויות, תקציבים לא נוצלו במלואם

מדו”ח מבקר המדינה על השלטון המקומי עולה ש-87% מהרשויות לא מינו יועץ לענייני אזרחים ותיקים כנדרש בחוק, ובתשע רשויות שנבדקו אין תכנית ארוכת טווח להזדקנות האוכלוסיה | בחלק מהרשויות, עובד סוציאלי מטפל ב-444-324 מטופלים ותיקים

אזרחים ותיקים לא משתתפים בפעילויות פנאי, והעיריות לא מיידעות אותם על זכויותיהם, כך קובע מבקר המדינה בדו”ח חריף שפרסם היום (שלישי) על היחס שמקבלים אזרחים ותיקים ברשויות המקומיות.

דו”ח המבקר מתבסס על ביקורת מעמיקה שנעשתה בין מאי לנובמבר 2022 בתשע רשויות מקומיות (אלעד, אשקלון, מעלות-תרשיחא, נס ציונה, נצרת, ערד, קריית ביאליק, שדות דן ותל מונד), ועל ביקורת השלמה שנערכה מול משרד הרווחה והמשרד לשוויון חברתי, נוסף על סקר שנערך בקרב 524 אזרחים ותיקים מכלל הרשויות המקומיות בישראל וראיונות עם 90 אזרחים ותיקים במרכזי יום ובמועדונים ברשויות שנבדקו.

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, אוכלוסיית האזרחים הוותיקים (בני 65 ומעלה) בישראל מנתה בסוף 2021 כ-1.16 מיליון איש ואישה, שהם כ-12% מהאוכלוסייה הכללית.

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, אוכלוסיית האזרחים הוותיקים (בני 65 ומעלה) בישראל מנתה בסוף 2021 כ-1.16 מיליון איש ואישה, שהם כ-12% מהאוכלוסייה הכללית.

שש מהרשויות המקומיות שנבדקו לעומק (אשקלון, נס ציונה, ערד, קריית ביאליק, שדות דן ותל מונד) לא ניצלו את מלוא התקציב שהקצה להן משרד הרווחה בתחילת 2021 לצורך הטיפול באזרחים הוותיקים, ונוצלו בהן 77%-90% מהתקציב בלבד.

עוד נמצא בדו”ח שבחלק מהרשויות מספר המטופלים הממוצע לעובד סוציאלי נע בין 324 ל-444. על כך אומר המבקר: “קיימת שונות בין הרשויות המקומיות במספר המטופלים למשרת עו”ס. משרד הרווחה לא קבע מספר מרבי של מטופלים למשרת עו”ס לאזרחים ותיקים. משום כך, מספר המטופלים בחלק מהרשויות המקומיות (כדוגמת עיריות אלעד, מעלות-תרשיחא וערד) מגיע לכ-450 מטופלים למשרת עו”ס, ועל העו”ס מוטל עומס כבד העשוי לפגוע בתדירות הטיפול שמקבלים האזרחים הוותיקים, באיכותו וברמתו, בעיקר בכל הקשור למפגשים ישירים באמצעות ביקורי בית ובאיתור בעיות וצרכים חברתיים של האזרח הוותיק.

משרד מבקר המדינה ממליץ למשרד הרווחה לקבוע את עומס המטופלים המיטבי למשרת עו”ס (המספר המרבי של האזרחים הוותיקים המטופלים למשרה), שיאפשר לעו”סים לבצע היטב את תפקידם ולהעניק לאזרחים הוותיקים טיפול נאות ואיכותי. עוד מומלץ שהרשויות המקומיות יבחנו את העומס המוטל על העו”סים ביחידות לאזרחים ותיקים ויקצו כוח אדם בהתאם לכך.”

42% מהאזרחים הוותיקים לא מכירים את הפעילויות

עוד נטען כי גם בחלוף כשישה חודשים ממועד הגשת סיכום המלצות הוועדה במאי 2022, משרד הרווחה עדיין לא יישם את המלצותיה, ובהן עידוד הפעלת מרכז יום כמרכז מפגש, הקמת מועדוני מופ”ת (מועדון מועשר+תזונה) במרכזי היום והארכת שעות הפעילות.

מבין הערים שנבדקו, עיריית מעלות-תרשיחא ועיריית קריית ביאליק לא ערכו מכרז להפעלת חלק מהמסגרות שמפעילות עמותות מקומיות שאינן עמותות עירוניות, ועיריות קריית ביאליק, מעלות-תרשיחא, ערד ואשקלון כלל לא חתמו עם הגורמים המפעילים חלק מהמסגרות על הסכמי התקשרות.

לראיה, מספר המשתתפים הממוצע בחודש במרכזי היום ובמועדוני מופ”ת או מועדונים מועשרים ברשויות המקומיות שנבדקו נמוך ביחס למספר האזרחים הוותיקים המטופלים במחלקות הרווחה, ונע בין 9% ל-30% בלבד. התפוסה הממוצעת ליום במועדונים קרובה לתפוסה המרבית, ואילו במרכזי היום יש פער שמגיע עד לכ-60% בין התפוסה הממוצעת ליום לבין התפוסה המרבית.

גם מספר המשתתפים הממוצע בחודש במועדונים חברתיים אחרים ברשויות המקומיות שנבדקו נמוך ביחס לכלל אוכלוסיית האזרחים הוותיקים בתחום שיפוטן, ונע בין 20-72 משתתפים למועדון בלבד, כולל פעילות וירטואלית.

מהסקר שנערך עלה כי 42% מהאזרחים הוותיקים כלל לא מכירים את פעילויות הפנאי שמספקות הרשויות המקומיות, ו-64% בלבד מאלה המכירים את הפעילויות משתתפים בהן. מרבית האזרחים הוותיקים (63%) בוחרים שלא להשתתף במסגרות המוצעות להם בשל חוסר עניין.

רק 1%-5% מהאזרחים הוותיקים מקבלים הנחות שמגיעות להם

מסקר האזרחים הוותיקים עלה שפחות מ-60% מהם מכירים שירות אחד או יותר מהשירותים שמספקת הרשות המקומית, ושפחות מ-40% מהם משתמשים בהם. שיעור האזרחים הוותיקים המשתמשים בשירותים ובפעילויות שמציעה הרשות המקומית, למעט בפעילות פנאי, נע בין 4% ל-14% בלבד. הבדיקה העלתה שהמידע באתרי הרשויות המקומיות שנבדקו לא בולט ולא זמין בקלות עבור אוכלוסיית האזרחים הוותיקים. מהסקר עלה גם כי האזרחים הוותיקים מצפים מהרשויות המקומיות שייצרו איתם קשר – 84% מהם השיבו שהרשות המקומית לא פנתה אליהם ביוזמתה.

כל הרשויות המקומיות שנבדקו לא מיידעות באופן יזום את האזרחים הוותיקים שמקבלים הנחות על פי חוק האזרחים הוותיקים. בשבע מתוך תשע הרשויות המקומיות שנבדקו (אלעד, אשקלון, נס ציונה, ערד, קריית ביאליק, שדות דן ותל מונד), מספר האזרחים הוותיקים שמקבלים הנחה של 30% מתוקף חוק האזרחים הוותיקים נמוך מאוד, ונע בין 1% ל-5% מאוכלוסיית האזרחים הוותיקים בלבד, ושיעור מקבלי הנחת אזרח ותיק של 25% מתוקף תקנות ההנחה בארנונה נע בין 18% ל-40%.

 

נשארים מאחור: הרשויות המקומיות לא מיידעות קשישים על פעילויות וזכויות, תקציבים לא נוצלו במלואם | אתר החדשות דבר (davar1.co.il)

 

https://www.davar1.co.il/441528/

 

הנה כתבה ממוחזרת ב”ישראל היום” (הועתק מאותו מקור)

אפרת פורשר עוד שופרית של הרווחה כותבת:

 

 

אפרת פורשר כתבת רווחה מטומטמת ומפגרת
אפרת פורשר כתבת רווחה מטומטמת ומפגרת

 

12.5% מהרשויות בלבד מינו יועץ לענייני אזרחים ותיקים, 39% לא ייצגו באופן הולם בעלי מוגבלות

42% מהאזרחים הוותיקים לא מודעים כלל שהרשויות המקומיות מספקות להם שירות כלשהו • 63% בוחרים שלא להשתתף בפעילויות הפנאי שמספקות הרשויות מחוסר עניין • 78% מהרשויות במרכז מעסיקות עובדים סוציאליים המטפלים רק בתחום המוגבלויות, לעומת 15% בפריפריה

…..

העובדים הסוציאליים קורסים תחת העומס. בביקורת עלה כי פי 7 הוא הפער בין ממוצע התקנים המאוישים של עובדים סוציאליים בתחום המוגבלויות ברשויות במרכז הארץ לעומת הממוצע ברשויות בפריפריה. כלומר, 78% מהרשויות במרכז מעסיקות עו”סים המטפלים רק בתחום המוגבלויות לעומת 15% רשויות בפריפריה.

 

בתמונה:  זונת רווחה ענבל חרמוני יו”ר איגוד העובדים הסוציאליים והפרזיטים

 

ענבל חרמוני זונת רווחה משוקמת נבחרה לעמוד בראש איגוד העוסיות
ענבל חרמוני זונת רווחה משוקמת נבחרה לעמוד בראש איגוד העוסיות

 

עו”סים אלה מטפלים באנשים עם מוגבלויות בנוסף על טיפול בתחומים אחרים. עוד עלה בביקורת כי מאז הקמת מנהל המוגבלויות לא התאים משרד הרווחה את הוראות תקנון עבודה סוציאלית לתפיסה החדשה של המשרד ולפיה, תיעשה התאמה של המענים הניתנים לאנשים עם מוגבלות על בסיס תפקודו של האדם, צרכיו ורצונותיו, ולא על פי האבחנה הרפואית של סוג המוגבלות.

12.5% מהרשויות בלבד מינו יועץ לענייני אזרחים ותיקים, 39% לא ייצגו באופן הולם בעלי מוגבלות | ישראל היום (israelhayom.co.il)

https://www.israelhayom.co.il/news/local/article/14350529

Views: 6

One Comment

  1. “אהוד רופא דיספוריה חרמנית” היקר,
    ניכר שאתה מתמודד עם תכנים פרנואידים שמשפיעים על תפיסת המציאות שלך. בנוסף, ניכר מהדרך הדלה שבה שאתה מתבטא שנוצרה אצלך לקות ואף הנמכה קוגנטיבית.
    אני פה רק כדי להגיד שאתה לא צריך להתמודד עם זה לבד, אתה יכול לקבל טיפול, אל תזניח את עצמך.
    יהיה בסדר אהוד! תהיה חזק אחי תחזיק מעמד
    [email protected]

    הערת מערכת:
    עמרי גרנק היקר, ניכר שאתה מתמודד עם חסכים מיניים המשפעים על תהליכי עיבוד המידע במוחך הצר.
    קפוץ נא לבית הזונות הקרוב לביתך, שחרר ופרוק, ואל תשכח לספר איך היה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *