EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

השופט רמי כהן דגר 7 חודשים על תביעת החייל הגוסס אבינועם בוכריס להכרה כנכה צה”ל עקב ניוון שרירים, ועד שהואיל השופט להחליט שיש “קשר סיבתי” אבינועם “הורדם” כמו שמרדימים כלב – תוך 5 ימים מההחלטה

רמי כהן שופט בדימוס, ממית ומחייך

אבינועם בוכריס נולד למזלו הרע כגבר/זכר במדינת ישראל.  מדינת ישראל שלחה אותו להילחם ולהגן על המדינה.  כתוצאה מהשירות הפך נכה בניוון שרירים ופנה לקצין התגמולים של צה”ל וביקש הכרה בנכותו.  קצין התגמולים של צה”ל אמר לו שיילך להזדיין וניפנף אותו. הוא הלך לבית משפט שם השופט רמי כהן הראה לו מה זה “יומן עמוס” של שופט ודגר על התיק שלו עד שאבינועם גסס והוחלט להרדים אותו, כמו שמרדימים את עזית הכלבה הצנחנית.

בתמונה:  רמי כהן שופט בדימוס בוועדות ערר על קצין תגמולים לצהל
בתמונה:  רמי כהן שופט בדימוס בוועדות ערר על קצין תגמולים לצהל

במהלך מבצע צוק איתן זיהה בוכריס שיגור של טיל נ”ט, וברגע האחרון הסיט את הטנק ממסלולו של הטיל וכך הציל את חבריו לצוות. לאחר הפעילות ברצועה, החל בוכריס לסבול מרעידות בידיים. מצבו המשיך להידרדר, וחצי שנה לאחר שחרורו מצה”ל הוא אובחן כחולה במחלת ניוון השרירים ALS חשוכת המרפא. הוא רותק לכיסא גלגלים ואף איבד את יכולת הדיבור. חמישה ימים אחרי ההחלטה של השופט רמי כהן, הרופאים החליטו להמית אותו (“הרדמה”) כמו שמרדימים כלב. בעיתונות מתביישים להגיד שבגלל השופט רמי כהן, אבינועם בוכריס הלולחם הדגול מת מות של כלב, ושבגלל הפמינאציה של קצין התגמולים, זה בדיוק מה שצה”ל רצה שיקרה לו: שימות כי תועלת צה”לית אין בו יותר.

רמי כהן שופט בדימוס, ממית ומחייך
רמי כהן שופט בדימוס, ממית ומחייך

 

השופט רמי כהן הוא לא שופט רגיל.  זהו שופט בדימוס שהיום מקבל ערעורים על קצין התגמולים ועיו מערערים לבית משפט מחוזי.  הוא נזרק מהשפיטה בנסיבות מביישות ביותר.  אבי ברמלי עשה עליו כתבת תחקיר שהוא היה פוסק תמיד לטובת עובדים של חברת החשמל ובמצטבר פסק לעובדי חברת החשמל בתיעות בבית דין לעבודה רבע מיליון ש”ח.  ומי ייצג את העובדים של חברת החשמל????  הבת של השופט רמי לוי:  עו”ד שירה כהן־מזור, מועסקת כעורכת דין במשרד תדמור ושות’ יובל לוי ושות’ — המשרד שמייצג את הוועד הצפוני של חברת החשמל.  ואיפה כיהן השופט?  בחיפה!!!!

מה היה קורה אם אבינועם היה חיילת ולא חייל??

קצין התגמולים קבע שאין קשר סיבתי בין המחלה לשירות בצה”ל למרות שהוא התגייס בריא לחלוטין.  אילו איזה חיילת היתה מתלוננת שאבינועם הציץ לה במקלחת, או שנשם לעברה והיא הריחה אותו, או שבטעות הכידון נגד לה באגן בעת ששימן את ה M16, היא הייתה מקבלת מייד עמעד של חולת פוסט טראומה עם נכות פסיכיאטרית צמיתה ומאות אלפי שקלים בכיס ובכוס.  אבל אבינועם הוא גבר ולכן צה”ל משתמש בו, כמאמר הקלישאה הידועה “דפוק וזרוק”.

כאשר חיילת טוענת שהחפיצו אותה מינית, או שנגעו בה או שזרקו לה בדיחה שובניסטית, מייד מכינים לה חוות דעת שהיא לא מסוגלת לעבוד, שיש לה סיוטים בלילה, שהיא מפחדת מגברים ושהיא מאבדת יכולת ליצור קשר עם גברים, ושיש קשר סיבתי בין ההחפצה המינית לשירות הצבאי.  במקרה של אישה אסור לבדוק אחורה בעברה של הבחורה, אולי היא שרמוטה ששוכבת ונוקמת?  אולי היא לוקה בבעיות פסיכיאטריות מילדות, ואולי עלילת השווא סתם לא קרתה בכלל?

עיתונות הזבל של ישראל   

בעיתונות הישראלית כתבו דברי שבחים לשופט רמי כהן שביטל את החלטת קצין התגמולים.  אנו נראה לכם כתבה אחת לדוגמא של איזה כתב-מעתיקן-יחצ”ן שמהללת את השופט רמי כהן, וללפי הכתבה היה זה אך מזלו הרע של אבינועם שהוא נפטר תוך 5 ימים מההחלטה, ולא זכה לממש אותה.  אבל השופט דגר על ההחלטה במשך שנים.  עובדה שניוון השרירים הספק כבר להחמיר עד לרמה שאביועם גסס וכבר מת.  גם אין אף מילה בעיתונות מי הוא קצין התגמולים הזה, וכולם מפחדים לשים את האצבע המאשימה כלפי מי שגרם או תרם למוות המיותר.  כך העיתונות בישראל “מסממת” את הסיפור עם סיפורי לוקשים, והיבור בולע את כל השטויות בשקיקה.

ראו כתבה של אלישע בן קימון פורסם: 23.04.21 , 07:43

ימים אחרי שהוכר כנכה צה”ל: הלוחם שלקה בניוון שרירים הלך לעולמו

אבינועם בוכריס (29) חלה ב-ALS לאחר שהשתתף במבצע צוק איתן. רק השבוע, בתום חמש שנות מאבק, הוא הוכר כנכה צה”ל – ובלילה הלך לעולמו כשבני משפחתו לצידו: “עצם את עיניו בפעם האחרונה כשהוא יודע שהוא ניצח בכול, כמו לוחם אמיתי”.

בתמונה:  אבינועם בוכריס ז”לאבינועם בוכריס (29), לוחם השריון שהוכר השבוע כנכה צה”ל לאחר שלקה בניוון שרירים מסוג ALS סמוך לסיום שירותו כשהשתתף במבצע צוק איתן, הלך הלילה (בין חמישי לשישי 10/4/2021) לעולמו בביתו כשלצידו בני משפחתו.  חבריו של בוכריס היו עימו מסביב למיטתו בימיו האחרונים“אנחנו נפרדים מאבינועם בצער ובעצב רב. הוא נלחם לחיות, למרות המחלה הקשה, הוא נלחם שהמדינה תכיר בו ובמחלתו, ועצם את עיניו בפעם האחרונה כשהוא יודע שהוא ניצח בכול, כמו לוחם אמיתי”, מסרו בני משפחתו.

בוכריס בזמן שירותו בצבא
ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ, מסר: “ברוך דיין האמת. כולנו כואבים יחד עם משפחת בוכריס היקרה ושולחים תנחומים וחיבוק למשפחה ולכל בית ביישוב שילה”.

בוכריס הורדם לפני כשבועיים על מנת להקל בסבלו. בני המשפחה נפרדו ממנו, ובמקביל ביקשו מבית המשפט להכריע בסוגיה ולהורות למשרד הביטחון להכיר בו כנכה צה”ל. ביום שלישי השבוע, בעוד שבוכריס שוכב על ערש דווי, התבשרה משפחתו כי נקבע שיש קשר בין מחלתו לשירותו הצבאי.

בוכריס במדי צה”ל לפני שחלה

עפרה, אמו של אבינועם, אמרה בעקבות פסק הדין שקבע כי בנה יוכר כנכה צה”ל: “זאת בשורה בימים הקשים שלנו. ההכרה הייתה חשובה לאבינועם שחרף נפשו לטובת ביטחון המדינה, הוא נלחם עליה. צר לי שהמדינה לא לקחה אחריות עליו כל השנים והיינו צריכים להגיע לבית משפט. למרות שאבינועם מורדם, סיפרנו לו על ההחלטה בתקווה שזה יעניק לו את השקט לו הוא היה זקוק כל השנים”.

בוכריס, תושב שילה שבבנימין, התגייס במרץ 2012 לחטיבה 188 בחיל השריון. הוא שירת כנהג טנק והיה בריא כמעט עד לסוף שירותו. עם פרוץ מבצע צוק איתן בקיץ 2014, נשלח בוכריס לחזית ויחד עם חבריו לפלוגה נלחם שבועות ארוכים.

בוכריס בבקשת הערעור בנובמבר 2020. הגיע אז לדיון בשארית כוחותיו

ב-2016 ביקשה המשפחה להכיר בבוכריס כנכה צה”ל, אולם משרד הביטחון סירב. קצין התגמולים קבע כי אין קשר סיבתי בין תנאי שירותו של בוכריס למחלת ה-ALS. משפחתו וחבריו של בוכריס נאלצו לנהל קמפיינים על מנת לקבל תרומות למימון הטיפולים היקרים.

באי כוחו של בוכריס, עורכי הדין אלי סבן ומורן שוחט, הגישו בשמו בנובמבר האחרון ערעור לבית משפט השלום בתל אביב, שבו הוצגה חוות דעת הקושרת בין השירות הצבאי למחלה. בוכריס עצמו הגיע אז לדיון בשארית כוחותיו. לפי חוות הדעת, מתחים ולחצים כבדים ותחושת סיכון ממשי לחייו של הלוחם הם אלה שהביאו לפרוץ המחלה. במשרד הביטחון דרשו מבית המשפט לדחות את הערעור, אולם השופט רמי כהן קיבל את הערעור וקבע שיש להכיר בבוכריס כנכה צה”ל.
השופט ציין בהחלטתו כי המחלה נגרמה עקב השירות “שהוכח ככזה שהיה רווי מתח, פחדים או לחצים עד אימת מוות של ממש”. עורכי הדין סבן ושוחט מסרו כי “החלטת בית המשפט היא תקדימית, שכן לראשונה הוכר לוחם בפעילות מבצעית בניוון שרירים”.

יהי זיכרו ברוך

https://www.ynet.co.il/news/article/HkkC06yP00
Views: 18

One Comment

  1. מאד מעניין לדעת מי קצין התגמולים , איפה הוא עובד כיום. בכלל לדעתי זכות הציבור לדעת לא רק את השמות , אלא פירוט מלא.

    באתר גירושים שהוקם בסדום ע”י אחד מפעילי האבות , ניתן לדרג שופטים , יש רישום לפי בית המשפט, הדירוג לא אמין כי ניתן לדרג אותו אדם כמה פעמים

    לעניות דעתי, זה אכן עבודה רבה ביחס למידע באתר , תמיד תוכל להתייעץ עם עו”ד ירון מידן לגבי חוקיות. צריך רישום מסודר של רשימה פוטנציאלית של מדליקי המשואה בטקס יום העצמאות הבא

    עם רשימת כתובות, עבודה, מגורים ותפקידים, לטובת הציבור. כמובן שרצוי לשמוע חוו”ד משפטית כפי שציינתי. אבל עצם העובדה שאתר “גירושים” בסדום עושה זאת ומפעילו להבנתי אף התפקיד לליכוד לקבוצת האבות , אולי מרמזת.

    הרי לא סביר שמישהו שעברו דבק “ניחוח” של עבודת קודש לסיים את תפקידו, ילך בלי הוקרת תודה של הציבור אותו שירת נאמנה.

    גם שאותו אדם ירצה שהציבור ישכח את פועלו, ראוי שפועלו יונצח בספר דברי הימים של עם ישראל. הרי אולי יום אחד יוחלט אפילו לתת לו או לבני משפחתו הקרובה, להדליק משואה באיזה טקס ממלכתי, לתפארת מדינת ישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *