EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

בובי פול אדוארדס, בעל מסעדה בדרום קרולינה העסיק בתנאי עבדות אדם שחור ונשלח לכלא ל 10 שנים

אפשר לחשוב כי עבדות באמריקה הינה סיפור מדע בדיוני בתקופתנו אבל במציאות יש תמיד הפתעות. מסתבר כי אפשר להעסיק עבדים בארה”ב במשך שנים ולהיתפס רק במקרה. ומה המצב אצלנו בישראל? מסתבר שלא פחות גרוע אבל “חוקי” בדין המקומי

עבודות פרך או עבודה רגילה במשכורת מתחת למה שמחייב החוק, או חילוט משכורת של אדם והותרתו בלי אמצעי קיום, נחשב מבחינת החוק הבינ”ל עבודה בתנאי עבדות, אין צורך בהפעלת אלימות נגד הקורבן, מספיקה אימת הדין
בובי פול אדוארדס, בעל מסעדה בדרום קרולינה העסיק בתנאי עבדות אדם שחור במשך 5 שנים החל משנת 2009 ועד לשנת 2014.
כריסטופר סמית הינו בחור שחור בעל מנת משכל גבולית. בשנת 1990 עת הגיעו לגיל 12 נשלח על ידי משפחתו לעבוד במסעדה כעובד כללי העוסק בניקיונות בתשלום שכר עבודה מלא כדת וכדין. הסיפור שלנו מתחיל מאוחר יותר בשנת 2009 כאשר “גיבור” הסיפור שלנו בובי פול אדוארדס השתלט על המסעדה המשפחתית ומאז היחס לעובדי המסעדה החל להתדרדר.
את סמית (שאותה עת היה בן 31) העביר לגור בדירה מוזנחת שבבעלותו והעסיק אותו שעות ארוכות (כ 14 שעות ביום). גם משפחתו של סמית איבדה עניין בו לאור הפיגור הקל ממנו סבל).
עובדי המסעדה ואף הסועדים עצמו את עניהם מארות ואת אוזניהם מלשמוע ואיש לא טרח לעזור לבחור המסכן, סביר אף להניח כי הבחור התלונן לבני משפחתו ולאחרים על היחס הקשה שהוא מקבל אך איש לא התיחס אליו.
(יש סיפורים בבית משפט כי בוב היכה ופגע בסמית לא רק בנפשו אלא אף בגופו אך מהעולה מפסק הדין הוא לא הורשע בכך)
התפנית אירעה בשנת 2014, כאשר ג’נין קינס האמא החורגת של אחת מהעובדות במסעדה שמעה על הסיפור ופנתה ללרשויות הרווחה של דרום קרולינה והגישה תלונה.
סמית נלקח מידית לדיור מוכן לבוגרים ואילו בוב נעצר ונחקר. לאחר חקירתו הוגש נגד סמית כתב אישום קשה בו הוא מואשם בתקיפה מדרגה שניה, העסקה בתנאי עבודות פרך, עבודת, שעבוד שלא מרצון וסחר בבני אדם.
השופט בפסק דינו אמר כי “בגין גניבת החירות של סמית הרוויח בוב על פי פסק הדין כל יום שהוא בכלא”
התובע של מדינת דרום קרולינה אמר כי משרדו לא יסבול עבודות כפיה או ניצול והוא מודה לאזרחית שנקטה עמדה למען בוב וכן לרשויות האכיפה של דרום קרולינה שפעלו במהירות ובנחישות בנושא.

אדוארדס הודה באשמת עבודת כפייה אחת בשנת 2019 והתחייב על ידי בית המשפט המחוזי לשלם 273,000 $ בהתבסס על שכר מינימום ושכר שעות נוספות שלא שולמו על פי חוק התקנים ההוגנים.

פסק הדין של בית המשפט לערעורים החזיר את העניין לבית המשפט המחוזי שביקש לחשב מחדש את הסכום על סמך החלטתו.

בובי פול אדוארדס מרצה כיום עונש של עשר שנים מאסר וישלם שכר עבודה כפול מהפסיקה המקורית.

 

 

חשוב שתדעו כי בישראל לצורך ההשוואה ישנם לפחות 70,000 אזרחים העובדים בתנאי עבדות אשר נשלחו אליה על ידי שופטים (בתי משפט) ורשמים (ההוצאה לפועל) ואשר לכאורה הינן החלטות חוקית. למען הסר ספק העולם לא מכיר בעבדות חוקית בשום צורה גם אם נפסקה בהחלטה שיפוטית. שופט לא יכול מבחינה חוקית להחליט על עונש הנוגד את החוק. והאו”ם יסד אמנות המסדירות את הטיפול בעברינים שכאלו בטיפול משפטי בינ”ל.

קחו לדוגמא את החוק העבריני הנהוג בישראל על ידי מערכת משפט רווית השנאה כלפי זכרים מתוך אתר כל זכות של משרד המשפטים

אסור לעקל את מלוא השכר של חייב בהוצאה לפועל או את מלוא הקצבה שהוא מקבל מהמעסיק או מקופת גמל (למשל פנסיה תקציבית או קצבת פנסיה חודשית), וחובה להשאיר בידיו סכום מסוים הקבוע בחוק

למרות זאת, אם מדובר בתיק מזונות המגיעים מהחייב, ניתן לעקל את מלוא השכר או הקצבה לצורך תשלום חוב המזונות

תקנה זו אינה חוקית בעליל – כדי להבין תארו לעצמכם שיש חוק בישראל שאסור לרצוח למעט זכרים !

לא ניתן לחייב אדם שמתנהל נגדו הליך פשיטת רגל לשלם את חובותיו מתוך מלוא השכר שלו, וחובה להשאיר בידיו סכום מסוים הקבוע בחוק
גובה הסכום שיש להשאיר בידי החייב משתנה בהתאם לגובה השכר ולמצבו המשפחתי
ראו סעיף 8 לחוק הגנת השכר

מדינת ישראל חתומה על האמנות הללו ומשכך הינה ברת שפיטה אפקטיבית מחוץ לגבולות המדינה.

ככל שאתם סבורים כי הנכם מכירים מישהו העובד באחד מהתנאים הללו בכתבה סביר להניח כי הוא אכן מצוי בעבדות. הנכם מוזמנים לפנות אלינו בכתב ואנו מאמינים שנוכל לעזור לכם ולהפנות אותכם לטיפול משפטי הולם מחוץ לגבולות מדינת ישראל. בישראל השופטים והרשמים יכולים לעשות מה שהם רוצים מאחר ובמדינת ישראל יש כנופיה משפטית של שלושת הארגונים שהיה ביכולתם לעצור את הזוועה (משטרת ישראל, פרקליטות ושופטים) אך במקום זאת הם בוחרים לפגוע בזכויות האדם המינימליות של אזרחי המדינה.
שופט או רשם המעקל את כל משכורתכם, או השולח אותכם למעצר, או השולל לכם רישיון נהיגה, או האוסר עליכם להחזיק בחשבון בנק או בכרטיס אשראי, אוסר את יציאתכם לחו”ל והכל בשל חוב כספי מבצע פשע שנאה כנגדכם, הופך אותכם לעבדים וראוי להעמידו לדין בבית המשפט הבינ”ל.
זכרו גם בן אם יש לכם חוב מזונות אמיתי וגם אם אתם סתם לא רוצים לשלם מזונות (זו אפליה ישראלית בפסיקה) כי סתם לא בא לכם. אתם עדין נחשבים לבני אדם ומגיעות לכם מינימום הזכויות שהגדירו האומות המאוחדות באמנה לזכויות האדם. (ישראל חתמה על האמנה בדבר זכויות אזרחיות ופוליטיות) שופט או רשם המבצעים פשעים אלו מקומם אחרי סורג ובריח.
הכתבה כפי שפורסמה באתר היברוניוז
“עבדות בלב אמריקה – הצליפו בי בשוט”: שחור בעל מוגבלות שכלית הפך לעבד של בעל מסעדה, הועבד כ-101 שעות בשבוע
סיפורי מחריד מקרוליינה הדרומית שנראה כאילו נלקח ישירות מאמצע המאה ה-19, בובי פול אדוארדס הפך את כריסטופר סמית’ לעבד במסעדה מקומית – עתה הוא ייאלץ לשלם לו פיצויים

מנהל מסעדה המרצה עונש מאסר בגין שעבוד גבר שחור עם מוגבלות שכלית, צריך לשלם סכום של 546 אלף דולר כך קבע בית משפט לאחר שהצליף בו בשוטים.

בובי פול אדוארדס מרצה עונש של עשר שנים בגין אילוץ ג’ון כריסטופר סמית לעבוד 12 שנים ללא תשלום בתנאים פוגעניים במסעדה בדרום קרוליינה תוך שהוא מצליף בו בשוט ובחגורה.

 

ג’ון כריסטופר סמית – כבד באמריקה במשך 12 שנים בתנאי עבדות

אולם בית משפט לערעורים אמר כי סמית’ אמור לקבל כפול מה-273,000 $ שקיבל בתחילה.

סמית’, בעל מנת משכל של 70, התחיל לעבוד במסעדת קונווי בשנת 1990 בגיל 12. הוא קיבל כסף עד ספטמבר 2009, כאשר אדוארדס השתלט על העסק והעביר את סמית לדירה הצמודה למסעדה, כך נקבע בפסק הדין של בית המשפט לערעורים.

התובעים טענו כי אדוארדס, שהוא לבן, העביר את סמית מסכת התעללות שכללה כינויים גזעניים ואיומים אחרים במטרה לגרום לו לעבוד מהר יותר.

אדוארדס אילץ את סמית’ לעבוד מ-6 בערב עד 11 בלילה (17 שעות ביום) בימים שני עד שישי, ומ-6 בבוקר עד 2 אחר הצהריים (8 שעות) בימי ראשון ושבת, ללא ימי חופש, כך על פי רישומי בית המשפט, סך הכל 101 שעות עבודה בשבוע.

אדוארדס הצליף בסמית’ עם חגורה, היכה אותו במחבתות והכה אותו באגרופים.

“פעם אחת, כשסמית’ לא הצליח להעביר עוף מטוגן למזנון באותה מהירות שדרש אדוארדס, אדוארדס טבל מלקחיים ממתכת בשומן חם והצמיד אותם לצווארו של ג’ק, וכתוצאה מכך עבר כוויות שעובדים אחרים היו צריכים לטפל בהם באופן מיידי”, קבע בית המשפט. אמר.

“לרוב הרגשתי לא בטוח, כמו שבובי יכול להרוג אותי אם הוא רוצה”, אמר, על פי הרישום בבית המשפט.

“כל כך רציתי לצאת מהמקום הזה אבל לא יכולתי לחשוב איך אוכל בלי להיפגע.”

ההתעללות נמשכה עד אוקטובר 2014, אז קרוב משפחה של עובד במסעדה התריע בפני הרשויות והמשרד לשירותים חברתיים בדרום קרוליינה נכנס לעניינים, כך נקבע בפסק הדין.

אדוארדס הודה באשמת עבודת כפייה אחת בשנת 2019 והתחייב על ידי בית המשפט המחוזי לשלם 273,000 $ בהתבסס על שכר מינימום ושכר שעות נוספות שלא שולמו על פי חוק התקנים ההוגנים.

פסק הדין של בית המשפט לערעורים החזיר את העניין לבית המשפט המחוזי שביקש לחשב מחדש את הסכום על סמך החלטתו.

 

 

 

Views: 11

One Comment

  1. בארהב יש שופטים יש בקרה על שופטים הגם ששם יש מושבעים הקובעים את עצם ההרשעה.

    ובישראל אין שופטים יש לכאורה אנחנו יודעים כיצד שופםים/ות ממונים ואין בקרה ממשית.

    קצת נחשף כעת בעניינו של כאבוב הרי במדינה מתוקנת מי שפונה למפקד המחוז לאחר קבלת דוח תנועה מועף על אתר

    ופרשת ברמלי התחקיר של דרוקר כלל לא נחקרה וודאי לא כדבעי.

    בזמנו פורסם בתקשרות שגורן לא הסכים שכאבוב ישב שתיקים פלילים . ראוי לבחון את נכונות הפרסום ואת הטעם לכך.
    ויש מן הסתם עניינים אחרים ראוים לחקירה לפחות פרשה אחת חמורה לכאורה שלא פורסמה. ובקרה אין.

    מה שאני תוהה האם גרינצייג אבישי או איך שקוראים לו נדמה לי זה השם, לא פועל בשליחות החונטה להעיף את כאבוב טרם יתגלו פרשות אחרות או שהוא פועל עצמאית אם הוא פועל עצמאי שאפו

    כשאני פניתי אליו בקשר לשחיתות שיפוטית לא גילה ענין, לא טרח לשמוע כלל שלא לומר להפגש. יתכן שהעובדה שהוא בשידור הצבורי נותנת לו כנפיים ונוסכת בו אומץ.

    הערת מערכת:
    את התמונות של חאלד כבוב עם הבת שלו אנחנו פרסמנו ראשונים כבר לפני שנה ואף אחד לא התרגש.
    אנחנו בטוחים שדרוקר עשה תחקיר הלבנת שרצים בפרשת ברמלי. לא האמנו לאף מילה. היה לחונטה אינטרס להלבין את כבוב.
    עכשיו שגרינצייד תוקף אותו על תמונות שהבת שלו מפיצה, גם זה נראה מוזמן מראש מלמעלה.

    הרי יש מלא שופטים שהילדים שלהם בפרקליטות, והילדים שלהם מתפארים בזה, והפרקליטות יודעת שאצל שופט כזה אין סיכוי שהוא יפסוק נגד הפרקליטות.
    והשופטים מגיעים לכל הכנסים הסודיים של הפרקליטות (עלק ימי עיון) ומתמנגלים איתם…
    אז במה שונים הילדים של כבוב שהם סנגורים ולא פרקליטים? אם היו פרקליטים אף אחד לא היה מתנפל עליהם.

    לראייה, הקודם לכבוב, ג’ורג’ קרא, הבת שלו אלכסנדרה בפמת”א, והוא לא פסל עצמו מאף תיק של פמת”א, למרות שהבת שלו יושבת דלת לילד דלת מול הפרקליטים שהופיעו אצלו.

    ונציין שהבת הסנגורית של חאלד כבוב כוסית, להבדיל מהבת של ג’ורג’ קרא שנראית כמו אמא למחבל נוחבה מעזה שעושה קולולו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *