EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

הפרקליט עמרי אפשטיין: יפה לנדמן היא האמא שמכרה תינוק לאימוץ בארהב באמצעות הרבניות רבקה סגל ונדיבה שוורץ

עמרי אפשטיין חשף את שם האמא שמכרה תינוק בארהב יפה לנדמן

הידעתם שבעתירות נגד המדינה בבית משפט עליון, המדינה מגישה דו”חות חסויים?  הפרקטיקה הזו נשמעת קצת לא נורמלית.

בנובמבר 2019 התפרסם סיפור על אישה שהתכוונה לעשות הפלה ואיזה רבנית שכנעה אותה לטוס לארה”ב ולמכור את התינוק. לפרשה קראו במשטרה “איפה הילד”.

מסתבר ששלוש שנים קודם ב 2016 אותה אישה שמכרה את התינוק לאימוץ בארה”ב, יפה לנדמן הגישה עתירה נגד מדינת ישראל מדוע אינה נוקטת צעדים נגד הרבנית רבקה סגל. הטענה שהרבנית פיתתה את יפה לנדמן לא לעשות הפלה, סידרה לה כרטיסי טיסה מחלקה ראשונה למונסי בניו יורק, וסידרה לה תשלום עתק של כ 500,000 ש”ח.

באותו תיק בעליון הוגש דו”ח חסוי מטעם הפרקליט עמרי אפשטיין, ולאחר מכן שופטי הבגץ מחקו את העתירה בטענה שהיא התייתרה.

כנראה יפה לנדמן רצתה שמדינת ישראל תפעל להכריח את הרבנית רבקה סגל לגלות מי ההורים המאמצים בארה”ב, או שינקטו עבורה צעדים לביטול האימוץ בניו יורק. הרבנית רבקה סגל מונתה אפוטרופסית לגוף של יפה לנדמן ע”י הרווחה.  בתפקידה הרשמי היא שכנעה אותה לא לעשות הפלה ולטוס למכור את התינוק לאימוץ.

 

הרבנית רבקה סגל שידלה את יפה לנדמן למכור תינוק בארצות הברית
הרבנית רבקה סגל שידלה את יפה לנדמן למכור תינוק בארצות הברית

 

לפי כתבה בידיעות של אחיה ראב”ד, 12/11/2019 “בשנת 2014 אובחנה היולדת יפה לנדמן כחולה במחלת נפש. היא פגשה באב שאף הוא פגוע נפש – והשניים חיו כזוג. כאשר נולד בנם הבכור הוא הועבר על ידי רשויות הרווחה לגדול אצל אחותו של הבחור. כאשר נכנסה להיריון שני, דיווחו בני הזוג על כך לרשויות הרווחה, והרווחה מינתה לה אפוטרופוסית – הרבנית/עסקנית רבקה סגל ממגדל העמק.

זמן קצר לפני הלידה, הטיסה הרבנית סגל את יפה לנדמן שהיא אזרחית אמריקאית לארצות הברית ששם גרים ההורים שלה, שיכנה אותה בדירת מסתור עד ללידה, ובהמשך ילדה את תינוקה בבית החולים. מיד לאחר הלידה נמסר התינוק לאימוץ”.

לפי הכתבה יפה לנדמן טסה לארה”ב פעם שניה לקראת הלידה כדי לחתום כאפוטרופסית על האימוץ.  יפה טענה שבאותו מעמד הרבנית הכריחה אותה לחתום על מסמכי האימוץ.  לטענתה היא פחדה שיאשפזו אותה עוד פעם בבית משוגעים.

מעורבת נוספת בפרשה היא עורכת הדין רות אשרף ממן, ששימשה סנגורית של רבקה סגל בתחילת ההליך הפלילי וכן בהליך שהתנהל נגדה לאחרונה בבית משפט אחר. לדברי השופטת נסאר, הייתה “עו”ד אשרף ממן חתומה על כמה מסמכים המופיעים כעת בתיק החקירה”.  כלומר היא כנראה אימתה חתימה ועשתה הסכמים לאימוץ.

מעורבת נוספת היא נחמה דייטש, מנהלת מוסד לפגועי נפש בירושלים. לא ברור מה הסיפור איתה.

מעורב נוסף הוא שמואל פיורץ, אב לתשעה שמחלק את זמנו בין ארה”ב וישראל, חשוד מרכזי שתיווך בעסקת סחר בבני אדם וגניבת התינוק בפרשה הבינלאומית. הוא עומד בראש ישיבה בצפון ירושלים שהיה העסקן המתווך. פיורץ חשוד כי הפעיל את שרה דואק ממגדל העמק שהסיעה את הצעירה מבית החולים הפסיכיאטרי בשרון בו הייתה מאושפזת, וכן את רבקה סגל ממגדל העמק לנמל התעופה בישראל ועשה את סידורי הקליטה בצד השני בארה”ב.

האמא יפה לנדמן הגישה בקשה למניעת הטרדה מאיימת נ’ רבקה סגל, שרה דואק וחוה גאפט.  ה”ט 33604-02-15 יפה לנדמן נ’ רבקה סגל.

נציין שנגד יפה לנדמן עצמה הוגש כתב אישום בתאריך 2/8/2016 בתיק ת”פ 42356-12-15 מדינת ישראל נ’ לנדמן בגין פגיעות ברכוש, היזק, פגיעות בגוף ותקיפה.

רבקה סגל חויבה לשלם ליפה לנדמן 600,000 ש”ח פיצויים. תמ”ש 56638-09-16.

יפה לנדמן מכרה תינוק לאמריקאים ואחר כך התחרטה
יפה לנדמן מכרה תינוק לאמריקאים ואחר כך התחרטה

 

הסיקור המוטה של העיתונות

כל הפרשה הזו כפי שסוקרה בעיתונות הישראלית מריחה סירחון מסריח של צהוב.  העיתונאים אוהבים סיפורים של חטיפות ילדים עם דמויות סטראוטיפיות:  האמא המסכנה, בתפקיד היפיפיה הנרדמת, האפוטרופסית הדתיה והמתווכים בתפקיד הזאב הרשע…

עושים בתקשורת כותרות, מביאים את ה”מסכנה” בעילום שם, נותנים לה לבכות באופן מתודרך בלי לשאול אותה שאלות קשות (למה נסעת, למה לא הלכת למשטרה, למה לא התקשרת לפקידת סעד…..למה בבית חולים בארה”ב לא הזמנת FBI או שגרירות ישראל), ויאללה שי סיפור עסיסי…. “איפה הילד”.

גם בישראל יש אלפי מקרים כאלה שהאישה מחליטה לנתק את האבא מהילד, למשל נעלמת למעון נשים מוכות בלי להיות מוכה…. ואיפה הילד????  לא מעניין את אף אחד.

ולגבי הפרקליטות, בגלל שהוגשה עתירת הביאס קורפוס, רצו לעשות לשופטים הצגה כאילו העניין בטיפול ב 2 יבשות!!!!

אבל אם יפה לנדמן תובעת את משרד הרווחה (כי הוא זה שמינה לה את הרבנית בתור אפוטרופות) אז אותו פרקליט עמרי אפשטיין היה פותח ג’ורה מפה ועד להודעה חדשה על “האמא המסכנה” יפה.

האפוטרופוס שמינו ליפה לנדמן אליק ביטר – יש עליו ביקורות רעות מאוד

 

אליק ביטר הוא עו”ד מטעם הסיוע המשפטי.  הוא בעצם מחליף את רבקה סגל שהיא זו שהרווחה סידרה ליפה בתור אפוטרופוס.  יש עליו מגוון כתבות שמראות שמדובר באיש מטורלל ולא מקצועי.  עו”ד יוסי נקר פרסם עליו שבתיק מסויים הוא הופיע בוועדת החלטה מטעם האבא והודיע שהאבא מסכים לוותר על הילד בניגוד לעמדת האב, והאב פיטר אותו לאלתר ולקח עו”ד פרטי.

 

 

הדו”ח החסוי של עמרי אפשטיין בפרשת יפה לנדמן:

 

שימו לב שלדו”ח זה יש הערות פרקליטים אותם אפשר לראות רק ב PDF.  מההערות עולה שה FBI דיווח שמעורבת בסיפור מיליונרית דתיה- יהודיה בשם נדיבה שוורץ שהיא כנראה מי שיודעת איפה הילד.  מי זאת הנדיבה שוורץ המיסתורית הזו?

עוד עולה מעדכון עומרי אפשטיין שהבית חולים בו יפה ילדה את התינוק לא הסכים לשחרר מידע אם יפה לא תחתום ויתור סודיות.

העותרת השניה שטרנה מנשה היא כנראה עוד אישה שנסעה לארה”ב למכור את הילד שלה באמצעות רבקה סגל.  היא מיוצגת ע”י הפילגש לשעבר של אפי נוה, חוה קליין.

חוה קליין שוחד מיני לאפי נוה ניצלה בעור שיניה ממעצר
חוה קליין שוחד מיני לאפי נוה ניצלה בעור שיניה ממעצר

 

 

בבית משפט העליון                                         בג”ץ  7981/16

בשבתו כבית משפט גבוה לצדק

 

  1. יפה לנדמן

ע”י ב”כ עו”ד גיל בר-זהר ואח’

מרכז עזריאלי 1, המגדל העגול – קומה 17, תל-אביב 62071

טל’: 03-6090022; פקס: 03-6090021

 

האפוטרופוס לדין של העותרת 1, עו”ד אליק ביטר

רח’ הלולב 25, מרכז חני סנטר, נצרת עילית, 1751125

נייד: 050-6883163; טלפקס: 073-7260424

 

  1. שטרנה מנשה

ע”י ב”כ עו”ד חוה קליין ואח’

מרכז עזריאלי, המגדל המשולש, קומה 28, תל אביב

טל’: 03-9662662; פקס: 03-9662663                                                                   ה ע ו ת ר ו ת

 

נ  ג  ד

 

  1. מדינת ישראל – פרקליטות המדינה

על ידי פרקליטות המדינה,

משרד המשפטים ירושלים

טל’: 02-6466246; פקס: 02-6467011

  1. רבקה סגל

על ידי עו”ד רות אשרף-ממן

רח’ אבא אבן 8/24 ירושלים

נייד: 052-2411714; טל’: 02-6282346;

פקס: 02-6282342; דואל: [email protected]                                        ה מ ש י ב י ם

 

הודעת עדכון חסויה מטעם המשיבה 1

 

  1. בהתאם להחלטת בית המשפט הנכבד, ובהתאם להחלטות בבקשות להארכת מועד, מתכבדת המשיבה 1 (להלן: המשיבה או המדינה) להגיש הודעת עדכון חסויה מטעמה, כדלקמן.

 

  1. בהמשך לאמור בהודעת העדכון הקודמת מטעם המדינה מיום 11.9.17 (להלן: הודעת העדכון הקודמת), נבקש לעדכן, כפי הנמסר מהמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, כדלקמן.

 

  1. תחילה יצוין, כי ביום 28.11.17 נערכה שיחת ועידה בין נציגי הפרקליטות המלווים את תיק החקירה ומשטרת ישראל לבין הרשויות האמריקאיות – הן משרד המשפטים, המפקח על ביצוע הבקשה לעזרה משפטית ואשר מעורב באופן שוטף בממשק מול ביה”ח, והן מול גורמי החקירה המקומיים (חוקר מיוחד (Special Agent) ב-FBI) (גורמי החקירה האמונים על ביצוע הבקשות לעזרה משפטית). במסגרת השיחה עדכנו גורמי החקירה האמריקאים כי בכוונת ה-FBI לפעול מול חבר בקהילה החרדית בניו יורק, המוכן לשתף פעולה עם הרשויות בעניין זה ובעל היכרות עם גורמים שהוזכרו בבקשות לעזרה משפטית . עדכון בעניין זה התקבל ביום 7.3.2018 וממנו עלה כי נעשתה בדיקה אך אין מידע נוסף בשלב זה בעניין מהגוף החוקר.

 

  1. באשר לבקשה לחקירת סגל בית החולים, נמסר כי מעדכון שהתקבל ביום 20.1.2018, ישנה גם פעילות מול ביה”ח לראיין את אנשי הסגל הרפואי אך ביה”ח שוכר ייצוג חיצוני ומבקש להסדיר את הייצוג לפני שיוכלו לתאם ביצוע חקירות אלה.

 

עוד יצוין כי בעדכון מיום 15.11.17 מסרו הרשויות האמריקאיות כי ה-FBI איתרו את לוין, אשר התבקשה חקירתו בבקשה המשלימה לבקשה לעזרה משפטית (ראו סעיף 4 להודעת העדכון הקודמת), ונפגשו עימו, אך בשיחה עמו עלה כי הוא לא החליט באם הוא מעוניין למסור מידע בנושא או לאו, ולהערכת הסוכנים, הוא לא יהיה מועיל.

 

  1. כמו כן, ביום 12.12.2017 התקבל מידע כללי באשר להליכי האימוץ במדינת ניו יורק ונשאלו שאלות המשך בעניין זה בו ביום. לימים התקבל מידע אשר יכול היה להצביע על כיוון חקירה נוסף לעניין מסמך האימוץ, אשר הועבר לרשויות ארה”ב ביום 4.1.2018 והועבר הלאה ליחידה החוקרת בארה”ב. נענו ב…

 

  1. באשר לקבלת העתק התיק הרפואי של התינוק, בעדכון מיום 7.3.2018 נמסר כי התובע (AUSA) אשר מונה לצורך ביצוע חלק זה של הבקשה לעזרה משפטית עומד בקשר עם הייעוץ המשפטי של בית החולים לעניין הוצאת הצו, כאשר משרד המשפטים האמריקאי ציינו כי המחלוקת המשפטית בין רשויות האכיפה והייעוץ המשפטי של ביה”ח מעלה קשיים והשלכות רוחב למשרד לעניינים בינלאומיים במשרד המשפטים האמריקאי ואינו מוגבל אך לביצוע של בקשה זו של מדינת ישראל…… . לעניין זה, היחידה החוקרת האמריקאית נמצאת במו”מ עם ביה”ח בנוגע להחליטה לפנות להוצאת צו לקבלת התיק הרפואי וכלל המסמכים בעניין מסירת הילד מבית החולים.

 

בצד זאת, בעדכון אחרון שהתקבל מן הרשויות האמריקאיות מיום 7.3.18 נמסר, כי במסגרת פניה מקבילה לקבלת המסמכים מביה”ח, נמסר מהייעוץ המשפטי של ביה”ח העלה כי התבקש בעניין זה אישורה (“re-authorization”) של העותרת וצורפו טפסים שעליה למלא בעניין זה (יוער, כי בעניין זה ציינו הגורמים האמרקאים כי אין כל וודאות מלאה שדי יהיה בכך לשם קבלת המסמכים מביה”ח).

 

בהתאם לאמור, בכוונת המשטרה לזמן את העותרת בימים הקרובים, לשם החתמתה על הטפסים, באמצעות האפוטרופוס לדין, לצורך העברתם לבית החולים. כן צויין בעדכון זה, כי להערכתם פניה נפרדת בשלב זה מצד בא-כוחה של העותרת אינה עשויה להועיל.

 

  1. בנוסף על כל האמור, נעדכן כפי שנמסר ממשטרת ישראל, כי ימ”ר צפון במשטרת ישראל, פועלת ככל הניתן לקידומה של החקירה הפלילית, ובמסגרת זו בוצעו מספר פעולות חקירה. זאת, כאמור בהודעה הקודמת, בפיקוח גורמי המטה באגף החקירות והמודיעין במחוז הצפון במשטרת ישראל ובליווי פרקליטות מחוז צפון (פלילי). ואולם, כאמור גם בהודעה הקודמת, המשך קידומה של החקירה הפלילית, ובכלל זה חקירתה באזהרה של המשיבה 2, תלוי בתוצרים שיתקבלו מן הרשויות האמריקאיות במסגרת הבקשות לעזרה משפטית.

“בעניין הצורך בהוצאת צו לקבלת העתק התיק הרפואי של התינוק, נעדכן כי טרם התקבלה תשובה סופית מן הרשויות האמריקאיות האם כלל החומרים שהועברו עד כה מהווים תשתית מספקת לשם הוצאת צו כאמור לקבלת התיק הרפואי של התינוק.”

היום,

   עמרי אפשטיין, עו”ד

                                                                           סגן בכיר א’ (בפועל) במחלקת הבג”צים

                                                                                          פרקליטות המדינה

 

 

עמרי אפשטיין חשף את שם האמא שמכרה תינוק בארהב יפה לנדמן
עמרי אפשטיין חשף את שם האמא שמכרה תינוק בארהב יפה לנדמן

 

PDF

 

הודעת עדכון חסויה יפה לנדמן רבקה סגל אימוץ ניו יורק בגץ 7981-16

וכך נסגרה העתירה שמוגדרת כ”הביאס קורפוס”:

איך בדיוק אפשר להגיש הביאס קורפוס בישראל להביא לבית המשפט תינוק שגר בארה”ב עם הורים מאמצים בכתובת לא ידועה?

בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק
בג”ץ  7981/16
לפני: כבוד הנשיאה א’ חיות
כבוד השופט י’ עמית
כבוד השופטת ד’ ברק-ארז
העותרת: יפה לנדמן
נ  ג  ד
המשיבות: 1. מדינת ישראל – פרקליטות המדינה
2. רבקה סגל
צו הביאס קורפוס
תאריך הישיבה: ו’ בחשון התשע”ט (15.10.2018)
בשם העותרת: עו”ד אורי כנרי; עו”ד אליק ביטר (אפוטרופוס לדין)
בשם המשיבה 1: עו”ד עמרי אפשטיין; עו”ד אפרת גולדשטיין
בשם המשיבה 2: עו”ד רות אשרף-ממן; עו”ד ענבל עמר
פסק-דין

           בהינתן האמור בהודעות המעדכנות שהגישה המדינה (הגלויה והחסויה) וההבהרות שקיבלנו במעמד צד אחד, אנו סבורים כי העתירה אכן מיצתה את עצמה.

           אנו מברכים על החלטת האפוטרופוסית הכללית להצטרף כאפוטרופסית לדין בעניינה של העותרת לצורך ההליכים המשפטיים שיש להגיש ולנהל בארה”ב בפרשה זו. חזקה על האפוטרופסית הכללית כי תפעל בעניין זה ללא דיחוי וכן חזקה על הגורמים האחרים הנוגעים להודעה החסויה שהוגשה כי אף הם ימשיכו לפעול בהקדם לקידום הנושא.

           סוף דבר – העתירה מיצתה את עצמה והיא נמחקת ללא צו להוצאות.

           ניתן היום, ‏ו’ בחשון התשע”ט (‏15.10.2018).

 ה נ ש י א ה ש ו פ ט ש ו פ ט ת

 

 

 

 

 

 

Views: 56

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *