EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

שוטרת מח”ש לילי באומהקר: גוף של אישה ערומה זה תועבה ואפשר להחפיץ אישה גם בלי החפצה מינית – הרשעת השוטר גיא דובר בהחפצה ותועבה

לילי באומהקר גוף של אישה ערומה זה תועבה

קרן בר מנחם ראש מח”ש הובילה קו פעולה מאוד ברור.  מי שתופר תיקים במשטרה לא נוגעים בו.  מי שמזייף ומשקר במהלך ניסיון להפליל ולהרשיע אזרחים על שטויות לא נוגעים בו. מי שמלמעלה לא נוגעים בו.

אבל כדי לייצר פעילות ונפח במח”ש צריך להתנפל על השוטרים הכי זוטרים על העבירות הכי זוטרות ולהציק להם.

במח”ש מייצרים עבירות מין בלי מין ובלי מתלוננת

הנה תיק משמעתי במשטרה שבו נטפלים לשוטר מתחיל על עבירה מינית שבכלל לא קרתה.  השוטר המתחיל גיא דובר ניהל מערכת יחסים עם מישהי שעדיין בקשר.  היא שלחה לו תמונות עירום והוא שלח לה תמונות עירום, וזה היה בקטע משוחרר מינית ואף אחד לא התלונן.

היה לגיא דובר חבר גם הוא שוטר בשם שי, שאיתו החליף תמונות עירום של בנות שחובבות בולבול.  אותו שוטר שי נחקר במשטרה ושם מצאו את תמונות העירום ששלח גיא דובר בטלפון של שי.

פתחו חקירה חדשה לגמרי על הפצת תמונות עירום בלי שהבחורה התלוננה בכלל.

בבית הדין המשמעתי של המשטרה השוטרת לילי באומהקר שישבה כשופטת בבית הדין טענה שאפשר להחפיץ אישה גם אם האישה טוענת שאיננה מוחפצת.  אפשר להרשיע בהחפצה מינית גם אם האישה טוענת שלא היתה החפצה מינית, ושבכלל תמונה של אישה ערומה זה תועבה.

פסק הדין הזה נראה כאילו כתבו אותו במשטרת הצניעות של טהרן. ועל השטות הזו חוגגים כולם:  2 תובעים משטרתיים, צוות חקירה, 3 שופטי משמעת, כולם מקבלים אספקה טרייה של בשר גברים שאפשר לעשות עליהם חגיגה.

תיק מח”ש על עבירה של החפצה מינית בלי מתלוננת מוחפצת – האמנם???

יודגש הבחורה לא רצתה בכלל להגיש תלונה, ואמרה שהיא מבקש שלא להעיד והיא רוצה שמח”ש יעזבו את כולם.  אבל במח”ש לא נרגעו והחליטו להגיש כתב אישום משמעתי.

 

 

לילי באומהקר גוף של אישה ערומה זה תועבה
לילי באומהקר גוף של אישה ערומה זה תועבה

 

ראו:  “הסנגור הציג בפנינו מכתב שכתבה המתלוננת בו ציינה במפורש כי לא התלוננה ואין ברצונה להגיש תלונה וכי היא והנאשם יישבו את העניין ביניהם.  עוד הרעיפה שבחים על הנאשם וציינה כי הקשר ביניהם ממשיך עד היום. הסנגור הדגיש כי בחקירתה במח”ש סיפרה המתלוננת כי היא זו שצילמה את התמונות והעבירה אותם לנאשם”.

זה מה שכתבה “המתלוננת שלא התלוננה:  “”גיא הוא אדם מדהים, חברותי, תומך, הוא אחד שתמיד יקפוץ ראשון לעזור בכל דבר, בכל יום, כל הזמן!”

 

לילי באומהקר אפשר להחפיץ אישה בלי שהיא מרגישה מוחפצת
לילי באומהקר אפשר להחפיץ אישה בלי שהיא מרגישה מוחפצת

בתמונה רקפת לוין גורדון שמונתה ב 2/2020 נשיאת בית הדין למשמעת של המשטרה ושימשה בתפקיד שנתיים.  בועלה היה היועמ”ש של המשטרה תת ניצב בדימוס שאול גורדון.

רקפת לוין גורדון עם בועלה שהיה יועמש המשטרה שאול גורדון
רקפת לוין גורדון עם בועלה שהיה יועמש המשטרה שאול גורדון – החפצה מינית בלי קורבן מוחפת

 

להלן פסק הדין המביש:

 

 

בית הדין למשמעת ביד”ם 50/17
בפני: נשיאת בית הדין – תת ניצב לילי באומהקר,  השופטת – סגן ניצב תמר עמית, השופט – סגן ניצב פרץ רצון

המפקח הכללי, באמצעות מחלקת משמעת
נגד
הנאשם: רס”ל גיא דובר
באמצעות בא כוחו – עוה”ד ניר זאב

גזר – דין

כללי

1. הנאשם, שוטר יס”ם במחוז הצפוני, הורשע על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון בשלוש עבירות של התנהגות שאינה הולמת שוטר לפי סעיף 3 לתוספת הראשונה לחוק המשטרה, התשס”ו 2006- )להלן: “התוספת”( ובעבירה של מתן תשובה כוזבת בהליך בלא הצדק סביר
4( לתוספת. ( לפי סעיף 20

2. במסגרת הסדר הטיעון הוסכם בין הצדדים כי הנאשם יודה בעובדות כתב האישום המתוקן ויורשע בעבירות המיוחסות לו ואילו באשר לעונש יטען כל אחד מהצדדים לפי הבנתו.

כתב האישום
3. להלן עובדות כתב האישום בהן הודה הנאשם והורשע:

חלק כללי

בתאריך 12.04.2015 גויס הנאשם לתפקיד שוטר יס”ם במחוז הצפוני של משטרת ישראל . “שי” והמתלוננת היו במועדים הרלוונטיים לכתב אישום זה חברי ילדות של הנאשם. הנאשם והמתלוננת ניהלו קשר רומנטי בתקופה שלפני גיוסו של הנאשם למשטרה, קשר שהסתיים עם גיוסו.

במסגרת קשר זה, ובמועד שאינו ידוע במדויק, שלחה המתלוננת לנאשם מספר תמונות אינטימיות שלה. התמונות כללו חלקים מגופה העירום של המתלוננת לרבות אבריה המוצנעים וכן את מראה פניה בבירור. את התמונות החזיק הנאשם על גבי מכשיר הטלפון
הנייד שלו גם לאחר שהסתיים הקשר ביניהם ולצורך העברתן לאחרים כפי שיפורט בפרטי האישום שלהלן.

להלן: (WHATSAPP בזמנים הרלוונטיים היה הנאשם חבר בקבוצה באפליקציית המסרונים “האפליקציה”(. הקבוצה כללה את “עודד” וכן אנשים שזהות חלקם אינה ידועה במדויק למאשימה וחלקם חברים של הנאשם מתקופת הלימודים המשותפים בבית הספר (להלן:
“החברים”).

אישום ראשון

בתאריך 13.04.15 בשעה 15:56:45 , או בסמוך לכך העביר הנאשם באמצעות האפליקציה תמונה אינטימית של המתלוננת לשי. בתמונה נראית המתלוננת בעירום מלא במקלחת.

בתאריך 20.05.15 בשעה 07:18:33 , או בסמוך לכך, העביר הנאשם באמצעות האפליקציה שלוש תמונות אינטימיות נוספות של המתלוננת לשי. באחת התמונות רואים את המתלוננת כשהיא עם חזה חשוף וכשהיא רוכנת לעבר חפץ שטיבו אינו ברור. בתמונה אחרת רואים את המתלוננת כשהיא שוכבת על גבה כשידה מונחת מעל ראשה והיא בחזה חשוף. ובתמונה נוספת רואים את חַזֲהָּ החשוף של המתלוננת כשידה השמאלית מונחת מתחת לחזה.

בצמוד ובסמוך להעברת התמונות כאמור ובמסגרת חילופי הדברים בין הנאשם לשי, כתב הנאשם לשי באמצעות האפליקציה, דברים בעלי קונוטציה מינית מובהקת, בהתייחס למתלוננת ולתמונות ואשר יש בהם התייחסות מבזה של הנאשם כלפי המתלוננת לרבות
החפצתה.

הנאשם העביר את התמונות המפורטות באישום זה ללא ידיעתה או הסכמתה של המתלוננת, תוך פגיעה בפרטיותה ותוך החפצתה.

בהעבירו את תמונות המתלוננת כאמור ובהתבטאו כמתואר לעיל, התנהג הנאשם באופן שאינו הולם שוטר ואשר יש בו כדי לפגוע בתדמית המשטרה.

אישום שני

בתאריך 15.4.15 בשעה 13:34:12 , או בסמוך לכך העביר הנאשם לעודד באמצעות האפליקציה תמונה אינטימית של המתלוננת בה נראית המתלוננת בעירום מלא במקלחת.

בתאריך 20.5.15 בשעה 13:24:15 או בסמוך לכך, העביר הנאשם באמצעות האפליקציה לעודד שתי תמונות אינטימיות נוספות של המתלוננת. באחת נראית המתלוננת כשהיא שוכבת על גבה כשידה מונחת מעל ראשנה ובחזה חשוף. ובתמונה נוספת רואים את חַזֲהָּ החשוף של המתלוננת כשידה השמאלית מונחת מתחת לחזה.

בצמוד ובסמוך להעברת התמונות כאמור ובמסגרת חילופי הדברים בין הנאשם לעודד, כתב הנאשם באמצעות האפליקציה, דברים בעלי קונוטציה מינית מובהקת, בהתייחס למתלוננת ולתמונות ואשר יש בהם התייחסות מבזה של הנאשם כלפי המתלוננת לרבות החפצתה.

הנאשם העביר את התמונות המפורטות באישום זה ללא ידיעתה או הסכמתה של המתלוננת, תוך פגיעה בפרטיותה ותוך החפצתה.

בהעבירו את תמונות המתלוננת כאמור באישום זה ובהתבטאו כמתואר לעיל, התנהג הנאשם באופן שאינו הולם שוטר ואשר יש בו כדי לפגוע בתדמית המשטה.

אישום שלישי

בתאריך 20.05.2015 בשעה 12:00:59 , או בסמוך לכך, העביר הנאשם לחברים באמצעות האפליקציה תמונה אינטימית של המתלוננת בה נראית המתלוננת בעירום מלא במקלחת כל זאת ללא ידיעתה והסכמתה של המתלוננת, תוך פגיעה בפרטיותה ותוך החפצתה.

בתאריך 22.05.2015 בשעה 21:05:26 , או בסמוך לכך, העביר הנאשם לחברים באמצעות האפליקציה תמונה אינטימית של המתלוננת. בתמונה רואים את חַזֲהָּ החשוף של המתלוננת כשידה השמאלית מונחת מתחת לחזה.

בהעבירו את תמונות המתלוננת כאמור, התנהג הנאשם באופן שאינו הולם שוטר ואשר יש בו כדי לפגוע בתדמית המשטרה.

אישום רביעי

בתאריך 24.12.2015 נתבקש הנאשם למסור הודעה בימ”ר צפון וזאת במסגרת חקירה שהתנהלה כנגד שי בחשד לביצוע עבירות של מעשה מגונה בפומבי, הפצת חומר תועבה, הטרדה מינית, תקיפת קטין והטרדת עד. במהלך גביית ההודעה נשאל הנאשם:
“האם אתה שלחת לשי תמונות או סרטונים בהם מצולמת בחורה שאתה היית בקשר כשהיא בעירום מלא או חלקי?” הנאשם השיב בשלילה.

בתאריך 30.03.2016 נחקר הנאשם באזהרה במח”ש צפון. במהלך החקירה מסר הנאשם כי שי הוא זה ששלח אליו תמונות של המתלוננת, ואילו הוא – הנאשם – לא שלח לשי תמונות.

הנאשם הוסיף כי את התמונות ששי שלח אליו “מחק באותו הרגע”, ביודעו כי תשובותיו אינן משקפות אמת.

במעשיו דלעיל, מסר הנאשם תשובה כוזבת בהליך בלא הצדק סביר.

טיעוני התביעה וראיותיה לעונש

4. בפתח דבריה סקרה התובעת את האירועים מושא כתב האישום, הדגישה כי מח”ש העבירו את התיק למחלקת משמעת בציינם שמדובר בתיק פלילי במהותו, ומשכך, לעמדתה מצויים אנו ברף הגבוה של עבירת ההתנהגות שאינה הולמת שוטר. התנהגות שכזו לא מצופה מאזרח לא כל שכן משוטר. עוד ציינה התובעת כי אין מדובר במעידה חד פעמית אלא ברצף ואפילו סדרתיות של העברת תמונות. כן ציינה שלא תוכל להישמע הטענה שהדבר נעשה ללא מחשבה שהרי בכתיבת המלל הושקעה מחשבה וגם מעשה. לדבריה, כל אלה מלמדים על הלך רוחו של הנאשם שחפץ היה לפגוע במתלוננת פגיעה שלדעת התביעה אין נמוכה ממנה. עוד ציינה כי במעשיו ובביצוע עבירות אלה פגע הנאשם בתדמית המשטרה בעיני הציבור שכן איך תוכל המשטרה להצדיק הימצאות שוטר כזה בין שורותיה. בנוסף לכל האמור הנאשם אף הורשע בעבירה של מתן תשובה כוזבת בהליך כמפורט באישום הרביעי ובמעשיו אלה פגע בערך היושרה אשר מנחה את שוטרי משטרת ישראל.

באשר לנסיבותיו האישיות ציינה כי הוא התגייס ביום 12.04.15 , הוא רווק ונעדר עבר משמעתי. הערכותיו התקופתיות טובות, בשנת 2015 הוערך בציון “תפקוד הולם את הדרישות 3” ובשנת 2017 הוערך בציון “תפקוד עולה על הדרישות 3” וחוות הדעת של מפקדיו טובות.

עוד ציינה כי הנאשם בחר להתגייס למשטרה לאחר נפילת אחיו במבצע צוק איתן, כדי לתרום למדינה. כמו כן נלקחו בכלל חשבון העובדה שהוא הודה ולקח אחריות על מעשיו והפנים את הכשלים. בשולי דבריה אף ציינה כי המתלוננת שלחה מכתב מטעמה, אך הבהירה כי הנאשם עומד לדין בשל הערכים בהם פגע.

בפרטה את עמדת התביעה לעונש ציינה כי מדובר במקרה שטרם הובא לפתחו של בית הדין ולאור חומרת המעשים יש להשית עונש מרתיע שירפא את הפגיעה בתדמית המשטרה וירתיע שוטרים אחרים. משכך, ולאור כל האמור עתרה להשתת עונש של נזיפה חמורה, הורדה בדרגה למשך 8 חודשים (רכיב שהוא הצהרתי בעיקרו שכן לאור דרגת הנאשם (רס”ל) אין בכך פגיעה שכרית) וקנס בסך 2,500 ש”ח.

טיעוני ההגנה וראיותיה לעונש

5. הסנגור ציין בפתח דבריו כי הורתו של תיק זה הייתה עקב חקירה פלילית של חבר ילדות של הנאשם, בעקבותיו זומן הנאשם למתן עדות פתוחה בימ”ר צפון ובהמשך הועבר התיק לחקירת מח”ש שאף זימנו אליהם את המתלוננת. משכך, לדבריו יש לראות במתלוננת
“מתלוננת בכוח”. זאת ועוד, הסנגור הציג בפנינו מכתב שכתבה המתלוננת בו ציינה במפורש כי לא התלוננה ואין ברצונה להגיש תלונה וכי היא והנאשם יישבו את העניין ביניהם.

עוד הרעיפה שבחים על הנאשם וציינה כי הקשר ביניהם ממשיך עד היום. הסנגור הדגיש כי בחקירתה במח”ש סיפרה המתלוננת כי היא זו שצילמה את התמונות והעבירה אותם לנאשם.

עוד ציין הסנגור כי נכון למועד ביצוע העבירות הנאשם היה שוטר צעיר בחיל, חודשיים במשטרה, מעולם לא הפעיל סמכויות, רק הגיע מהאזרחות על כל המשתמע מכך. כן הדגיש כי המלל המפורט בכתב האישום לא נעשה מתוך מחשבה, כפי שטענה התובעת, אלא זהו מלל מטומטם שהועבר בין חברים ללא כל מחשבה. עוד ציין כי כל מה שנעשה היה במסגרת ווטצ אפ בין חברים בלבד, ובכך יש להשליך לקולה על חומרת הפגיעה בתדמית המשטרה. כן ציין כי הנאשם כשל באי אמירת האמת באחת החקירות אך הוסיף כי מחומר הראיות עולה שהוא התעשת ואמר אמת בחקירות הבאות שלו. הסנגור הגיש מזכר שרשמה חוקרת מח”ש בו ציינה כי סיום חקירתו היה הנאשם עצוב, הודה בטעותו וסיפר לה כי התגייס למשטרה על מנת להמשיך את המורשת של אחיו ז”ל שנפל במבצע צוק איתן. עוד ציינה החוקרת כי התקשר אליה רכז יס”ם צפון ואמר לה שמדובר בשוטר מאוד צעיר שרק סיים קורסים אבל הוא איכותי ויכול להתקדם אף לקורס קצינים. בנוסף הגיש הסנגור תעודת הערכה וראיון שערך לנאשם מפקדו. הסנגור פירט בקצרה על הנסיבות המשפחתיות וציין כי האירועים מושא כתב האישום קרו בתפר שבין היותו אזרח לבין התגייסותו לארגון, ואין סיכוי שיש באלו להעיד על אופיו ועל יכולתו לתרום לארגון.

6. הנאשם בדבריו לפנינו הביע חרטה וציין כי לא התכוון לפגוע במישהו וכל שקרה, קרה בתום לב. לדבריו האירועים קרו במעבר מהיותו אזרח, חקלאי, למשטרה – כדוגמת נער מתבגר שמתגייס לצבא והופך לגבר. עוד ציין כי אינו נוהג להתבטא באופן בו התבטא אלא שבין
החברים דיברו בסגנון זה. לדבריו לא הבין בזמן אמת את חומרת העניין. הנאשם פרט על הנסיבות המשפחתיות והאישיות שהביאוהו להתגייס לכוחות הביטחון ועל רצונו להמשיך במורשת של אחיו ז”ל ששירת בצנחנים ונפל במבצע צוק איתן. עוד סיפר כי הוריו בתחילה
התנגדו לגיוסו למשטרה אך לאחר שהסביר להם את מניעיו קיבל את ברכתם כמו גם את בקשתם לעשות כל שיוכל לשמר את שם אחיו, להוביל במערכת ולשאוף למצוינות. הנאשם סיפר כי הוא בארגון לא בשביל המשכורת אלא למען מטרה ברורה – להצליח ולשמור על
המדינה, ובכך להמשיך את המסורת של אחיו ז”ל. לדבריו, הוא רוצה בכל מאודו להישאר במשטרה.

דיון

7. למקרא המעשים המפורטים בכתב האישום לא נותר לנו אלא לומר שהם מקוממים ומעוררים שאט נפש. קשה להאמין כי שוטר במשטרת ישראל התנהג שבאופן שכזה תוך רמיסת הערכים הבסיסיים ביותר שמצופה שיהיו מנת חלקו לא רק של שוטר אלא של כל
אדם.

8. הנאשם ניהל קשר רומנטי עם המתלוננת במסגרתו שלחה לו בלבד תמונות אינטימיות שלה.

למרבה הצער, הנאשם לא השכיל לשמור על כבודה ועל צנעת הפרט שלה כאישה וכאדם ולאחר שהסתיים הקשר הרומנטי ביניהם, העביר תמונות אלה, ללא ידיעתה וללא הסכמתה, לחבריו.

זאת ועוד, מתוכן ההתכתבות של הנאשם עם חברו שי, כלהלן: “שי אם היא תגלה ששלחתי לך תמונות זה הסוף של שנינו אז תזהר זה רק בית )צ.ל. בין( קיסרים”, עולה בברור כי הנאשם עשה את שעשה בידיעה שמעשיו אינם על דעתה של המתלוננת. למרבה הצער לא
היה בעובדה זו כדי להרתיעו ולא מצאו ליבו לגלות, אם לא נאמנות וכבוד למי שהייתה בת זוגו, לפחות חמלה כלפיה כאישה וכאדם.

חומרה נוספת מוצאים אנו בכך שאין המדובר במקרה אחד, יחיד ובודד בו כשל הנאשם והתעשת, אלא בהתנהגות שחזרה על עצמה מספר פעמים וכלפי מוטבים שונים.

בנוסף להעברת התמונות, פורטו בכתב האישום דברי המלל שהוחלפו בין הנאשם לחבריו שהיו בעלי קונוטציה מינית מובהקת וכללו התייחסות מבזה כלפי המתלוננת לרבות החפצתה. גם אם נניח לטובת הנאשם שהדברים שהוחלפו בינו לבין חבריו נעשו ללא מחשבה וללא רצון לפגוע בה, אלא כסגנון דיבור בין “החבר’ה”, כדבריו, נראה היה כי כבודה של המתלוננת או רגשותיה לא עמדו כלל אל מול עיניו. התנהגות שכזו מעוררת שאט נפש ומקוממת ומצער לגלות כי שוטר שנשבע אמונים לארגון שחרת על דגלו את השמירה על כבוד האדם ובטחונו, נהג באופן שכזה.

9. זאת ועוד, נקודה נוספת לחומרה רואים אנו בעובדה שהנאשם העביר תמונות אלה באחת מהרשתות החברתיות, לאנשים שונים שיכולים, לפחות תיאורטית, להמשיך ולהפיץ תמונות אלה לכולי עלמא, באופן שהתמונות יכולות להמשיך ו”לחיות” במבוך הרשתות החברתיות לעולם ועד. לא מן הנמנע שחשש שכזה יעיב על עולמו של מושא התמונות שלא יוכל לדעת אי פעם ובוודאות מוחלטת כי תמונות אלה לא “יצוצו” באופן כלשהו בעתיד.

10 . ואם לא היה די במעשים שפורטו לעיל כשל הנאשם באמירת האמת הן במהלך מסירת העדות בימ”ר צפון והן עת נחקר במח”ש לאחר מספר חודשים. אי אמירת האמת במסגרת מסירת עדות היא חמורה ביותר כשלעצמה, והעובדה שחרף חלוף מספר חודשים בין מסירת העדות לחקירה במח”ש הנאשם לא התעשת וחזר בו אלא מסר גרסה שקרית בעת חקירתו במח”ש חמורה שבעתיים. נחמה פורתא מצאנו בדברי הסנגור שציין כי הנאשם התעשת ומסר את האמת בחקירותיו הבאות המח”ש ובכך יש להקהות במקצת מחומרת הכשל.

11 . במעשיו חטא הנאשם לא רק כלפי המתלוננת אלא גם כלפי הארגון בשורותיו הוא משרת.

הנאשם הפר את הערכים הבסיסיים ביותר שהם נשמת אפו של הארגון והפר את האמון שנותן הארגון במשרתיו , אמון שהם יפעלו על פי ערכים אלה ובראשם כבוד לכל אדם באשר הוא, שמירה על שלומו בטחונו של כל אדם ובכלל אלה נכללים לא רק בטחון פיזי אלא גם
נפשי.

כן מצופה משוטר לשמש דוגמא אישית לא רק בזמן המשמרת אלא גם בחיים הפרטיים בבחינת “נאה דורש – נאה מקיים”. משכך, מצפים אנו משוטרינו להיות שומרי הסף ולעניינינו לא ליטול חלק בהתבטאויות מבזות ומשפילות גם מקום ש”כך מדברים החבר’ה”
וגם מקום בו סבורים הנוכחים כי הדברים נאמרים ונשמרים אך בדלת אמותיהם. נהפוך הוא, דווקא במקומות אלה מצופה שהשוטר יאיר את עיני כל המעורבים לפסול שבמעשה.

בוודאי ובוודאי שמצופה מכל שוטר לומר אמת בכל עת. ערך היושרה הוא ערך מרכזי בלעדיו אין והוא מהווה בסיס לכל הפעילות המשטרתית, הן בתוך הארגון והן אל מול גורמי חוץ.

אמון הציבור במשטרה חיוני להמשך תפקודה והוא מושתת בראש ובראשונה על האמון בשוטרים ובמפקדים, על אמינותם ומחויבותם לשמירת החוק ואכיפתו.

12 . עם זאת, אל מול השיקולים לחומרה עלינו לשים אל מול עינינו את השיקולים לקולה והללו במקרה דנן כבדי משקל. בראש ובראשונה שמנו אל מול עינינו את הודייתו של הנאשם, קבלת האחריות והפנמת הכשלים. התרשמנו כי חרטתו אמיתית ומלאה, כן התרשמנו מכנות דבריו לפיהם נהג בחוסר בגרות, הוא לא התכוון לפגוע חלילה במישהו וכל שעשה היה בתום לב וכי הוא הבין והפנים את הפסול שבמעשים. עוד נתנו דעתנו לכך שהמעשים אירעו ממש בסמוך לגיוסו לחיל, בהיותו שוטר צעיר בחיל שטרם התנסה בהפעלת סמכויות. הנאשם בדבריו העיד כי היה מצוי אז בשלב המעבר מהיותו אזרח שעיסוקו בחקלאות לשוטר אוכף חוק ותיאר כי עבר מעין שלב בהתבגרות מנער לגבר עם גיוסו לחיל.

כן נתנו משקל לתפקודו החיובי ולמוטיבציה הגבוהה שהוא מגלה, כפי שהדבר עולה מהערכותיו התקופתיות ומחוות דעת מפקדים. בהערכה האחרונה שנערכה בחודש אוגוסט השנה הוערך הנאשם בציון “תפקוד עולה על הדרישות 3” כשבמלל נכתב עליו: “שוטר
מעולה, ממושמע מאוד, משקיע רבות, מתנדב תמיד, בעל מוטיבציה גבוהה”. כך גם בריאיון שערך לו מפקדו לפני כחודש בו ציין המפקד כך: “זומנת אלי לריאיון לאור תפקודך בצוות וביחידה. ברצוני להוקיר תודה והערכה על תפקודך לאחרונה לטובת הצוות והיחידה.
בהתנהלותך הינך מוכיח יכולות ואחריות רבה. מוסר העבודה המלווה אותך מהווה מודל חיקוי לשאר לוחמי היחידה”. עוד מצאנו לתת משקל לעובדה כי גיליון המשמעת של הנאשם נקי וללא רבב ועובדה זו רבת משמעות כשעסקינן בשוטר יס”ם שמהות תפקידו כרוכה
בחיכוך מתמיד עם אוכלוסייה שלעיתים רבות עוינת את כוחות הביטחון. כן מצאנו לתת משקל משמעותי לנסיבותיו האישיות והמשפחתיות שכפי שהעיד הנאשם הביאוהו להתגייס לכוחות הביטחון במטרה להמשיך את המורשת של אחיו ז”ל שנפל במבצע צוק איתן ולקחת
חלק בשמירה על המדינה, וכדבריו לפנינו: “לא באתי לפה בשביל המשכורת, באתי באמת בשביל לשמור על המדינה“.

עוד סיפר הנאשם כי כשלבסוף קיבל את ברכת הדרך של הוריו להתגייס למשטרה ביקש ממנו אביו לעשות כל שיוכל בשביל לשמר את שם אחיו ז”ל, לעשות כמה שיותר כדי להוביל במערכת ולשאוף למצוינות כמו שאחיו דגל. נראה כי אכן זוהי דרכו בארגון כפי שעולה מדברי מפקדיו כאמור לעיל. זאת ועוד, הוצג בפנינו מכתב שכתבה המתלוננת בו ציינה כי היא והנאשם יישבו את הדברים ביניהם, לדבריה היא לא התלוננה ולא רצתה להגיש תלונה, לראייתה לא הנאשם הוא האשם אלא אחר וכי הקשר בינה לבין הנאשם נמשך עד היום. עוד מצאנו להביא את דבריה כלשונם בהתייחסה לנאשם: “גיא הוא אדם מדהים, חברותי, תומך, הוא אחד שתמיד יקפוץ ראשון לעזור בכל דבר, בכל יום, כל הזמן!”

דבריה עולים בקנה אחד עם דברי מפקדיו ומכל האמור ניתן ללמוד כי האירועים מושא כתב האישום אינם מאפיינים את התנהלותו.

13 . כידוע וכפי שנקבע בפסיקה, תכלית הדין המשמעתי היא כפולה, הגנה על הארגון ושמירה על אמון הציבור בו והרתעת שוטרים אחרים מלעבור עבירות משמעת. עוד נקבע כי על בית הדין לקחת בכלל חשבון אף את הנסיבות האישיות של הנאשם ולשקללן בהתאם.

התביעה עתרה להשתת עונש של נזיפה חמורה, הורדה בדרגה לתקופה קצובה בת 8 חודשים וקנס כספי בסך 2,500 ש”ח שכן במקרה דנן הורדה בדרגה אינה מלווה בסנקציה כספית אלא היא הצהרתית בלבד. לאור חומרת המעשים עמדת התביעה להשתת עונש של הורדה בדרגה וסנקציה כספית היא ראויה ויש בה כדי לקיים את תכלית הדין המשמעתי, דהיינו שיקום אמון הציבור והרתעת שוטרים אחרים מלעבור עבירות דומות.

עם זאת, בבואנו לקבוע את שיעורו של כל אחד מרכיבי הענישה עלינו לשים על כפות המאזניים את מכלול השיקולים הרלוונטיים כולל השיקולים לקולה, שהם כפי שציינו לעיל מיוחדים למקרה שלפנינו. אשר על כן מצאנו כי במסגרת האיזון הראוי יש להקל במקצת
מעמדת התביעה כך שעונש ההורדה בדרגה לו עתרה התביעה ירוצה חלקו בפועל וחלקו על תנאי ואילו שאר רכיבי הענישה יוותרו על כנם.

סוף דבר

לאור כל האמור אנו גוזרים על הנאשם את העונשים הבאים:

נזיפה חמורה. 
הורדה בדרגה אחת לתקופה קצובה בת 8 חודשים מתוכם ירצה הנאשם בפועל 4 
חודשים ואילו היתרה תוטל על תנאי, והתנאי הוא שלא יעבור הנאשם עבירה של התנהגות שאינה הולמת שוטר או עבירה של מתן תשובה כוזבת בהליך בלא הצדק סביר, במשך שנה מהיום ויורשע בגינה במהלך התקופה או לאחריה.

קנס בסך 2,500 ש”ח שישולם בחמישה תשלומים שווים ורצופים. 

ניתן והודע היום, ט”ז בטבת תשע”ח, 3.1.18 , בנוכחות התובעת – רפ”ק אלה חדד עו”ד, הנאשם רס”ל גיא דובר– ובא כוחו, עוה”ד ניר זאב.

זכות ערעור תוך 45 יום מהיום.

שופטת ____________ נשיאת בית הדין __________________ שופט ________________

סנ”ץ תמר עמית תנ”ץ לילי באומהקר סנ”ץ פרץ רצון
בית הדין למשמעת ביד”ם 56/17

בפני: נשיאת בית הדין, תת ניצב לילי באומהקר, השופטת, ניצב משנה רקפת לוין-גורדון, השופט, עו”ד שמואל מויאל

 

שמוליק מויאל גוף האישה הערומה הוא תועבה והחפצה
שמוליק מויאל גוף האישה הערומה הוא תועבה והחפצה

 

 

אפי נוה עם לילי בהאומהקר הפמינאצית הדגולה של המשטרה
אפי נוה עם לילי בהאומהקר הפמינאצית הדגולה של המשטרה

PDF

המפקח הכללי של המשטרה נ גיא דובר פסד משמעתי הפצת תמונה בחורה ערומה
Views: 205

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *