EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

הצעת חוק הכי דבילית של ש”ס “חוק היתומים”: גלוריפיקציה של יתמות כשבתמ”ש למשפחה מייצרים אלפי יתומים כל שנה מאבותיהם

הדר קס רוצה לעשות כסף על חשבון יתומים מסכנים

 

בשביל מה צריך לחוקק חוק על יתומים? מה התועלת בזה?  מטרת החוק המוצהרת “לפי הצעת החוק ייקבע יום ציון שנתי לחיזוק מעמדן ולהעצמתן של משפחות היתומים בישראל”. יוזם החוק הוא מש”ס, יוסי טייב. החוק נועד להזרים כסף לעמותת חמניות, והוא מיותר לחלוטין.

משהו מסריח עם החוק הזה….  מסריח מכסף שנוזל מעטיני המדינה לאן שלא צריך.

מה זה?  גלוריפיקציה של היתמות?

 

נציין שהחוק הזה התקדם בשלבי החקיקה רק בגלל איזה פוסטמה, הדר קס, שהקימה עמותה ליתומים, והיא רוצה כסף ומשכורות.  זהו עוד אחד מהחוקים שעוברים רק בגלל שמישהו שילם ללוביסט שיעשה לו שתדלנות בכנסת.

נציין שמדינת ישראל מייצרת אלפי יתומים בשנה. אלא יתומי בית המשפט למשפחה ובתי הדין הרבניים. יתומים לאב בחיים, אבל נמנע מהאב לראות את הילדים, כי לאימא לא מתחשק, או שהאימא רוצה לנקום, ובישראל כשמדובר באישה גרושה, זו פרה קדושה וכל השופטים, הדיינים והעובדות הסוציאליות עוזרות לה לייתם את הילדים מאבא.

קוראים לזה ניכור הורי, וניכור הורי זה הפיכת אבא חי לאב שכול בעודו בחיים.

כמובן שהחוק החדש לא מטפל ביתומים האלה.  המדינה דואגת ליתומי בתי המשפט למשפחה ובד”ר רק באמצעות סחיטה ורישוש האבא, הטלת מזונות אסטרונומים לילדים שהאבא לא פוגש, לא מכיר, ולרוב הם גם שונאים אתו בגלל הסתה.

 

הדר קס רוצה לעשות כסף על חשבון יתומים מסכנים
הדר קס רוצה לעשות כסף על חשבון יתומים מסכנים

מדוע ש”ס רוצה לעשות חוק עבור עמותה?

 

החוק שאושר בקריאה שלישית 11/3/2024 נועד להזרים כסף לעמותת חמניות. ממתי מייצרים חוק למען עמותה? בשביל מה צריך חוק כדי שיהיה “יום ציון שנתי לחיזוק מעמדן ולהעצמתן של משפחות היתומים בישראל”.

מי שרוצה לחגוג באתו יום שיחגוג באופן פרטי, אבל בשביל מה להעביר חוק? “העצמה” של משפחות יתומים באמצעות חוק?  כמה פתטי.

ובכלל איך יש “משפחות יתומים”, אם ההורים מתו ואין בכלל משפחה?

 

יוסי טייב חכ שסניק שעושה גלוריפיקציה ליתמות
יוסי טייב חכ שסניק שעושה גלוריפיקציה ליתמות

 

ראו תמונה מ 2009 – הפגנה של אבות גרושים “גם לנו חטפו ילדים”

 

הפגנה מ 2009.  עכשיו 2024 ושום דבר לא השתנה. שופטות המשפחה ודייני הבד”ר ממשיכים לחטוף ילדים מאבותיהם. איך האבות האלו ירוויחו משהו מחוק היתומים????

 

הפגנת אבות גרושים ב 2009 גם לנו חטפו ילדים 27-3-2009
הפגנת אבות גרושים ב 2009 גם לנו חטפו ילדים 27-3-2009

 

צפו פה בסרט 60 דקות של הבמאי הכישרוני הכי טוב בארץ, ישרי הלפרין, “זכות אבות” כיצד בתי המשפט למשפחה והבד”ר מייצרים אלפי יתומים כל שנה.

להלן הכתבה במעריב פורסם 11/3/2024

הצעת חוק יום משפחות היתומים בישראל אושרה לקריאה שלישית

המנכ”לית עמותת חמניות: “מדובר בבשורה של ממש עבור 35,000 יתומים בישראל ומאות  יתומי המלחמה האחרונה שיתחילו להרגיש שהם לא שקופים”

 

היום (שני), הובאה בועדת החינוך של הכנסת לאישור לקריאה השלישית הצעת חוק יום משפחות היתומים בישראל של יו”ר הועדה, ח”כ יוסף (יוסי) טייב.

לפי הצעת החוק ייקבע יום ציון שנתי לחיזוק מעמדן ולהעצמתן של משפחות היתומים בישראל, אשר יתקיים אחת לשנה, ביום כ”ה בכסלו, נר ראשון של חנוכה. יום המשפחות יצוין בכנסת, בבית הנשיא ובדיון מיוחד אצל האפוטרופוס הכללי.

מטרתו של החוק הוא לקבוע יום ציון שנתי לחיזוק ולהעצמת מעמדן של משפחות האלמנים, האלמנות והיתומים הצעירים בישראל, ולבטא את מחויבות החברה לזכויותיהם.

עמותת “חמניות” המפעילה  מרכזי תמיכה מונגשים ליתומים ובני משפחותיהם, פועלת למעלה מעשור לרווחתם של יתומי ישראל ומברכת על יוזמתו של ח”כ טייב להביא למודעות ולהכרה לאומית של תופעת היתמות בישראל.

הדר קס, מייסדת ומנכ”לית  “חמניות” אומרת: “למעלה מעשור שאנחנו בעמותה  פועלים ומלווים את יתומי ישראל, וכיום אף בהיקף חסר תקדים במסגרת של 30 מרכזים הפרוסים ב-22 רשויות מקומיות. מאירועי ה-7 באוקטובר, דרך מלחמת חרבות ברזל ועד היום חלה עלייה דרמטית של 3% במספר היתומים בישראל. עלייה שעל השלכותיה אנחנו למדים מהניסיון שצברנו וממחקר שערכנו בשיתוף משרד הרווחה, אוני’ ת”א ואוי’ בר-אילן וכי היתומים הללו יכולים להדרדר ביתר קלות למצבי סיכון של נשירה מבית הספר, הפרעות אכילה והתמכרות לסמים ואלכוהול”.

הדר שאיבדה את אביה בתאונת דרכים כשהיתה בת 14, הקימה את העמותה מתוך תחושת הבדידות והרגשה שהיא שקופה אל מול המערכת.  בדיון ועדת החינוך אמרה הדר: “יתמות היא שבר גדול ומייצרת נזקים אדירים בחייו של הילד היתום.

אנחנו, בעשייה שלנו, פוגשים ברמה היומיומית את הילדים האלו, מסתכלים להם בעיניים ורואים את הכאב. הכאב הזה נותר שקוף עד היום ורק עכשיו אולי אלפי ילדים ובני משפחותיהם יתחילו להרגיש שמישהו רואה אותם.

עכשיו-המדינה צריכה לעבוד בקצב אחר ולתרגם את ההכרה הזו היום לתיעדוף תקציבים ולמעשים קונקרטים עבור כלל היתומים: ילד שמאבד הורה ילווה שנה ע״י עובד סוציאלי ברווחה, במקביל לליווי זהה גם להורה הנותר או האפוטרופוס שלו ושלא תישלל קצבת שארים מאלמנה שנישאת או נמצאת בזוגיות. מה שמותיר אותה בימים אלו לחיות מהקצבה הנמוכה בישראל בין 700-900 ש״ח בחודש. רק באופן הזה נוכל להפוך את הסיכון לסיכוי עבורם ולעזור להם להשתקם ולבנות עתיד”.

מתחילת המלחמה פעלה עמותת חמניות יחד עם משרד החינוך במטרה לייצר תוכניות להתמודדות עם שכול ואובדן, קס הצטרפה למטה החטופים על מנת לסייע בהנגשת הבשורה על האובדן לילדים שחזרו מהשבי, ובימים אלו אנו עומדים בפני פתיחה של מרכזי תמיכה באופקים, בשדרות ובעוטף עזה.

“אנחנו מברכים את ח”כ טייב על היוזמה החשובה הזו להביא להזדהות והכרה ציבורית וחברתית של היתומים בישראל, נמשיך להיות הקול והפנים שלהם ולסייע למאות יתומים, אלמנים ואלמנות באופן ישיר בתמיכה נפשית ובמיצוי זכויותיהם ונדאג כי החוק יתורגם מהצהרת כוונות למעשים משני מציאות שיובילו לשינוי ביחס ובמצבם של יתומי ישראל באשר הם”, הוסיפה קס.

https://www.maariv.co.il/news/politics/Article-1082921

Views: 155

One Comment

  1. אכן. הציניות במיטבה. בתי המשפט למשפחה ובתי הדין “מייצרים” עשרות אלפי יתומים כל שנה עפ”י חוק.

    לח”כ מש”ס ולחבריו הייתי ממליץ לתמוך בחוק גיוס חובה לכולם, במקום לחוקק חוקים פמיניסטיים קיצוניים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *