EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

עו”ד ויסאם אגאבריה מאום אל פאחם זייף אימות חתימה לתרומה של 2,500,000 שח למפלגת בל”ד ועונשו חצי שנה השעיה

ויסאם אגאברייה מאום אל פחם השעיה חצי שנה על כסתח לתרומות למפלגת בלד

וועדת האתיקה של עורכי הדין בחיפה מאוד סלחנית כלפי עורכי הדין הערביים הסוררים.  הנה אחד מהם עו”ד ויסאם אגאברייה אשר זייף חתימות של אימותי חתימה לתורמים פיקטיביים בסך 2,500,000 ש”ח למפלגת בל”ד.  לא היו תורמים ולא נעליים. הפרקליטות כנראה בכלל לא פיצחה את התעלומה מאיפה הגיע הכסף.

הקובלת בתיק הזה היא הפרקליטות עצמה והם הסכימו לעשות עסקה עם ויסאם של השעיה לחצי שנה החל מ 1/4/2022.   גזר הדין המשמעתי ניתן ב 30/2/2022.  לא נראה שזה ממש מזיז לו כי הוא כנראה עו”ד מסחרי ועשיר (לפי כתבות יח”צ שעשה לעצמו ולמשפחתו שהיא בעלת אדמות) שלא ממש מתפרנס מהמקצוע.

האם התרומה המיסתורית הגיעה מקטאר?  

מפלגת בל”ד היא מפלגה אנטי ציונית שהקים עזמי בשארה וכיבבו בה כוכבים כמו חנין זועבי, ג’מעה אזברגה, באסל גאטס, והיבה יזבק.  עזמי בשארה עודד את התנגדות ערביי ישראל לכיבוש ולמחוללי הנכבה, עזב את ישראל ב 2007 ומאז חי בקטאר.

לדעתנו התרומה המיסתורית של 2.5 מיליון ש”ח הגיעה מעזמי בשארה במימון ממשלת קטאר, וויסאם והחברים שלו חשבו שאף אחד לא יעלה על הזיופים שביצעו.  איך הלבינו 2.5 מיליון ש”ח בלי לעבור על חוק הלבנת הון – זהמשהו שפרקליטות חיפה צריכה לענות עליו.

ומי היה פרקליט מחוז חיפה באותו זמן של החקירה?  עמית איסמן.  חחח.

נתוני התיק

אב בית הדין היה פאדי ג’ובראן, ואיתו ישבו כדיינים עו”ד רון כהנא ועו”ד מלי קובה.

שימו לב מה כותבת הדיינית מלי קובה.  בשנת 2013 (9 שנים לפני ההשעייה) מפלגת בל”ד היתה בגירעון של 2.5 מיליון ש”ח.  מבקר המדינה התחיל לחקור ואז הגישו לו קבלות על תרומות אנונימיות בשווי 2.5 מיליון ש”ח, אלא מאי?  כדי להגיש את התגובה למבקר המדינה היה צריך להגיש אימות חתימה על תצהירי התורמים, וזה מה שויסאם עשה.  הוא חתם על תצהירי תורמים ביודעו שאין בכלל תורם כזה והמטרה היתה להעלים את המידע מי התורם האמיתי.

במסגרת עסקת הטיעון הקובלת (פרקליטות חיפה) הסכימה לראות בכל הזיופים כ”אירוע זיוף אחד” ושחומרת מעשיו של ויסאם היא ברף האמצעי של מדרג הנוכלות.

ויסאם טען שהוא בן 52 והשריץ 4 ילדים.  שהוא מביע חרטה ושבגלל שנעצר במשטרה לכמה לילות נגרם לו מפח נפש בגלל שישן עם פרעושים, ושהוא הסכים לשלם קנס של 18,000 ש”ח.

 

בתמונה:  מלי קובה.  הדיינית ששפטה את הנוכל.

מלי קובה דיינית המשמעת ששפטה את ויסאם אגאברייה על זיופי תרומות למפלגת עזמי בשארה
מלי קובה דיינית המשמעת ששפטה את ויסאם אגאברייה על זיופי תרומות למפלגת עזמי בשארה

העונש אפילו לא מדגדג לעו”ד ויסאם

עו”ד ויסאם אגאבריה שומר על פרופיל נמוך למעט פרסום אחד מ 2012 שהוא רוצה לפתוח קניון מותגים באום אל פאחם בהשקעה של 50,000,000 ש”ח (50 מיליון ש”ח) בשיתוף עם הבעלים של חצי חינם.

ב 2012 פורסם ש”לפני כשנה חתמה קבוצת צים אחזקות שבבעלות צים (הבעלים של חצי חינם) על הסכם קומבינציה עם משפחת אגבאריה בעלת הקרקע, שלפיו תקים עמה במשותף מרכז קניות בן 14 אלף מ”ר. משפחת אגבאריה, בין המשפחות הגדולות והדומיננטיות בעיר, כבר מחזיקה בקרקע שלושה דורות, וזה עשרות שנים ממתינים קברניטיה למצוא את השותף המתאים למימוש פרויקט בה”.

https://www.makorrishon.co.il/nrg/online/16/ART2/369/352.html

אם כן מסתבר שזה לא ערבוש ארחי פרחי שרעב לכסף.  כסף יש לו.   אז למה הוא התפתה לחתום על אימותי חתימה עם שמות של תורמים פיקטיביים?  למה רצו להסתיר מה מקור התרומה?

 

ויסאם אגאברייה מאום אל פחם השעיה חצי שנה על כסתח לתרומות למפלגת בלד
ויסאם אגאברייה מאום אל פחם השעיה חצי שנה על כסתח לתרומות למפלגת בלד

PDF

גזר דין משמעתי ויסאם אגבארייה זייף אימותי חתימה לתורמים למפלגת בלד 2.5 מיליון שח בפ 08-22
Views: 3

2 Comments

  1. שחיתות נראה שלא ממש מענין את הלשכה
    אבל בקורת על קלקלים במערכת המשפט זה ממש מעניין,
    שמחה ניר נדון להשעיה לצמיתות בקורת על שחיתות יוק
    וכך אחרים
    מיותר לציין שלעתים הליכים משפטים נגד מבקרי המערכת מתקיימים תוך חריגה מכל כלל בסיסי אפשרי והכל כמובן בגיבוי ” ביהמ”ש העליון” כי על השחיתות כי על מנעמי המשפט חייבים להגן אחרת איך האוליגריכה תנהל את המדינה איךהיא תהנה ממנעמי המשפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *