EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

אונס שלא היה 1: רענן בן צור יחצ”ן הזבל של המשטרה פרסם בלוף על אונס ילדה בת 14 בפ”ת שנגררה לקרוואן ונאנסה. מגיפת תלונות השווא של נשים

רענן בן צור הוא כתב של ידיעות אחרונות הקורא לעצמה “כתב משטרה”. מה זה “כתב משטרה” בישראל? זה תמיד אחד שמקבל הדלפות מהמשטרה על “חקירות” ו”תלונות”, ותפקידו הוא לתאר את המשטרה באופן גרנדיוזי כמי שלוכדת פושעים ומפענחת חקירות, והמטרה היא תמיד להראות שבישראל יש פשיעה כל כך מרובה, בעיקר נגד נשים, שהמשטרה כל הזמן עסוקה בלכידת גברים פושעים ושכל יום מתבצעת עבירת מין חדשה נגד נשים. עקבו אחרי הבלופים שלו בפייסבוק: רענן בן-צור.

רענן בן צור יחצן הזבל של המשטרה בווינט מקבל הדלפות וממציא בלופים
רענן בן צור יחצן הזבל של המשטרה בווינט מקבל הדלפות וממציא בלופים

הנה לדוגמא דיווח סרק שמשטרת פתח תקוה הפיצה ב 2014 לרענן בן צור, שלא המתין דקה ומייד שיחרר את מלוא חרצובות המקלדת שלו. הוא אפילו נסע לפתח תקוה כדי לצלם את צבע האדמה ב”זירה”. הציבור כמובן נרעש כי מדובר בבת 14 שהתלוננה כי נגררה לקרוואן ושם אנסו אותה. ה”סקופ” (שהתברר כבלוף) לווה בתמונות של קראוון, אדמה וביניינים מפתח תקוה ששם לכאורה התרחש האונס ה”מזעזע”. אלא ששום אונס לא קרה. המדינה סתם נרעשה לחינם, ורענן בן צור קיבל את דקת התהילה שלו כחושף סקופים. אחרי 24 שעות התברר שזה היה סקופ שקר.

הנה הדיווח האחרון של רענן בן צור בנושא שבו הוא מודיע שהסיפור היה תלונת שווא על אונס, ושסתם הפחיד את ההורים בפתח תקוה שמסוכן לתת לבנות שלהם להסתובב לבד בפתח תקוה. https://חשד: בת 14 נגררה לקרוואן בפ”ת ונאנסה – Ynet, https://האונס בפתח תקווה: הנערה הודתה – “שיקרתי” | ישראל היום

ה”סקופ” התחיל ממבזק שמשטרת פתח תקוה מחפשת גבר שאנס ילדה בת 14:

מייד אחר כך להינדוס התודעה עלתה גם כתבה גדולה של רענן בן צור.

זו הכתבה. ניתן לראות שרענן בן צור אפילו נסע לפתח תקוה בעצמו לצלם את “הזירה”. אלא שכאמור, לא היתה זירה ולא היה אונס. אלא שבינתיים תושבי פתח תקוה החלו לחשוש לחיי הבנות שלהן. רענן בן צור כותב: “התושבים בשכונה חוששים: “זה מפחיד מאוד, לא ניתן לילדים שלנו להסתובב לבד בשכונה”, אמר אחד מהם. “הכי מפחיד שברחוב ליד היה את הרצח על רקע הלאומני של עובד הסנפלינג. פחד לחיות פה, בעבר היו ידויי אבנים מאתרי הבנייה, אחר כך רצח ועכשיו אונס. לאן הגענו? בשכונה הרבה אתרי בנייה שבה עובדים ערבים וזרים. אנחנו לא מרגישים בטוחים”.

שימו לב שזהו ציטוט אנונימי של “תושבים בשכונה”. אנחנו אומרים לכם שהוא לא ראיין אף תושב בשכונה והמציא את הציטוט הזה ממוחו הקודח. ככה עובדת העיתונות בישראל – על מנת למלא את הדף במילים, ממציאים “גורמים בשכונה”, גורמים במשטרה” או “גורמים בפרקליטות” ומצחילים לקשקש הגיגים שאין להם שחר. הציבור בולע הכל בשקיקה, ורענן בן צור הופך להיות סקופאי נחשב בברנז’ה.

אז מה היה? ילדה חרמנית בת 14 קיימה יחסי מין. סביר להניח שבתוליה בותקו מזמן. מישהו גילה שהיא מזדיינת באתר בניה, ועל מנת לצאת נקיה מהסיפור, סיפרה לאבא שלה שגררו אותה לקרוואן, ואנסו אותה. האבא מייד פרסם מה שהוא חשב שקרה בקבוצות הפייסבוק ולקח אותה למשטרה. במשטרה התלהבו לקבל סיפור כזה עסיסי ומיד הדליפו לרענן בן צור שילהיט את הציבור ויעשה פרסומת לתחנת פתח תקוה. כל זה קרה ב 3/12/2014. יום אחר כך ב 4/12/2014 רענן בן צור כבר דיווח שהבחורה שיקרה והציאה אונס. שמתם לב? תוך פחות מ 24 פוצח האונס, כבלוף של אונס שלא היה. בינתיים רענן בן צור קטף את התהילה.

לךהבדיל מרענן בן צור שכתב 2 וחצי מילים על זה שהאונס לא קרה, בישראל היום כתבה נצחיה יעקב כתבה יותר מפורטת:

האונס בפתח תקווה: הנערה הודתה – “שיקרתי”

הנערה זומנה למסור את עדותה, אולם כאשר עימתו אותה החוקרים עם הממצאים בשטח הודתה כי בדתה הכל • הסיבה: חזרה הביתה בשעה מאוחרת ונאלצה להתמודד עם כעסם של הוריה • מקורב לחקירה: “מקרה מצער”

אחרי שסיפור האונס של הנערה בת ה-17 בלב שכונת אם המושבות בפתח תקווה הביא להתקוממות של התושבים במחאה על אובדן תחושת הביטחון, מתברר היום (ה’) כי הנערה בדתה את האירוע.

אתמול פורסם כי הנערה נאנסה בידי אלמוני בשטח פתוח במקום מבודד סמוך לאתר בניה, שבו פועלים פלשתינים רבים. לטענתה, האלמוני התנפל עליה, ותוך אלימות קשה גרר אותה למקום צדדי, סמוך למבנה קרוואן נטוש, וביצע בה את זממו.אולם היום התברר, כאמור, כי הנערה שיקרה והאונס לא התרחש מעולם. היום, כאשר זומנה להעיד בתחנת המשטרה, יצאו החוקרים עם הצעירה לשטח הפתוח שבו טענה כי נאנסה, ושם עימתו אותה עם הממצאים שלא התיישבו עם עדותה.

לבסוף היא נשברה והודתה בבכי כי בדתה את האונס שכלל לא התרחש. לדבריה, הגיעה הביתה בשעה מאוחרת, שם נאלצה להתמודד עם כעסם של הוריה. לשוטרים סיפרה כי היתה לחוצה, וכי הוריה זיהו זאת והחלו לחקור אותה. או אז בדתה את הסיפור והרחיבה אותו למימדים של אונס.מקורב לחקירה מסר כי “מדובר באירוע חמור מאוד”, אולם כרגע לא תנקוט נגדה המשטרה בהליכים.

“מאז הגשת התלונה למשטרה עברנו 36 שעות מטורפות, שבהן נכנסו לסיטואציה הזו כל שוטרי תחנת פתח תקווה בפיקודו של סנ”צ טל פיקרביץ'”, הוסיף. “המשטרה השקיעה משאבים רבים בשמירת הביטחון של תושבי השכונה. לצערנו אירוע כזה עולה לכותרות ברגע אחד, ומפיל את תחושת אמון הציבור. זה מקרה מצער וטוב שנגמר ככה, מאשר להמשיך ולרדוף אחרי חשוד במעשה אונס, ובוודאי כזה שלא התרחש”. אחד השכנים, מבין מארגני עצרת התושבים אמש, אמר: “אם היא אכן בדתה באופן ילדותי ואגוצנטרי את האונס, זו תהיה אכזבה גדולה להרבה מאוד אנשים. בת 17 היא אזרחית בעלת תעודת זהות שיודעת מה זה טוב ורע. אם אכן זו בדיה, לבד מזה שזה מאכזב מאוד ומחבל לקורבנות מין אחרים, זה פשוט נורא. שכונה שלמה התאגדה סביב המשפחה וסביבה ותמכה בהם. חלקינו לקחנו ימי חופש מהעבודה, נעדרנו יום שלם מהבית. זה בלתי נתפס”. 

Views: 25

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *